أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۱۲۵۲۶
زمان انتشار: ۱۳:۴۲     ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
پس از اینکه عربستان هشدار داد که می‌ تواند تولید خود را برای اصلاح کاهش اخیر قیمت نفت، کم کند، قیمت نفت در معاملات امروز حدود یک دلار افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از رویترز، پس از اینکه عربستان هشدار داد که می‌ تواند تولید خود را برای اصلاح کاهش اخیر قیمت نفت کم کند، نگرانی‌ ها در مورد عرضه محدود بر جو حاکم بازار مسلط شد و قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 69 سنت افزایش 97.17 دلار فروخته شد. نفت برنت دیروز بیش از 4 دلار از ارزش خود را از دست داده بود. این نوع نفت در ساعات اولیه معاملات یک دلار افزایش یافته بود.

نفت خام آمریکا نیز 94 سنت افزایش یافت و بشکه ای 91.30 دلار فروخته شد.

نفت برنت و WTI به ترتیب در ماه جاری در بحبوحه نگرانی در مورد رکود جهانی و تقاضا برای سوخت 12 و 8 درصد کاهش یافتند.

عربستان دیروز اعلام کرد، سازمان کشورهای صادرکننده نفت آماده است تا میزان تولید خود را برای اصلاح کاهش اخیر قیمت نفت ناشی از نقدینگی ضعیف بازار آتی و نگرانی ها در مورد اقتصاد کلان که عرضه فیزیکی بسیار محدود نفت خام را نادیده گرفته، کاهش دهد.

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان به بلومبرگ گفته است، اوپک پلاس ابزار و انعطاف پذیری لازم برای مقابله با این چالش ها را دارد.

به گفته تحلیلگران هایتونگ فیوچرز، با توجه به اینکه عربستان برای تقویت قیمت ها ایستادگی می کند، بازار به احتمال زیاد از این فرصت برای ایجاد موقعیت‌های خرید استفاده می‌کند و نتیجه توافق هسته ای ایران همچنان یک ابهام بزرگ است.

به نوشته این گزارش، ایران دیروز آمریکا را به تعلل در تلاش‌ برای احیای توافق هسته‌ای 2015 تهران متهم کرد اما واشنگتن این اتهام را رد می کند و گفت به علت انعطاف ایران، توافق نزدیک تر از دو هفته پیش است.

در عین حال، به علت آسیب به سیستم خط لوله انتقال نفت قزاقستان از طریق روسیه، اروپا با اختلال جدیدی در عرضه انرژی مواجه شده است که این امر بر نگرانی ها در مورد کاهش عرضه گاز افزود.

این محدودیت عرضه با کاهش ذخایر راهبردی آمریکا شدت بیشتری به خود گرفته است؛ ذخایر راهبردی آمریکا به کمترین میزان در بیش از 35 سال گذشته رسیده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها