يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۲۵۴۲
زمان انتشار: ۱۴:۵۹     ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
کارشناس سیاست خارجه مطرح کرد:
امضای کری، بلینکن و حتی ۳۳۰ میلیون آمریکایی هم تضمین نیست! تیم ایرانی چک لیستی از تضامین را آماده کرده که خروج از برجام را برای طرف غربی هزینه‌مند کند.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، مصطفی خوش‌چشم کارشناس مسائل بین الملل و سیاست خارجه در گفتگویی تلوزیونی به تشریح ابعاد پیدا و پنهان متن پیشنهادی اتحادیه اروپا پرداخت و گفت:

من با انتشار پیش از موعد محتوای مذاکرات مخالفم، فارغ از اینکه درست باشد یا نباشد اولا این قدرت چانه زنی ما را کاهش میدهد؛ ثانیا هنوز اتفاق خاصی نیفتاده و تا زمانی که تمام موارد توافق نشود هیچ چیز توافق! تا زمانی که پرونده های آژانس عملا بسته نشود هیچ اتفاقی نیفتاده و نباید کسی غافل بشود حتی بعد از آن حتی اگر توافق اجرا بشود همه تعهداتشون را هم انجام بدهند از روز اول روز دهم یا صدم تا روز 6 ماه بعد حتما کسی از آمریکا غافل نشویم چون آمریکا قعا از همان لحظه اول به دنبال تهی کردن برجام و خروج  از برجام است و تا جائی که انتفاع حاصل بشود کار میکند از آن لحظه به بعد به صورت تدریجی شروع میکند به تُهی کردن آن. ما تجربه اش را هم داریم در طول این مذاکراتی که انجام شده است چه در ویَن، چه بین سران؛ آمریکایی ها باید همه چیز را مکتوب کنند.

 وی ادامه داد: ما الان چرا پیشرفت کردیم؟ یکی از دلائل آن مردم ایران بوده است. اگر متن کنونی بیرون بیاید همه خواهند دید که نسبت به پارسال چه فرق‌هایی کرده است.

ایشان افزود: امضای کری، بلینکن و حتی ۳۳۰ میلیون آمریکایی هم تضمین نیست! تیم ایرانی چک لیستی از تضامین را آماده کرده که خروج از برجام را برای طرف غربی هزینه‌مند کند.

تضامین، یک زمانی فقط کلمه بود مثلا یک سال پیش گفته میشد آمریکا باید تضمین بدهد در این دوره که در امتداد آن دوره است گفته میشد یک کلمه ضمانت در ابتدای کار هم بود آمریکائی ها میگفتند ما ابرقدرتیم! ضمانت چی به شما بدهیم؟! الان به خاطر درس گرفتن از گذشته، به خاطر مقاومت، مردم به خاطر دیپلماسی و نمایش قدرتی که بکار برده ایم، ما  الان تعریف کرده ایم ضمانت چی هست؟ و شما باید چی بدهید!

دکتر خوش چشم گفت: اساسا دو دسته ما ضمانت داریم؛ یک دسته وابسته به امضای آمریکا می باشد که اصلا  ارزشی ندارد و تضمین اقتصادی. یعنی اگر برجام را بهم زدید شرکت اروپائی آسیائی حداقل 3 سال وقت داشته باشد کارش را ادامه دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها