کد خبر: ۵۱۲۵۵۴
زمان انتشار: ۰۹:۳۳     ۰۲ شهريور ۱۴۰۱
مطالعات نشان می دهد؛
مطالعات نشان می دهد که اروپا در مواجهه با بدترین خشکسالی در ۵۰۰ سال اخیر قرار دارد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از رویترز، یکی از آژانس‌های اتحادیه اروپا اعلام کرد که اروپا با بدترین خشکسالی خود در حداقل ۵۰۰ سال اخیر مواجه است و دو سوم این قاره در حالت هشدار قرار دارند. این گزارش می‌گوید که وضعیت فعلی باعث کاهش امکانات حمل و نقل داخلی، تولید برق و بازدهی برخی محصولات شده است.

گزارش ماه اوت رصدخانه خشکسالی اروپا (EDO) که توسط کمیسیون اروپا نظارت می‌شود، اعلام کرد که ۴۷ درصد از اروپا در شرایط هشدار قرار دارند، زیرا رطوبت در خاک خشک می‌شود و ۱۷ درصد از پوشش گیاهی منطقه در وضعیت هشدار قرار گرفته است.

در این گزارش آمده است: «خشکسالی شدیدی که از ابتدای سال بر بسیاری از مناطق اروپا تأثیر گذاشته است، از اوایل ماه اوت بیشتر و بدتر شده است.»

بسیاری از اروپا در تابستان امسال با هفته‌ها دمای بالا مواجه شده‌اند و خشکسالی این وضعیت را تشدید کرد. خشکسالی‌ها همچنین باعث آتش‌سوزی‌های جنگلی شد، هشدارهای بهداشتی به راه انداخت و درخواست‌ها برای اقدام مؤثر جهت مقابله با تغییرات آب و هوایی را دو چندان کرد.

گفته شده که خشکسالی فعلی بدترین خشکسالی در حداقل ۵۰۰ سال گذشته است ومحصولات کشاورزی تابستانی به شدت آسیب دیده‌اند، به طوری که در سال ۲۰۲۲ عملکرد ذرت دانه‌ای ۱۶ درصد کمتر از میانگین پنج سال گذشته و محصولات سویا و آفتابگردان به ترتیب ۱۵ و ۱۲ درصد کاهش یافته است.

همچنین سطح پایین آب بدلیل خشکسالی مانع از حمل و نقل داخلی در امتداد رودخانه راین، شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها