يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۲۶۹۷
زمان انتشار: ۱۲:۴۱     ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
اسلامی:
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: باید بتوانیم در افق سال‌های آینده، کشور را تبدیل به یکی از قطب‌های ساخت و طراحی نیروگاه‌های اتمی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از مشرق، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در جریان افتتاح پروژه پرتودهی گاما در بناب گفت: به لطف الهی در سال اول دولت، برنامه‌ریزی برای توسعه کاربرد پرتوها در دستور کار قرار گرفت. سند جامع توسعه در سطح کشور مطالعه و طراحی شد و در دستور کار قرار گرفت. بر اساس این سند ۱۲ نقطه در کشور شناسایی شد که بتواند در حوزه کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: ما تنها یک سیستم پرتودهی داشتیم که در این منطقه مورد استفاده بخش محدودی قرار داشت و با خلاقیت و نوآوری که انجام شد، همکاران ما متعهدانه و غیرتمندانه توانستند نسبت به طراحی یک سیستم واقعی پرتابل پیشرفته اقدام کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: اولین نمونه بومی، به زودی در اولین سایت در یکی از استان‌های کشور نصب و راه اندازی خواهد شد. ظرفیت سازی خط تولید این سامانه پرتودهی گاما در مرکز بناب ایجاد شده است.

وی افزود: برنامه گسترده‌ای داریم که در گام اول ظرف سه سال کشور را با نصب تجهیزات سامانه گاما پوشش دهیم.

اسلامی تاکید کرد: موضوعی که برای ما بسیار حائز اهمیت است این است که بتوانیم کاربردهای فناوری هسته‌ای را به صورت روز افزون در کشور گسترش دهیم. در موضوع تولید برق هسته‌ای که یکی از نیازهای کشور است هدف گذاری ۲۰ ساله را در نظر گرفتیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: امروز دنیا با بحران مواد سوختی و سوخت مواجه شده است و تقریباً تمامی کشورها به ویژه کشورهای اروپایی همه به احداث نیروگاه‌های اتمی روی آوردند و ما یک غفلت چندین ساله در این زمینه داریم و باید بتوانیم با اجرای این برنامه در افق سال‌های آینده، کشور را تبدیل به یکی از قطب‌های ساخت و طراحی نیروگاه‌های اتمی کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها