يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۲۷۲۶
زمان انتشار: ۱۶:۴۲     ۰۴ شهريور ۱۴۰۱
دستیار ویژه رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت گفت: یکی از آفت‌هایی که به موضوع اربعین رسیده نگاه مقطعی به آن است که باید هرچه سریع‌تر اصلاح شود.

به گزارش پایگاه خبری ۵۹۸: سید احمد عبودتیان و حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان و آبفروش عصر چهارشنبه 2 شهریورماه در پنجمین نشست تخصصی دبیران ستادهای مردمی اربعین که در ساختمان 313 مسجد مقدس جمکران برگزار شد، حضور بهم رسانند . 

 

*نگاه مقطعی به اربعین آفت است

 

سید احمد عبودتیان با بیان اینکه باید مجمع مردمی اربعین در تمام استان‌ها شکل گیرد، عنوان کرد: یکی از آفت‌هایی که به موضوع اربعین رسیده نگاه مقطعی به آن است که باید هرچه سریع‌تر اصلاح شود.

 

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با اشاره به اینکه باید حفره‌ها را برای شبکه مردمی پیدا کنیم، مطرح کرد: یکی از موضوعات مهم امسال که باید ساماندهی شود، بحث حمل و نقل زائرین است.

 

photo_2022-08-25_15-56-04_7r3i.jpg

 

وی با بیان اینکه باید با استفاده از ظرفیت‌های مردمی این ساماندهی‌ها را انجام دهیم، خاطرنشان کرد: اگر مردم در این موضوع پای کار نیایند هیچ‌گاه مشکل حمل و نقل برطرف نخواهد شد.

 

عبودتیان ادامه داد: گرمای بیش از حد هوا، شرایط امسال را بسیار سخت‌تر کرده است که امیدواریم منجر به فاجعه نشود.

وی با اشاره به اینکه امسال نخستین تجربه اربعین دولت جدید است که با این وسعت برگزار خواهد شد، تصریح کرد: دولت سیزدهم به دنبال خدمت‌رسانی است و ما وظیفه داریم مشکلات را به بهترین شکل برای آن‌ها معرفی و تبیین کنیم.

 

دستیار ویژه رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با بیان اینکه فعالین مردمی اربعین باید با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها معرفی شوند، یادآور شد: اگر این معرفی انجام شود، طبیعتا دولت نیز به حرف این فعالان گوش خواهد داد.

*باید از مردمی بودن اربعین دفاع کنیم 

 

پناهیان ، استاد برجسته حوزه علمیه گفت: باید از مردمی بودن اربعین دفاع کنیم چراکه اگر درگیر بروکراسی‌های اداری و دولتی شود نتیجه‌های خوبی نخواهد داشت.

 

photo_2022-08-25_15-56-11_tuyu.jpg

 

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان با اشاره به اینکه مسئله اربعین امام حسین(ع) یک موضوع با اهمیت و عمیق است، اظهار کرد: خوشبختانه امروز شاهد حرکت امت و جامعه اسلامی به سوی زیارت امام حسین(ع) هستیم.

 

وی ادامه داد: زمانی که جامعه اسلامی این حرکت را انجام می‌دهد، لطف و عنایت ایشان شامل تمام اهالی جامعه می‌شود، در نتیجه حرکت در مسیر خدمت‌رسانی اربعین، حرکت در راستای تعالی جامعه است.

 

*حرکت اربعین حرکت یک امت به سمت امام حسین(ع) است

 

این استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه حرکت خیابانی مردم در اربعین یکی از خودجوش‌ترین حرکات پس از انقلاب اسلامی بوده است، مطرح کرد: حرکت اربعین حرکت یک امت به سمت امام حسین(ع) است و قطعا تاریخ را تغییر خواهد داد.

 

وی با اشاره به اینکه باید زیارت اربعین به طور حداکثری دنبال شود، عنوان کرد: سازماندهی حرکت اربعین توسط یک نهاد مرکزی غیرممکن است و تنها با عنایت الهی رقم خواهد خورد.

 

پناهیان با بیان اینکه درکنار تمام سلیقه‌های مختلف، همه به دنبال پرشورتر کردن مراسم اربعین هستند، خاطرنشان کرد: حکمرانی در ابعاد مختلف باید مردمی شود و این موضوع در کشور درحال دنبال شدن است.

 

*موکب‌های اربعین هر شهر، تمام شهر را متاثر می‌کنند

 

وی با اشاره به اینکه تمام فعالان مردمی فرهنگی باید موضوع اربعین را جدی بگیرند، تصریح کرد: هیأت‌ها یک محله و یک جمع محدود را تحت تاثیر قرار می‌دهند اما موکب‌های اربعین هر شهر، تمام شهر را متاثر می‌کنند.

 

این استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه باید از مردمی بودن اربعین دفاع کنیم، یادآور شد: اگر این حرکت عظیم دچار بروکرسی‌های اداری شود، نابود خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه جنس اربعین از جنس تعظیم شعائر الهی است، بیان کرد: دشمن درحال نقشه ریزی برای برهم زدن نظم اربعین است و هدف ما خنثی کردن این نقشه‌ها است.

 

پناهیان با بیان اینکه باید برای استفاده از ظرفیت‌ بنرهای ورودی موکب‌ها نیز برنامه‌ریزی شود، ابراز کرد: باید حکمرانی اربعین را افزایش دهیم و برای این کار باید در مرحله نخست باید حکمرانی مردمی در موضوع اربعین تثبیت شود.

 

وی با اشاره به اینکه الگوی مردمی اربعین می‌تواند در موضوعات مختلف بکار گرفته شود، اظهار داشت: طبقه‌بندی، سطح‌بندی و تنظیم رفت و آمد زائرین اربعین باید توسط خود مردم انجام شود.

 

*آب‌فروش دبیر جامعه فعالان مردمی اربعین گفت: باید برای موضوع اربعین ظرفیت‌ها درکنار هم قرار گرفته و دوچندان شوند.

 

با اشاره به اینکه این نشست به منظور رفع دغدغه‌های فعالین اربعینی برگزار شده است، اظهار کرد: حرکت عظیم اربعین حسینی منجر شد که به این نتیجه برسیم نیازمند مجمع اربعین هستیم.

 

photo_2022-08-25_15-56-15_nz6y.jpg

 

وی با بیان اینکه جریان فعالان فرهنگی مردمی اربعین در همین راستا شکل گرفته است، مطرح کرد: هسته اولیه و مرکزی این جریان پس از برگزاری جلسات متعدد توانست اساس‌نامه لازم را تدوین کند.

دبیر جامعه فعالان مردمی اربعین با اشاره به اینکه تعداد هفت نفر نیز به عنوان هیئت امنا انتخاب شده‌اند، عنوان کرد: همچنین این هیئت امنا باید با تعداد 8 نفر دیگر از افرادی که طی یک فرآیند مشخص وارد مجمع می‌شوند، در ارتباط باشند.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه در گذشته توقعات جامعه فعالین فرهنگی فرهنگی مردمی اربعین برآورده نمی‌شد، خاطرنشان کرد: باید برای موضوع اربعین ظرفیت‌ها درکنار هم قرار گرفته و دوچندان شوند.

 

آب‌فروش با اشاره به اینکه نباید در دره اداره و سازمان شدن گرفتار شویم، تصریح کرد: اگر در این دره گرفتار شویم به همان چیزی تبدیل می‌شویم که جبهه فرهنگی انقلاب در مقابل آن ایجاد شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها