أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۱۲۷۷۸
زمان انتشار: ۱۲:۵۴     ۰۵ شهريور ۱۴۰۱
آیت الله سعیدی:تجلیل از خانواده‌های شهدا یک تکلیف است
چهارمین یادواره ۵۶۵ شهید ارتش در قم، با محوریت نیروی پدافند هوایی و حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم برگزار شد.امام جمعه قم در این آیین گفت: تجلیل از خانواده‌های شهدا یک مراسم و کار شکلی نیست بلکه کار کلیدی و تکلیف است.

به گزارش پایگاه خبری598 به نقل از تحلیلی فردونیوز؛ چهارمین آیین گرامیداشت یاد و خاطره ۵۶۵ شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان قم، با محوریت نیروی پدافند هوایی روز پنج شنبه در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار (علیهم‌السلام) برگزار شد.

 

این مراسم که با حضور خانواده‌های معظم شهدای ارتش استان همراه بود، با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و اجرای سرود جمهوری اسلامی توسط گروه رزم‌نوازان نیروی پدافند هوایی ارتش آغاز شد.

امیر سرتیپ دوم جواد سلطانیان، دبیر برگزاری این یادواره و رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی پدافند هوایی ارتش در خصوص اهمیت وجود ارتش در امنیت کشور و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به بیان مطالبی پرداخت.

در ادامه امیر سرتیپ ستاد علیرضا صباحی فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش نیز طی سخنانی به اقدامات مهم چند سال گذشته این نیرو اشاره کرد و گفت: این هشدار را هم به دشمن می‌دهیم مخصوصاً به آن‌هایی که گا‌ها در محاسبات خود اشتباه می‌کنند که دچار اشتباه نشوید؛ شاید بتوانید وارد حریم و فضای ایران شوید، اما بدانید خروجتان با خودتان نیست.

آیت‌الله سید محمد سعیدی، دیگر سخنران این مراسم با بیان اینکه بازگو کردن یاد و خاطره شهدا و تجلیل از خانواده‌های معظم آنان یکی از رسالت‌ها و ویژگی‌های مکتب اسلام و آموزه‌های دینی ماست، عنوان کرد: تجلیل از خانواده‌های شهدا یک مراسم ساده و کار شکلی نیست، بلکه یک تکلیف است و یک نگاه عمیق که قرآن کریم با قاطعیت به مخاطبان خود می‌فهماند که شهدا زنده‌اند و زنده کننده قلوب مردم هستند.

اجرای سرود شهید «قاسم حمید» توسط مصطفی دولتی، رونمایی از پنج کتاب درباره زندگینامه شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران و پخش کلیپ فعالیت‌های پهبادی پدافند هوایی ارتش از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در ادامه این یادواره، ماکت موشک بومی‌شده «شلمچه» توسط نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به موزه آستان مقدس حضرت معصومه (سلام الله علیها) اهدا شد.

چهارمین یادواره ۵۶۵ شهید ارتش در استان قم برگزار شد

همچنین در چهارمین یادواره ۵۶۵ شهید ارتش استان قم، از خانواده‌های معظم شهیدان قاسم حمید، جواد علی مددی و علی یزدی و خانواده‌های ایثارگران باحضور مسئولان استانی تجلیل به عمل آمد.

این مراسم با اجرای نمایشنامه رادیویی شهید قاسم حمید و عرض سلام خدمت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) به پایان رسید. 

آیت الله سعیدی:تجلیل از خانواده‌های شهدا یک تکلیف است

آیت‌الله سعیدی نیز در چهارمین آیین گرامیداشت ۵۶۵ شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان قم که با محوریت نیروی پدافند هوایی در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد؛ اظهار داشت: تجلیل از خانواده‌های شهدا یک مراسم و کار شکلی نیست بلکه کار کلیدی و تکلیف است.

وی به زنده بودن شهدا اشاره کرد و بیان داشت: خداوند در قرآن کریم با قاطعیت می‌فرمایند: یک زمانی فکر نکنید افرادی که برای تحقق دستورات خداوند جان خود را فدا کردند، از بین ما رفته‌اند بلکه هم زنده هستند و هم زنده می‌کنند.

آیت‌الله سعیدی واقعه کربلا را مورد توجه قرارداد و ابراز داشت: درباره خون اباعبدالله آمده است که خون ایشان ثارالله است و در واقع دشمنان خون را ایشان ریختند تا یاد اهل‌بیت (ع) را از تاریخ پاک کنند حال این که واقعه محرم و خون سیدالشهدا اسلام را زنده‌تر کرد.

وی با بیان این که ما با خون و یاد شهید گره‌ خورده‌ایم، تأکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران مایه افتخار و اقتدار نظام است و در این میان دشمنان نظام دسیسه‌های فراوانی داشتند که در ابتدای انقلاب ارتش را از انقلاب جدا کنند درحالی‌که تدبیر رهبر کبیر انقلاب ارتش را نگه داشت تا مایه افتخار کشور شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم خاطرنشان کرد: شهر مقدس حرم اهل‌بیت (ع) است و تجلیل از این عزیزان در این شهر عبادت محسوب می‌شود.

امام‌جمعه قم افزود: امروز شاهد هستیم که ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح همه با هم متحد هستند و در زیر پرچم ولایت فقیه حرکت می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها