امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۵۱۳۰۷۰
زمان انتشار: ۱۲:۴۹     ۱۲ شهريور ۱۴۰۱
قهرمان آسیا با این هزینه‌ها یکه‌تازی می‌کند؛
باشگاه الهلال عربستان درآمد خود در این سال مالی را رقمی در حدود 190 میلیون یورو اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از "ورزش سه"، الهلال که پس از قهرمانی در سال 2000 توانست در کنار استقلال به عنوان پرافتخارترین تیم آسیا تبدیل شود، با برنامه‌ریزی‌های فشرده، استفاده از امکانات و بازیکنان خارجی، توانست پس از 19 سال سومین عنوان قهرمانی خود را در سال 2019 کسب کند. حتی کسب جام سوم نیز عطش مالکان الهلال برای قهرمانی‌های بعدی را کم نکرد و آنها به فاصله 2 سال، یک بار دیگر راهی دیدار فینال شده و ACL سال گذشته را نیز فتح کردند تا دست نیافتنی شوند.

این تیم عربستانی که در کشور خود نیز قدرتی بلامنازع به نظر می‌رسد، از نظر مالی هم به یک غول تبدیل شده است؛ غولی که شاید خیلی از تیم های دیگر توان رقابت با آن را نداشته باشند. شاید برای خیلی ها سوال باشد که چه ارقامی در طول سال در باشگاه آبی‌پوش عربستانی رد و بدل می شود که الهلال با اتکا به آن می‌تواند ستاره‌های گران‌قیمتی را جذب کند؛ ستاره‌هایی که قیمت هر کدام از آنها شاید بودجه یک باشگاه باشد! برای پاسخ به این سوال بهتر است بدانید که درآمد امسال الهلال رقمی حدود 190 میلیون یورو است.

باشگاه الهلال عربستان، در مجمع عمومی خود درآمد سال مالی خود را حدود 706 میلیون ریال اعلام کرد که چیزی حدود 190 میلیون یورو می شود. هزینه‌های صورت گرفته در این باشگاه هم 640 میلیون ریال است که با کم کردن آن از درآمد اعلام شده، رقم 67 میلیون ریال (18 میلیون یورو) سود برای باشگاه عربستانی به دست آمده است. این رقم الهلال را تبدیل به تیمی سوددِه با وجود هزینه‌های هنگفت کرده است.

مقایسه رقم‌های یاد شده با رنکینگ امسال شرکت مشاوره دیلویت، یک نتیجه بسیار جالب به همراه دارد! دیلویت هر سال، باشگاه‌های اروپایی را از نظر مالی و تحت عنوان "لیگ مالی"، رتبه‌بندی می‌کند و درآمد فعلی الهلال با رتبه بیست و چهارم این لیگ برابری می‌کند. این یعنی باشگاه عربستانی از نظر مالی، کاملا همتراز با تیم‌های مطرح اروپایی در حال پیشروی است و هر سال به حریفی دست نیافتنی‌تر در آسیا تبدیل می‌شود؛ رتبه 24 لیگ مالی امسال در اختیار آ.اس.رم است و به عبارتی تیم اول پایتخت ایتالیا از نظر عملکرد مالی، وضعیتی مشابه قهرمان آسیا داشته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها