أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۳۰۹۰
زمان انتشار: ۱۴:۴۲     ۱۲ شهريور ۱۴۰۱
خاطره رضا رضایی فعال اربعینی از مهمان نوازی یک موکب دار نجفی
به گزارش پایگاه 598، رضا رضایی در صفحه شخصی خود نوشت: "هادی مقدم‌دوست" نویسنده "وضعیت سفید" در مصاحبه‌ای درباره اینکه سوژه فیلمهایش ساده است، می‌گفت: بعضی چیز‌ها کوچیکند اما ارزششان بالاست؛ مثلا یک گرم طلا ارزشش از صد کیلو آهن بیشتر است.

برخی اتفاقات کوچک در اربعین هرچند کار‌های جزئی تلقی می‌شوند اما اتفاق بزرگی را رقم می‌زنند.
 
چایی دادن‌، کباب پختن، غذا دادن، روبوسی کردن، ‌"رحم الله والدیک" گفتن‌ها، در کنار محبت شخصی که بین خادم‌ها و زائر‌ها به وجود می‌آورد، در ورای خود پیوند بین دو ملت را مستحکم می‌کند. این پدیده را باید به عنوان سرمایه بزرگی دانست و برای حفظ و پاسداری از آن برنامه داشت.
 
ارائه مابه‌ازای تصویری از این محبت‌ها نقش موثری در حفظ و نگهداری این سرمایه دارد.
 
اربعین مملو از زیبایی‌هاست. دشمن عنود برای این‌که این تصویر زیبا را مخدوش کند، هر سال مثل یک انگل می‌گردد تا یک زشتی پیدا کند. ویدیویی از دعوای راننده‌ای با زائر را منتشر می‌کند تا تصویر زشتی در اذهان مردم از اربعین ثبت کند. باید پیش‌دستی کرد و زیبایی‌هایی که در اربعین به واقعیت پیوسته را به تصویر کشید.
 
برای این موضوع، رسانه‌های رسمی وظایفی دارند اما هر زائری از pov خودش می‌تواند زیبایی‌هایی را که از اربعین چشیده است بیان کند تا از آن حالت خشک رسمی خارج شود. روایت‌های شخصی، شیرینی تجربه‌های ما از اربعین را  به دیگران می‌چشاند.
 
پی‌نوشت:
ویدیوی پیش‌رو یکی از تجربه‌های زیسته من از لطف و محبت مردم عراق است که در اربعین ۱۴۰۰ قسمت کوتاهی از آن را ضبط کرده بودم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها