يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۳۲۱۸
زمان انتشار: ۱۴:۰۵     ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
مدیرعامل بازار متشکل ارزی جزئیاتی از ارائه ارز دلار و دینار به زائران اربعین در شبکه بانکی و صرافی‌های مجاز اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از مشرق، امیر هامونی امروز در ارتباط زنده با شبکه خبر در مورد جزئیات اختصاص ارز به زائران اربعین گفت:‌ارز اربعین طبق بخشنامه بانک مرکزی علاوه بر صرافی‌های مجاز عضو بازار متشکل ارزی در بانک‌های ملی، ملت، سپه، صادرات نیز به مردم ارائه می‌شود.

وی این را هم گفت:‌امروز به تمام سرگروه‌های زائران اربعین که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند پیامکی ارسال شد و مراکز عرضه ارز برای اربعین در بانک‌ها و صرافی‌های مجاز را اطلاع‌رسانی کردیم.

مدیرعامل بازار متشکل ارزی از مردم خواست:‌علاوه بر صرافی‌ها به شعب بانک هم مراجعه کنند و اتفاقاً فروش ارز اربعین در شعب بانک‌ها خلوت است فعلاً بار عمده بر روی دوش بانک ملی است اما زائران می‌توانند به بانک‌های ملت، صادرات، سپه و تجارت هم مراجعه کنند که شعب آنها خلوت‌تر است و در کوتاه‌ترین زمان ارز مورد نیاز خود را خریداری کنند.

هامونی با بیان اینکه حجم دینار در کشور محدود است گفت:‌ نرخ دلار که در بانک‌ها و صرافی‌ها برای زائران اربعین ارائه می‌شود 28 هزار و 700 تومان و با یک نوسان اندکی به دست مردم می‌رسد که به خاطر هزینه نقل و انتقال بین شهرهای مختلف است و هر دینار عراقی هم امروز 21.8 تومان به زائران ارائه می‌شود.

وی در مورد اینکه اگر کسی در داخل کشور موفق نشد ارز مورد نیاز را خریداری کند گفت:‌در کشور عراق در مسیرهای منتهی به عتبات عالیات زائران می‌توانند با ریال و اسکناس‌های ایرانی هم خرید کنند و نگرانی در این مورد وجود ندارد همچنین می‌توانند ریال خود را تبدیل به دینار کنند و اقدام به خرید نمایند.

به گفته هامونی، تفاهم‌نامه‌ای از چند ماه قبل با طرف‌های عراقی انجام شده بود و هنوز در حال رایزنی هستیم، البته توفیقی در این زمینه حاصل نشده به ویژه بعد از شلوغی‌های اخیر عراق این رایزنی‌ها کمرنگ شده اما برنامه این است که زائران اربعین بتوانند در داخل کشور ارز مورد نیاز خود را تهیه کنند.

مدیرعامل بازار متشکل ارزی گفت:‌به محض اینکه گشایشی در عرضه ارز اربعین در عراق ایجاد شود، به اطلاع زائران می‌رسانیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها