أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۳۵۸۳
زمان انتشار: ۱۱:۵۸     ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
برآورد‌های اولیه از هزینه ۳۴۹ میلیارد دلاری بازسازی اوکراین حکایت دارد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، برآوردها نشان می دهد بازسازی ویرانی‌های ایجادی بر اثر جنگ در اوکراین ۳۴۹ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. اما این رقم که ۱.۵ برابر اندازه اقتصاد اوکراین است کمترین میزان محسوب می‌شود و بر اساس ارزیابی مشترک دولت اوکراین، کمیسیون اروپا و بانک جهانی یش بینی می‌شود با ادامه جنگ در ماه‌های آینده بیشتر شود. تنها آسیب‌های جسمی وارده از هنگام آغاز جنگ اوکراین در اواخر فوریه تا اول ژوئن به ۹۷ میلیارد دلار بالغ می‌شود.

در این گزارش آمده است که ظرف ۳۶ ماه آینده ۱۰۵ میلیارد دلار برای رفع به نیاز‌های فوری مانند احیای نظام آموزشی و درمانی و زیرساخت‌ها مورد نیاز خواهد بود. آمادگی برای زمستان پیش رو در اوکراین نیز از باید راه بازسازی سامانه‌های گرمایشی در خانه ها، حمایت از کشاورزی و تعمیر شریان‌های حیاتی حمل و نقل صورت گیرد.

دنیز شمیهال، نخست وزیر اوکراین گفت، بازسازی کشور در مناطق آزاد شده ادامه دارد، اما نیازمند کمک متحدان بین المللی خواهد بود. شمیهال اظهار داشت، فقط در مرحله نخست احیای سریع به ۱۷ میلیارد دلار نیاز است که از این مبلغ امسال به ۳.۴ میلیارد دلار نیاز داریم. از جمله کمک‌های متحدان اوکراین به این کشور کمک‌های گروه هفت و اتحادیه اروپا به مبلغ ۳۹ میلیارد دلار است.

اورسولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد اتحادیه اروپا ده میلیارد یورو به شکل کمک‌های مالی، انسان دوستانه، اضطراری و نظامی به اوکراین و پنج میلیارد دلار دیگر در قالب کمک مالی به ساخت خط لوله اختصاص داده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها