يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۳۶۷۰
زمان انتشار: ۱۱:۲۴     ۲۰ شهريور ۱۴۰۱
رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه ۵ استان بیشترین آمار افراد فاقد شناسنامه را دارند، فرآیند صدور شناسنامه برای این قبیل افراد را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، هاشم کارگر در ارتباط با فرایند صدور کارت شناسایی موقت برای افراد بی شناسنامه و آمار این افراد اظهار کرد: فرایند صدور کارت شناسایی برای این افراد آغاز شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۸ هزار پرونده در باب افراد بی شناسنامه در سطح کشور در سازمان ثبت احوال تشکیل شده است.

کارگر با بیان اینکه با اقدام اخیر سازمان ثبت احوال در ارتباط با صدور کارت شناسایی موقت برای افراد بی شناسنامه، گام مهمی در ارتباط با شناسنامه دار شدن افراد بی شناسنامه برداشته خواهد شد، گفت :۵ استان، سیستان و بلوچستان، خراسان، گلستان، کرمان و آذربایجان غربی بیشترین آمار افراد بی شناسنامه را در سطح کشور دارند.

معاون وزیر کشور با اظهار امیدواری از صدور کارت شناسایی برای افراد بی شناسنامه اضافه کرد: با صدور کارت شناسایی بخش قابل توجهی از مشکلات افراد فاقد شناسنامه حل خواهد شد و این فرایند در نهایت به صدور شناسنامه برای افرادی که تابعیت ایرانی دارند، خواهد انجامید.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با تأکید بر اینکه افراد بی شناسنامه باید به ادارات ثبت احوال در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها برای دریافت کارت شناسایی موقت مراجعه کنند، تصریح کرد: انشاالله با اقدام مناسب بخشی از مشکلات افراد بی شناسنامه حل و فصل خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در آینده نزدیک برنامه ریزی خواهد شد تا افراد بی شناسنامه جهت تشکیل پرونده و دریافت کارت شناسایی موقت به دفاتر پیشخوان و یا سایر مراکز در دسترس مراجعه کنند، گفت: در این زمینه نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

کارگر خاطرنشان کرد: پس از فرایند صدور کارت شناسایی موقت و طی کردن الزامات حقوقی، قانونی و بررسی تابعیت‌های افراد برای آنها شناسنامه صادر می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها