يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۳۶۹۸
زمان انتشار: ۱۳:۴۴     ۲۰ شهريور ۱۴۰۱
محمد پورهاشمی:
دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه از لغو ممنوعیت تردد زوار به سمت مرز خسروی خبر داد و افزود: در حال حاضر تمام محورها به سمت مرز باز است و خروج از مرز هم روال عادی دارد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، محمد پورهاشمی با اشاره به روان شدن تردد درمرز خسروی، گفت: در پی محدودیت های ایجاد شده در مسیر تردد زوار، طی این مدت توانستیم زوار حاضر در مرز را عبور دهیم و هم اکنون تردد در مرز روان است.

وی افزود: روز گذشته عملا رکورد عبور زوار از مرز خسروی شکسته شد و بیش از ۴۰ هزار زائر از مرز خسروی راهی عتبات عالیات شدند.

پورهاشمی گفت: با توجه به تسهیل تردد در مرز، هم اکنون ممنوعیت تردد زوار در مسیرهای منتهی به مرز برداشته شده و زوار می‌توانند به مرز بیایند، اما با توجه به شلوغی و تراکم بالای جمعیت درشهرهای زیارتی کشور عراق همچنان توصیه ما نرفتن زوار است.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه تاکید کرد: زیرساخت‌های کشور عراق جوابگوی تعداد بالای زوار نیست و توصیه می شود زوار از رفتن امتناع کنند.

پورهاشمی در ادامه با اشاره به شروع تدریجی موج بازگشت زوار گفت: به تدریج گیت های ورودی مرز در حال شلوغ شدن است و روز گذشته بیش از ۵۷۰۰ زائر اربعین از طریق مرز خسروی به کشور بازگشتند و روز به روز بر این تعداد افزوده می شود.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: بارها از زوار خواسته ایم و بار دیگر تقاضا می‌کینم که سفر خود را کوتاه کرده و هرچه سریعتر به کشور برگردند تا در موج بازگشت شاهد ازدحام جمعیت نباشیم.

پورهاشمی گفت: قطعا اگر زواری که از کشور خارج شده اند بخواهند یکباره در بازه زمانی کوتاه وارد کشور شوند، دچار چالش های جدی در حوزه حمل و نقل و اسکان و ... خواهیم شد، در همین راستا تقاضا داریم زوار سفر خود را مدیریت کرده و از همین حالا افرادی که به زیارت مشرف شده اند، به کشور برگردند.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر به تدریج امکانات موج رفت در حال انتقال به مسیر بازگشت زوار است و استان برای موج بازگشت زوار آماده می شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها