يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۳۸۰۳
زمان انتشار: ۱۴:۱۹     ۲۱ شهريور ۱۴۰۱
مدیرعامل بزرگ‌ترین بانک آلمان گفت: افزایش قیمت نفت و گاز در حال ضربه زدن به بزرگ‌ترین اقتصاد اروپاست و رکود اقتصاد آلمان حتمی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از CNBC کریستین سوینگ، مدیرعامل دویچه بانک به عنوان بزرگ‌ترین بانک این کشور هشدار داده که آلمان به عنوان موتور اقتصادی اروپا با رشد منفی اقتصادی مواجه خواهد شد.

سوینگ طی سخنانی در اجلاس بانکی هانلدز بلات در فرانکفورت آلمان، گفت که جنگ در اوکراین باعث از بین رفتن برخی قطعیت‌ها شده که اقتصاد جهانی طی چند ده سال گذشته آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیش‌بینی و روی آنها حساب کرده بود.

این مقام آلمانی می‌گوید: این قطعیت‌ها به خاطر اخلال در چرخه تامین کالا و ارزش در جهان در کنار کمبود نیروی کار و کمبود گاز و برق و متعاقبا بالا رفتن هزینه‌های زندگی خراب شده‌اند و این عوامل اصلی‌ترین دلیل رکورد زدن تورم در حوزه یورو هستند.

سوینگ در سخنان خود گفت: در نتیجه ما دیگر نمی‌توانیم جلوی رکود در آلمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بگیریم. با این حال اما معتقدیم اقتصاد ما به اندازه کافی مقاوم است تا بتواند از رکود پیش رو عبور کند.

وی می‌گوید: بانک مرکزی آلمان باید به صورت جدی و سریع اقدام کند.

سوینگ در سخنان خود از سران آلمان خواست تا جدا کردن اقتصاد این کشور از چین را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سرعت ببخشند.

به گفته وی؛ 8 درصد صادرات آلمان و 12 درصد واردات این کشور از مبدأ و مقصد چین انجام می‌شود و یک پنجم فروش شرکت‌های حاضر در بورس آلمان نیز به مقصد چین  است.

وی می‌گوید: کاهش وابستگی به چین نیازمند تغییری به بزرگی جدا کردن اقتصاد آلمان از انرژی روسیه است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها