يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۳۸۴۳
زمان انتشار: ۰۹:۴۴     ۲۲ شهريور ۱۴۰۱
سرویس نظارت بر محصولات اتحادیه اروپا (MARS) روز دوشنبه (۱۲ سپتامبر) در برآوردهای به روز شده برای این کشور جنگ‌زده اعلام کرد که انتظار می‌رود برداشت ذرت اوکراین ۲۴ درصد کمتر از سال گذشته و پنج درصد کمتر از میانگین پنج ساله باشد و به ۳۲ میلیون تن برسد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از ایسنا، اوکراین یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان آفتابگردان جهان است، انتظار می‌رود برداشت این محصول نسبت به سال گذشته، ۱۵ درصد کاهش یابد و به ۱۳.۹ میلیون تن برسد که دو درصد کمتر از میانگین پنج ساله است.

نتایج بررسی‌ها نشان داده است که جنگ روسیه علیه اوکراین شاهد کاهش سطح زیر کشت ذرت و آفتابگردان بوده است. در نتیجه، پیش‌بینی تولید ما برای هر دو محصول کمتر از میانگین پنج ساله است.

سرویس نظارت بر محصولات اتحادیه اروپا اعلام کرد که حدود چهار درصد از ذرت، ۱۰ درصد از آفتابگردان و هفت درصد از تولید دانه سویا در مناطقی است که در حال حاضر در معرض جنگ هستند.

برای محصولات زمستانه که برداشت آنها به پایان رسیده است، سهم ۲۲ درصد از کل تولید گندم نرم، ۲۰ درصد برای جو و ۱۳ درصد برای کلزاست.

به نقل از رویترز، تحلیلگران درگیر این هستند که اوکراین، که معمولاً یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان جهان است، در سال جاری با ادامه جنگ با روسیه، چه مقدار غلات می‌تواند برداشت و صادر کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها