أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۳۹۵۲
زمان انتشار: ۱۰:۵۹     ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
باگذشت بیش از ۳ ماه از توقیف غیرقانونی هواپیمای باری ونزوئلایی درآرژانتین و ممانعت ازخروج خدمه ونزوئلایی و ایرانی این هواپیما،دادگاه آرژانتین مجوز خروج ۱۱ خدمه و ۱ ایرانی هواپیمای ونزوئلایی را صادرکرد

به گزارش پایگاه خبری 598، دادگاه فدرال آرژانتین نه تنها حکم قبلی «فدریکو ویِنا» قاضی فدرال مبنی بر مجوز خروج از این کشور در تاریخ دوم اوت (۱۱ مرداد) را تایید کرد بلکه به این قاضی مسئول پرونده، ۱۰ روز مهلت داد تا وضعیت هفت خدمه دیگر را تعیین تکلیف کند.  

بر اساس حکم دادگاه، به فدریکو ویِنا دستور داده شده است تا «تمام مراحل رسیدگی، تعیین وضعیت روند پرونده و محدودیت‌های اعمال شده بر افراد و اموال» را تسریع کرده و به پایان برساند.

اوایل ماه اوت، فدریکو ویِنا قاضی مسئول این پرونده مجوز خروج ۱۲ نفر از ۱۹ خدمه هواپیمای باری  متعلق به ونزوئلا را صادر کرد اما این حکم توسط «سِسیلیا اینکاردونا» دادستان این پرونده مورد تجدید نظر قرار گرفت و اجرای حکم قبلی تا صدور این حکم جدید به حالت تعلیق درآمد.

وزارت دادگستری آمریکا، دوم اوت (۱۱ مرداد) در بیانیه‌ای هواپیمای بوئینگ باری زمینگیر شده در آرژانتین را به ارتباط با گروه‌های تروریستی متهم کرد و خواستار صدور مجوز مصادره آن از سوی مقام‌های آرژانتینی شد.

این هواپیما که تا یک سال پیش به شرکت ماهان ایر ایران تعلق داشت، در ۶ ژوئن (۱۶ خرداد ماه) با ۱۴ سرنشین ونزوئلایی و پنج سرنشین ایرانی از مکزیک وارد آرژانتین شد، اما دو روز بعد اروگوئه از دادن مجوز به آن برای ورود به آسمان خود جلوگیری کرد و هواپیما وادار به بازگشت به آرژانتین شد و تاکنون در آنجا باقی مانده است.

ایران و ونزوئلا تلاش‌های دیپلماتیک و قضایی گسترده‌ای را برای آزادی شهروندان خود انجام داده‌ و هر دو از دولت آرژانتین خواسته‌اند که آزادی شهروندان شان را تسهیل کند و در این مورد تسلیم فشارهای آمریکا نشود.

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا به تازگی در گفت‌وگو با برنامه رادیویی آرژانتینی (Radio۱۰) در مورد توقیف هواپیمای باری بوئینگ ۷۴۷ شرکت «امتراسور» (Emtrasur) متعلق به این کشور در فرودگاه بوئنوس آیرس گفت: این هواپیما ربوده شده و به طور غیرقانونی توقیف شده است.

«ماریو آرراگا» مدیر بخش اداری هواپیمایی «امتراسور» ونزوئلا نیز اخیرا در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه لبنانی المیادین گفت: آمریکا در راس موضوع توقیف یک فروند هواپیمای ونزوئلایی در آرژانتین قرار دارد و دنبال کوچکترین چیزها هستند تا با آن به ما اتهام بزنند.

به نوشته تله‌سور، در آمریکای لاتین و کارائیب، تعقیب رسانه ای و قضایی با شواهد ساختگی و محکومیت های ناعادلانه علیه رهبران دولت های مردمی به یک هنجار تبدیل شده است. آمریکا به دستاوردهای سیاسی که می‌توان از طریق این مجامع به دست آورد، پی برده و دوره‌های آموزشی برای تربیت دادستان‌ها و قضات آغاز کرده است.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اخیرا درباره موضوع هواپیمای ایران و ونزوئلا در آرژانتین گفت: هواپیما متعلق به ونزوئلا و مالکیت آن در اختیار این کشور است. موضوعی که برای ما حائز اهمیت است وضعیت پنج هم‌وطن ایرانی است که اقدامات ما در این زمینه همچنان ادامه دارد و هم در حوزه سیاسی گفت‌وگوها و مذاکرات در تهران و از طریق سفارت ما در بوینس‌آیرس دنبال می‌شود، درعین حال گفت‌وگوها با مقامات کشور ونزوئلا به عنوان کشوری که هواپیما متعلق به این کشور است، ادامه دارد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها