أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۴۱۲۸
زمان انتشار: ۱۵:۱۷     ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
وزیر فرهنگ در کربلا تاکید کرد:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز با یک سکوت طراحی شده و حتی تلاش معارضان برای مقابله با اجتماع عظیم اربعین مواجه شده‌ایم.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایرنا، «محمد مهدی اسماعیلی» پنجشنبه شب در مراسم شعر اربعین  که به حضورجمعی از شاعران و هنرمندان به همت کمیته فرهنگی ستاد اربعین در کربلای معلی برگزار شد، با بیان اینکه در شب زیارتی امام حسین (ع) در کربلا هستیم، افزود: هر شب جمعه در ایران در حسرت زیارت امام حسین (ع) هستیم و امشب رزق ما شده در جمع آسمانیان و در جمع زائران خسته از مسیر حاضر باشیم.

وی ادامه‌داد: از شعرا، جوانان و پیرغلامان که محفل را نورانی کردند، تشکر می‌کنم و تشکر بیشتر و بالاتر از عزیزان عراقی است که در ایام منتهی به اربعین با همه وجود از زوار پذیرایی کردند؛ این اتفاق در بین تحولاتی که با آن سر و کار داریم بی نظیر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تلاش دشمن برای مقابله با اربعین، گفت: امروز با یک سکوت طراحی شده و حتی تلاش برای مقابله با این عظمت هستیم، اینجا مهمان و میزبان در خدمت سبقت می‌گیرند، میزبان همه دارایی‌اش را در طبق اخلاص گذاشته، پیر و جوان و کودک و غیره همه در خدمت زائران هستند.


وی بیان‌داشت: این همایش بی نظیر چند ده میلیونی هر سال در این سرزمین اتفاق می افتد، اینجا فقط کمیت مطرح نیست، اتفاقا عظمت اربعین در کیفیتش است، قلم قاصر و زبان عاجز است در عظمت این حماسه بزرگ بنویسد و بگوید و خدا را شاکریم بر نعمت محبت اهل بیت (ع) و اینکه عمر و جوانی مان در این مسیر در حال طی شدن است.

با حسین حسین پیر می‌شویم

اسماعیلی با اشاره به عدم حضور زوار ایرانی در دو سال گذشته به دلیل کرونا، گفت: امسال پس از مدت‌ها عاشقان آمدند و حماسه خلق کردند و برگ درخشان دیگری را در تاریخ محبت اهل بیت (ع) آفریدند و ان شاالله در سال‌های آینده با برنامه‌ریزی بهتر شاهد رشد این مسیر خواهیم بود.

وی اضافه‌کرد: اربعین یک کلید واژه در تحولات دینی ما است و چه کسی فکر می‌کرد وقتی خاندان عصمت را در ۱۱ محرم مظلومانه از این سرزمین ببرند، ۱۴۰۰ سال بعد در اربعین آن اتفاق تلخ این معجزه رخ دهد، این معجزه بسیار بزرگ است و ان شاالله اربعین به ظهور گره می‌خورد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با قدردانی از میهمان نوازی‌ ملت عراق، تاکید کرد: من به نمایندگی از دولت و ملت ایران و رئیس جمهور از ملت و دولت عراق بابت این زحمات و گذشت و ایثار تشکر می‌کنم و ان شاالله خدا از این عزیزان قبول کند.

برپایه این گزارش، در این محفل ادبی شاعرانی چون جواد زمانی، احمد جواد نوآبادی، حسین شمسایی، سید حسین متولیان، مجید تال، عارفه دهقانی و لیلا فخیمی به شعر خوانی پرداختند و مصطفی راغب از خوانندگان کشورمان نیز قطعاتی را در رثای سید و سالار شهیدان اجرا کرد.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها