أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۵۱۴۶۸۳
زمان انتشار: ۱۴:۲۵     ۰۴ مهر ۱۴۰۱
در دیدار با سنگال تا حدودی مشخص می‌شود در تفکرات کی‌روش چه می‌گذرد، آیا او به دنبال ایجاد ثبات در ترکیب است یا اینکه می‌خواهد بازیکنان جدیدی را محک بزند؟

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، تیم ملی فوتبال ایران این روز‌ها در اردوی تدارکاتی اتریش به سر می‌برد و بعد از دیدار با اروگوئه قرار است فردا (سه‌شنبه) مقابل قهرمان آفریقا یعنی سنگال قرار بگیرد. یوز‌های ایرانی برد ارزشمندی مقابل یکی از تیم‌های مطرح فوتبال دنیا و آمریکای جنوبی در اتریش به دست آوردند و حالا در دومین گام‌شان بعد از حضور دوباره کارلوس کی‌روش، به مصاف تیمی می‌روند که این مربی با مصر در فینال جام ملت‌ها مقابل‌ آن تن به شکست داده است. این یعنی، بازی دوستانه ایران و سنگال حداقل برای کی‌روش دوستانه نخواهد بود و حکم یک بازی حیثیتی و انتقامی را برای سرمربی پرتغالی ایران خواهد داشت.

ایران در حالی با تک گل مهدی طارمی مقابل اروگوئه به پیروزی رسید که بازیکنانی چون خودش، مرتضی پورعلی‌گنجی، مجید حسینی، رامین رضاییان، میلاد محمدی و کریم انصاری‌فرد یا به میدان نرفتند یا اینکه از ابتدا در ترکیب اصلی حضور نداشتند. کی‌روش با فهرستی که برای دعوت از بازیکنان به تیم ملی اعلام کرد، نشان داد که به بازیکنان مورد اعتماد گذشته‌اش کماکان وفادار بوده و قصد دارد با توجه به فرصت کوتاه باقی‌مانده تا جام جهانی با ترکیب و سیستم گذشته‌اش در قطر به میدان برود.

در ترکیب اصلی تیم ملی مقابل اروگوئه تغییراتی صورت گرفته بود که نشان می‌دهد کی‌روش تا حدی به دنبال آزمون و خطا نیز است. عمده تغییرات در قلب خط دفاعی بود که کی‌روش ترجیح داد در این بازی دوستانه به زوج دفاعیِ محبوب اسکوچیچ یعنی شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان اعتماد کند. در دفاع چپ ابوالفضل جلالی به میدان رفت، درحالی که کی‌روش در این پست به میلاد محمدی و احسان حاج‌صفی و حتی امید نورافکن اعتقاد زیادی داشته است. در دفاع راست نیز صادق محرمی با وجود دعوت از رامین رضاییان در ترکیب اصلی به میدان رفت. در خط حمله در بازی با اروگوئه تغییراتی صورت گرفته بود و بازیکنانی چون علی‌ قلی‌زاده، مهدی طارمی و کریم انصاری‌فرد در نیمه دوم به میدان آمدند. در درون دروازه علیرضا بیرانوند در نیمه دوم جای خود را به دلیل مصدومیت به امیر عابدزاده داد.

با همه این اوصاف باید دید ترکیب تیم ملی در دومین بازی‌ تدارکاتی‌اش در اردوی اتریش به چه صورت خواهد بود. ایران به جز دیدار فردا پیش از جام جهانی تنها یک بازی دوستانه دیگر در روز 20 آبان‌ با یکی از کشور‌های حاشیه خلیج فارس برگزار خواهد کرد  و این یعنی عملاً تیم ملی دیگر فرصت چندانی برای تغییرات عمده در نفرات و سیستم نخواهد داشت. نوع ترکیب تیم ملی و تغییرات احتمالی در بازی با سنگال نشان می‌دهد که کی‌روش به دنبال ثبات در تیم ملی است یا اینکه در فاصله 2 ماهه تا جام جهانی هنوز به دنبال محک زدن بیشتر بازیکنان برای پیدا کردن بهترین ترکیب خواهد بود.

دیدار ایران و سنگال ساعت 18 فردا (سه‌شنبه) در اتریش برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها