کد خبر: ۵۱۴۹۷۶
زمان انتشار: ۱۳:۵۰     ۱۱ مهر ۱۴۰۱
دارنده مدال برنز کشتی فرنگی قهرمانی جهان گفت: قهرمان ارمنستانی شکست ناپذیر نیست بلکه تنها دلیل باختم مقابل وی در پیکارهای جهانی بلگراد، اشتباه تاکتیکی بود.

گزارش ایرنا, رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی قهرمانی جهان در حالی شهریور ماه امسال در بلگراد برگزار شد که در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی دارنده طلای جهان و برنز المپیک یک مرتبه دیگر و همچون المپیک توکیو به سد سخت آرتور آلکسانیان دارنده طلا و نقره المپیک و پنج مدال طلای جهان از ارمنستان برخورد کرد و دوباره مغلوب او شد تا نتواند طلای جهانی ۲۰۲۱ را تکرار کند.

محمد هادی ساروی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: رقابت‌های جهانی امسال به نسبت سال گذشته از سطح بالاتری برخوردار بود و تمامی حریفان با آمادگی کامل در این رویداد شرکت داشتند. امسال نیز در مبارزه خود ماقبل فینال باعث شد تا کشتی را به رقیب خود واگذار کنم و نتوانستم همانند دوره قبل مدال طلا را برای کشورم به ارمغان بیاورم ولی توانستم با کسب مدال برنز نیز دست پر از زمین خارج شوم تا شادی را برای مردم کشورم به دست بیاورم.

دارنده مدال طلای جهانی اسلو بیان کرد: در رقابت‌های امسال تمامی هم تیمی‌های خود تمام تلاش خود را داشتند تا بتوانند کشتی خوبی را ارائه دهند، این امر محقق نشد. انشالله در رقابت‌های جهانی سال آینده درصدد هستیم تا بتوان این ناکامی را جبران کنیم. جهانی بلگراد به نسبت سال قبل دارای تب و تاب بالاتری بود، تیم‌ها نیز در یک سال گذشته درصدد بودند تا بهترین نتیجه را در آوردگاه جهانی بلگراد به دست بیاورند. مسابقات و مبارزه نمایندگان کشورمان در پیکارهای جهانی امسال باید تجزیه و تحلیل شود تا سال آینده خیلی بهتر و قوی‌تر در مسابقه‌های جهانی که گزینشی المپیک نیز هست، حضور یابیم.

دارنده مدال برنز المپیک به رقابت خود با آرتور الکسانیان حریف نامدار ارمنستانی خود اشاره کرد و گفت: به طور قطع حضور قهرمانان نامداری همچون آلکسانیان به عنوان قهرمان المپیک بهترین انگیزه را به کشتی‌گیران می‌دهد چرا که بودن آنان باعث شده تا بیشترین تمرین را داشته باشیم. امسال در دیدار ماقبل فینال شرایطی پیش آمد که به دلیل اشتباه تکنیکی و تاکتیکی نتوانستم روی تشک اجرای خوبی داشته باشم و نتیجه را واگذار کردم. به طور قطع با تمرین می‌توانم الکسانیان را شکست دهم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سال آینده با در پیش بودن کسب سهمیه المپیک حریفان با قدرت بیشتری در رویداد جهانی حضور خواهند یافت، کادر فنی جدید با یک برنامه‌ریزی بهتر تلاش دارند تا قهرمانان کشتی را به بالاترین سطح آمادگی برای تورنمنت‌های معتبر جهانی و آسیایی برسانند.

ساروی در خصوص حضورش در لیگ گفت: در حال حاضر با چند تیم صحبت‌هایی را داشته‌ام ولی هنوز تصمیم نهایی را نگرفته‌ام.

ساروی فرنگی‌کار آملی تیم ملی امسال در پیکارهای جهانی بلگراد، پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر فلیکس بالدوف از نروژ را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۷ بر صفر رستم آساکولوف از ازبکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. ساروی در مرحله نیمه نهایی به مصاف آرتور الکسانیان دارنده طلا و نقره المپیک و پنج مدال جهان از ارمنستان رفت و در نهایت با نتیجه ۳ بر یک مغلوب حریف با تجربه خود شد و از صعود به فینال بازماند. ساروی برای کسب مدال برنز به مصاف متهان باشار دارنده ۲ مدال طلای جهان از ترکیه رفت که با حساب ۶ بر یک حریف خود را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها