يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۵۳۷۳
زمان انتشار: ۱۰:۱۷     ۱۹ مهر ۱۴۰۱
رویترز:
مقامات فرانسوی اعلام کرده‌اند اعتصاب کارگران در پالایشگاه‌های چند شرکت بزرگ فرانسوی همچنان در این کشور ادامه دارد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از رویترز، اعتصاب کارگران پالایشگاه‌های بزرگ فرانسه وارد روز ۱۳ شده و شرایط هر روز در این کشور بحرانی‌تر می‌شود.

دولت امانوئل ماکرون، که تا پیش از این هم با کاهش محبوبیت عمومی ناشی از افزایش تورم و بالا رفتن هزینه‌های خانوارها روبرو بود حالا با فشار مضاعف کمبود تولید و توزیع سوخت و بنزین در این کشور مواجه است.
روز گذشته شرکت توتال انرژیز که یکی از شرکت‌هایی است که کارگران پالایشگاه‌هایش دست به اعتصاب زده‌اند اعلام کرد که آماده است با هدف حل اختلاف و پایان دادن به اعتصاب، به موضوع افزایش دستمزد کارگران در مذاکره با نمایندگان آنها پرداخته شود.

اتحادیه‌های کارگران اعلام کرده‌اند که باید پیشنهاد توتال انرژیز را پیش از شروع مذاکرات به صورت درون سازمانی مورد بررسی قرار دهد.

یک مقام فرانسوی دیگر اعلام کرده که اعتصاب در دو پالایشگاه حتی تا زمان آغاز مذاکره درباره افزایش دستمزد کارگران همچنان ادامه خواهد داشت.

قرار است مقامات همه ۴ اتحادیه کارگری که به صورت همزمان اعضایشان در پالایشگاه‌های فرانسه دست به اعتصاب زده‌اند تا ساعاتی دیگر با یکدیگر دیدار کند.

دولت فرانسه اعلام کرده روز گذشته حداقل یک سوم کل پمپ‌بنزین‌ها در فرانسه به خاطر این اعتصاب گسترده با مشکل در تأمین سوخت برای ارائه به مردم مواجه بودند که نسبت به ۲۱ درصد روز شنبه افزایش زیادی داشته است. روز گذشته از ۶ پالایشگاه دو شرکت توتال انرژیز و اکسان موبیل اسو ۳ پالایشگاه به طور کامل تعطیل شده و تولید سوخت در فرانسه تقریباً نصف شده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها