يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۵۳۸۹
زمان انتشار: ۱۱:۱۶     ۱۹ مهر ۱۴۰۱
آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده پایان روز آینده است و در این راستا امکان برخورداری ۱۰۰ دصدی بخشودگی جرایم برای افرادی که تا تاریخ مذکور اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم می کنند، فراهم می‌شود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه دوره تابستان امسال، فردا (۲۰ مهرماه) است. البته آخرین مهلت ۱۵ مهرماه بود اما از آنجاکه با روز جمعه و اختلالات در شبکه‌های ارتباطی مصادف شده بود، این مهلت تا فردا تمدید شد.

در این راستا ادارات کل امور مالیاتی موظف هستند درمورد مودیانی که اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده مربوط به دوره دوم (فصل تابستان) سال ۱۴۰۱ را تا پایان روز چهارشنبه (۲۰ مهرماه) تسلیم کنند، امکان برخورداری ۱۰۰ درصدی بخوشدگی جرایم عدم تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر برای دوره مزبور را در صورت درخواست کتبی برای مودیان فراهم کنند.

مودیان باید توجه کنند که نرخ مالیات برارزش افزوده کالا و خدمات عمومی در سال ۱۴۰۱ همان ۹ درصد و به صورت مجموع مالیات و عوارض دریافت می‌شود. در صورت ارائه چک، چک رمزدار و قبوض الکترونیکی سه رقم آخر مبلغ باید صفر بوده و به بالا گرد شود. مبالغ گرد شده به عنوان طلب مودی منظور شده و در هنگام صدور برگ قطعی تسویه می‌شود.

مودیان باید در صورت ارائه چک تضمینی به منظور پرداخت بدهی مالیاتی نسبت به صدور قبض نقدی از طریق سامانه مالیات برارزش افزوده اقدام و قبض صادر شده را همراه چک مذکور جهت وصول به بانک ارائه کنند.

همچنین در صورت ثبت الکترونیکی اظهارنامه به امضای دیجیتال یا پرداخت کل مبلغ ابرازی در موعد مقرر نیازی به مراجعه حضوری جهت ارائه نسخه چاپی به واحدخدمات مودیان نخواهد بود.

مودیان می توانند بدون مراجعه به واحدهای خدمات مودیان یا بانک، ازطریق سامانه www.evat.ir اقدام به تکمیل و صدور قبض مالیات و عوارض کرده و پس از دریافت شناسه قبض و شناسه پرداخت از طریق درگاه های "بانک ملی" شامل ATM، تلفنبانک، اینترنت بانک، POS اقدام به پرداخت مالیات و عوارض کنند. بعد از پرداخت قبض مذکور نیازی به ثبت آن در سامانه نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها