کد خبر: ۵۱۵۹۸۷
زمان انتشار: ۱۲:۵۵     ۳۰ مهر ۱۴۰۱
امروز در مراسم روز ملی صادرات؛
امروز در مراسم روز ملی صادرات ۵۷ شرکت به عنوان صادرکننده برتر سال معرفی شدند و رئیس جمهوری از ۵ صادرکننده برتر به نمایندگی از شرکت های معرفی شده، تجلیل کرد.

به گزارش پایگاه 598،  امروز بیست و ششمین دوره روز ملی صادرات (با یک روز تأخیر به دلیل مواجه شدن ۲۹ مهر با روز جمعه) با حضور رئیس جمهور و برخی از مقامات ارشد کشور و نمایندگان شرکت‌های برتر در سالن اجلاس سران برگزار شد. (جزئیات سخنرانی رئیس جمهوری)

برای انتخاب صادرکنندگان نمونه، ۶۱۲ شرکت در ۷۶ گروه کالا و خدمات ثبت نام کردند که در نهایت ۵۷ شرکت به عنوان صادرکننده برتر سال ۱۴۰۱ معرفی شدند که امروز رئیس جمهور از ۵ صادرکننده برتر به نمایندگی از ۵۷ صادرکننده برتر سال تجلیل کرد.

لازم به اشاره است که در میان ثبت نام کنندگان صادرکنندگان سیمان و کلینکر با ۳۲ و محصولات پایه پتروشیمی پلیمری با ۳۱ مورد بیشتری سهم را داشتند و در ادامه نیز صادرکنندگان لوازم خانگی انرژی‌بر با ۱۴، داروهای شیمیایی با ۱۱، محصولات دانش بنیان و فناوری بالا با ۱۰، قطعات یدکی و مجموعه‌های خودرو با ۱۰ مورد نشان از رونق صادرات صنایع پیچیده، دانش بنیان و فناوری بالا در سایه اصلاح سیاست‌ها قرار داشتند.

همچنین در روند انتخاب صادرکننده نمونه ۱۴۰۱ شاخص‌های مختلفی از جمله «سنجش تولید و سرمایه‌گذاری مشترک با طرف‌های خارجی»، «عمق دانش بنیانی»، «فعالیت در مناطق محروم و کم برخوردار»، «میزان اشتغالزایی»، «میزان نفوذ در شبکه مصرف بازارهای هدف»، «سطح پیچیدگی محصول و ارزش افزوده»، «عضویت در تشکل‌های تخصصی صادراتی»، «ثبت برند بین‌المللی» و «استفاده از نیروی انسانی، مصالح و تجهیزات داخلی در پروژه‌های خارج از کشور» دخیل بود.

گفتنی است؛ از سال ۱۳۷۶ بیست و نهم مهر ماه با تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور، به عنوان روز ملی صادرات تعیین شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها