کد خبر: ۵۱۶۴۰۳
زمان انتشار: ۰۸:۱۷     ۰۹ آبان ۱۴۰۱
شمار جان‌باختگان مراسم هالووین در سئول به ۱۵۱ نفر رسید
در پی ازدحام جمعیت در یکی از خیابان‌های سئول،‌ پایتخت کره‌جنوبی که جشن هالووین در آن برگزار می‌شد، دست‌کم ۱۵۱ نفر جان ‌باختند و صدها نفر مجروح شدند.
به وقت‌ ترسیدن!

به گزارش پایگاه 598، در پی ازدحام جمعیت در یکی از خیابان‌های سئول،‌ پایتخت کره‌جنوبی که جشن هالووین در آن برگزار می‌شد، دست‌کم ۱۵۱ نفر جان ‌باختند و صدها نفر مجروح شدند؛ این در حالی است که صدها نفر دیگر نیز در این حادثه مجروح شده‌اند.

«چوی چئون سیک» از مقام‌های کره‌جنوبی گفت هنگامی که جمعیت در حال حرکت به سوی یک گذرگاه باریک در نزدیکی هتل همیلتون بودند، تعدادی از افراد تا حد مرگ تحت فشار قرار گرفتند.

پلیس گفت چند نفر از مجروحان در محل حادثه در خیابان Itaewon تحت احیای قلبی قرار گرفتند و بسیاری دیگر از مجروحان نیز به بیمارستان‌های نزدیک منتقل شدند. یک مقام پلیس محلی نیز که خواست نامش فاش نشود گفت جزئیات این حادثه در دست بررسی قرار دارد. گزارش برخی رسانه‌های محلی حاکی از آن است که جمعیت پس از آن به سوی خیابان Itaewon هجوم برد که شایعه شد یک سلبریتی که نامش نیز اعلام نشده، در کافه‌ای در نزدیکی آنجا حضور پیدا کرده است.

طبق گزارش «سی‌ان‌ان»، حداقل ۱۹ نفر از اتباع خارجی از کشورهای ایران، نروژ، چین و ازبکستان جزو قربانیان این حادثه مرگبار در پایتخت کره‌جنوبی هستند. «یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره‌جنوبی طی بیانیه‌ای از مقام‌های این کشور خواست درباره درمان سریع مجروحان این حادثه اطمینان حاصل شده و موارد امنیتی در مراکز برگزاری جشن نیز بازبینی شود. به طور جداگانه «هان دوک سو» نخست‌وزیر کره‌جنوبی نیز به مقامات این کشور دستور داد حداکثر تلاش خود را به کار گیرند تا تلفات این حادثه به کمترین میزان خود برسد.

«اوه سه هون» شهردار سئول هم که در سفر اروپا به سر می‌برد، در پی این حادثه تصمیم گرفت سفر خود را نیمه‌تمام گذاشته و به سئول بازگردد. از سویی رئیس‌جمهور کره‌جنوبی پس از تلفات گسترده شهروندان این کشور به دلیل ازدحام جمعیت در جشن‌های هالووین، عزای عمومی اعلام کرد. رئیس جمهور کره‌جنوبی گفته است دیدن چنین فاجعه‌ای در قلب سئول بسیار ناراحت‌کننده است، چون در مرکز سئول، این فاجعه نباید اتفاق می‌افتاد.

همچنین «چوی سونگ بوم» رئیس سازمان آتش‌نشانی منطقه «یونگ‌سان» سئول از احتمال افزایش آمار کشته‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد همچنان اطلاع دقیقی از شمار زخمی‌هایی که وضعیت‌شان وخیم است در دسترس نیست. تخمین‌زده می‌شود حدود یکصد هزار نفر برای برگزاری جشن هالووین در «ایته‌وون» گرد هم آمده بودند. این بزرگ‌ترین جشن هالووین در کره‌جنوبی از شروع همه‌گیری کرونا بود. دولت این کشور طی ماه‌های اخیر محدودیت‌های مربوط به همه‌گیری کرونا را کاهش داده بود. ایته‌وون محله‌ای در سئول است که به کافه‌ها، کلوب‌ها و رستوران‌های مورد علاقه جوانان شهرت دارد. هنوز مشخص نیست چه چیز باعث هجوم مردم به یک خیابان باریک شیب‌دار در نزدیکی هتل همیلتون شده است. این هتل یکی از مکان‌های اصلی جشن‌ها در سئول به شمار می‌رود.

آقای کیم، از بازماندگان حادثه می‌گوید مردم همدیگر را هل می‌دادند و مثل «دومینو» یکی پس از دیگری روی زمین می‌افتادند. آنها نزدیک یک ‌ساعت و نیم در آن خیابان باریک گیر افتاده بودند. تعدادی از مردم با فریاد درخواست کمک می‌کردند و بسیاری نیز به سختی نفس می‌کشیدند.

چوی، رئیس سازمان آتش‌نشانی می‌گوید جسد ۷۴ نفر از جان‌باختگان به بیمارستان و ۴۶ نفر دیگر به یک سالن ورزشی انتقال داده شد. وی افزود بیشتر جان‌باختگان جوانان بیست و چند ساله هستند. جوانان قربانیان اصلی فاجعه مرگبار پیشین کره‌جنوبی نیز بودند. در آن حادثه بیش از ۳۰۰ نفر در ماه آوریل ۲۰۱۴ بر اثر غرق شدن یک کشتی تفریحی جان سپردند. این حادثه قوانین ایمنی ضعیف و نقص‌های نظارتی کره‌جنوبی را عیان کرد. در این بین رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی با صدور بیانیه‌ای به مقامات اورژانسی و بیمارستانی این کشور دستور داد از درمان سریع مصدومان اطمینان حاصل کرده و ایمنی مکان‌های برگزاری جشن را بررسی کنند. حادثه شنبه‌شب مرگبارترین فاجعه به دلیل ازدحام جمعیت در تاریخ کره‌جنوبی است.

سال ۲۰۰۵ در جریان یک کنسرت پاپ در شهر «سانگ‌جو» در جنوب کره‌جنوبی هجوم مردم باعث کشته شدن ۱۱ و زخمی شدن ۶۰ نفر شد. حادثه جشن هالووین امسال سئول دومین فاجعه مرگبار بر اثر ازدحام جمعیت در یک ماه اخیر در آسیاست. پلیس اندونزی اول اکتبر در جریان یک مسابقه فوتبال با شلیک گاز اشک‌آور باعث هجوم تماشاگران مسابقه به سمت درهای خروجی استادیوم و تلاش آنها برای فرار شد. در این حادثه ۱۳۲ نفر از تماشاچیان جان باختند.


اعلام اسامی ایرانی‌های فوت شده از سوی سفارت
سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول در اطلاعیه‌ای ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت چند نفر از هموطنان ایرانی در حادثه جشن هالووین در کره‌جنوبی اعلام کرد: با نهایت تأثر و تأسف، درگذشت چند نفر از هموطنان عزیز در حادثه جشن‌ هالووین در شنبه شب ۷ آبان ۱۴۰۱ در محله ایته‌وون سئول را به ایرانیان ارجمند و دانشجویان گرامی تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای این عزیزان از دست رفته، مغفرت و برای خانواده‌های ایشان، صبر مسألت می‌کنیم. در این اطلاعیه آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول از همان ابتدای وقوع این حادثه تلخ، ضمن تماس با مقامات و طرف‌های کره‌ای، پیگیر وضعیت ایرانیان مقیم بوده و با حضور در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، اقدامات لازم را انجام داده است.

در اطلاعیه سفارت ایران در سئول اعلام شده در این حادثه 5 نفر به نام‌های آفاق راست‌منش، علی پراکند، ریحانه‌سادات آتشی، سمیه مقیمی‌نژاد و علیرضا اولیایی جان باخته‌اند.

در اطلاعیه مزبور آمده است: 2 نفر از فوتی‌ها در بیمارستان‌های سئول شناسایی شده‌اند و 2 نفر دیگر در بیمارستان‌های خارج از سئول هستند که همکاران سفارت در حال عزیمت و شناسایی آنها هستند. سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام اینکه تاکنون ۵ تبعه ایرانی در بین جان‌باختگان در حادثه سئول هستند، گفت پیگیری‌ها از سوی سفارت ایران در کره‌جنوبی درباره آخرین وضعیت هموطنان ایرانی ادامه دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها