کد خبر: ۵۱۶۶۳۵
زمان انتشار: ۱۲:۵۹     ۱۲ آبان ۱۴۰۱
سلسله نشست های «بر مدار حقیقت»؛
به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران، سلسله نشست های بصیرت افزایی و روشنگری تحت عنوان «بر مدار حقیقت» به صورت هفتگی برگزار میگردد.

به گزارش پایگاه 598، اولین نشست از سلسله نشست های «بر مدار حقیقت»، پیرامون رسالت امروز دانشجو با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر قاسم روانبخش عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمين قاسم روانبخش ضمن یادآوری قرار داشتن در آستانه روز مبارزه با استکبار جهانی خاطر نشان کردند تسخیر لانه جاسوسی کار بزرگی بود که تحقق پذیرفت و امام راحل از آن به عنوان «انقلاب دوم» یاد کردند؛ برخی قصد ضربه زدن به انقلاب داشتند که توسط دانشجویان خط امام تسخیر شد که در اثر این اتفاق اطلاعات سودمند بسیاری بدست آمد و باعث بصیرت دانشجویان و جامعه شد؛ این حرکت به گونه ای انقلاب را بیمه کرد.

وی خاطر نشان کرد استکبار در طول تاریخ همیشه در امور داخلی کشور ما دخالت کرده است؛ برای مثال در زمان پهلوی هیچ کدام از شاهان، حکومتشان مشروع نبوده است و توسط استکبار به قدرت میرسند تا اهداف آنها را دنبال کنند و حکومتشان توسط مردم انتخاب نشده بود و همینطور است انتخابات نمایندگان مجلس زمان پهلوی و کسانی انتخاب میشدند که  سفارت آمریکا و انگلیس آنها را تایید میکردند. در حکومت فعلی که با انقلاب به وجود آمده هیچ مسئولی وجود ندارد که بدون رای مردم خواه به صورت مستقیم یا غیر مستقیم انتخاب شده باشد و حتی رهبری که بالاترین مقام کشور است، منتخب خبرگان رهبری میباشد که توسط مردم انتخاب میشود.

 دکتر روانبخش اظهار داشتند آمریکای جنایتکار را از ایران بیرون کردیم؛ البته فرایند طولانی مدتی داشت مثلا از تاریخ و آیات قرآن کریم متوجه میشویم که پیروزی حضرت موسی بر فرعون یک شبه صورت نگرفته و زمان و زحمات بسیاری صرف شده است. مقاومت و ایستادگی جوانان، دانشگاهیان و ملت ما باعث شد که بتوانیم در مقابل همه مشکلات و فشارها و تحریم هایی که بدترین نوع تحریم ها در طول تاریخ است بأیستیم و به قول مقام معظم رهبری «ما نزدیک قله ایم و داریم جلو میرویم و اگر به قله برسیم لاخوف علیهم و لاهم یحزنون» و ایشان در سال ۹۲ هم فرمودند کسی که برای ریاست جمهوری رأی می آورد باید گفتمان وی، گفتمان مقاومت باشد و نه گفتمان سازش و هزینه گفتمان سازش بیشتر خواهد بود.

این عضو هیات علمی موسسه امام خمینی (ره) خاطرنشان کردند متاسفانه این روز ها نخبه کشی می شود؛ نخبه کشی به معنای اینکه عده‌ی قلیلی در دانشگاه فحش های رکیک میدهند و به قشر فریخته و نخبه دانشگاه ضربه میزنند و قضاوت سایرین را نسبت به دانشگاه تحت‌تاثیر منفی قرار میدهند و این بدترین نخبه کشی است. در واقع این جلسات پرسش و پاسخ باید با گفتمان منطقی انجام گیرد تا الگوی صحیح از این طریق تبیین گردد. قشر فریخته و نخبه کشور هستند که کشور را به جلو برده اند و مثلا در عرصه های هسته ای، فناوری نانو، تولید پهپاد و... ما زحمت کشیدند تا به اینجا رسیده ایم و استکبار جهانی به ما میکوید چرا شما روی پای خود ایستاده اید و به این فناوری ها دست یافته اید.

قاسم روانبخش حول محور رسالت امروز دانشجو افزودند مقام معظم رهبری در ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ پیش بینی عظیمی کردند و آن این بود که دنیا در آستانه یک نظم جهانی است و بیشترین مسئولیت برای حضور سخت افزاری و نرم افزاری در جهت حفظ امنیت کشور و منافع کشور و ملت، از آن دانشجو ها و دانشگاهیان است و رسالت امروز دانشجو مبارزه با استکبار جهانی است؛ یعنی کاری که پیشینیان چه در برخورد سیاسی و چه در برخود علمی کردند و نگذارند به ملت آسیبی برسد و به کار های حاشیه ای مشغولمان کنند.

در پایان این نشست، ضمن پرسش و پاسخ های دانشجویی، مسئول تشکیلات جامعه اسلامی دانشجویان دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران تصریح کرد به دلیل کم توجهی ما در جهت ایجاد بسترهای گفتمانی صحیح، این قبیل از اعتراضات از کانال های غلط دنبال شده است و وظیفه یکایک دغدغه مندان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، اهتمام روز افزون و برگزاری این قبیل از نشست هاست و عزم ما بر این است که به صورت هفتگی فضای گفتمان و آزاد اندیشی را فراهم آوریم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها