يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۶۷۲۰
زمان انتشار: ۰۹:۱۲     ۱۵ آبان ۱۴۰۱
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران، وزش باد شدید و کاهش دما در نقاط مختلف کشور طی روزهای آتی خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان درباره وضعیت جوی کشور اظهار کرد: یکشنبه(۱۵آبان) در شرق اردبیل، سواحل شمالی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ابرناکی، بارش باران، وزش باد شدید موقتی و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر مواج است.

وی افزود: در گیلان و غرب مازندران بارش شدت خواهد داشت. در اردبیل، ارتفاعات آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز بارش برف انتظار می‌رود همچنین در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و کرمان نیز افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا دوشنبه(۱۶ آبان) این وضعیت در این مناطق ادامه دارد و بعد از ظهر در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان ابرناکی، وزش باد و بارش پراکنده رخ می‌دهد. در ضمن امروز (۱۵ آبان) مرکز و فردا(۱۶ آبان) شرق خلیج فارس مواج خواهد بود.

وی ادامه داد: سه شنبه(۱۷ آبان) بارش در سواحل شمالی کاهش می‌یابد و در استان‌های واقع در نوار شرقی کشور ابرناکی، رگبار باران و وزش باد شدید همراه با کاهش دما رخ می‌دهد که در برخی مناطق واقع در شمال شرق بارش برف دور از انتظار نیست. در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل وقوع رگبار باران و در ارتفاعات برف پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: در این روز در دامنه‌های زاگرس واقع در استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه وبویراحمد، بوشهر، فارس و جنوب اصفهان ابرناکی، بارش پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: چهارشنبه(۱۸ آبان) در شمال غرب و یزد، کرمان، هرمزگان، جنوب استان‌های فارس، بوشهر و سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد. در اواخر وقت در غرب سواحل دریای خزر نیز بارش آغاز می‌شود.

ضیاییان افزود: پنجشنبه(۱۹ آبان) در نیمه‌جنوبی کشور جوی آرام همراه حاکم و در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر ابرناکی و بارش پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۶ آبان‌)صاف تا کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی و در بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۷ و روز سه‌شنبه (۱۷ آبان‌)قسمتی ابری و در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر و در بعد از ظهر افزایش ابر  با احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۵ و ۱۶ آبان ) بندرعباس با دمای ۳۲ درجه سانتیگراد گرمترین و  زنجان با دمای ۳- و ۱- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها