کد خبر: ۵۱۶۷۵۷
زمان انتشار: ۱۴:۲۵     ۱۵ آبان ۱۴۰۱
مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان اروپا/
با پایان یافتن بازی های مرحله گروهی لیگ قهرمانان، چهره ۱۶ تیم صعودکننده به مرحله یک هشتم نهایی 2023-2022 و همچنین هشت تیم راه یافته به لیگ اروپا مشخص شد.

به گزارش سرویس ورزشی پایگاه 598، در پایان مرحله گروهی، فقط بایرن مونیخ، آن هم علی رغم حضور در گروه مرگ، توانست امتیاز کامل این مرحله را کسب کند.

اتفاق جالب این دوره، در گروه H رخ داد. جایی که دو تیم بنفیکا و پاری سن ژرمن، تمام آمارهایشان (امتیاز، بازی‌های رودررو، تفاضل گل، گل زده و گل خورده) با هم برابر شد. لذا با اعلام یوفا، بنفیکا به عنوان صدرنشین این گروه، راهی مرحله بعد شد چرا که آن‌ها در مقایسه با PSG، گل‌های خارج از خانه بیشتری به ثمر رسانده بودند.

همچنین آث میلان، پس از لیگ قهرمانان 2014-2013 ، بار دیگر موفق شد به مرحله حذفی لیگ قهرمانان صعود کند.

تیم های دیناموزاگرب با صادق محرمی و اتلتیکومادرید حذف شدند. پورتو با طارمی صدرنشین گروه خود شد. لورکوزن با سردار آزمون به همراه بارسلونا، یوونتوس، آژاکس، سویا، شاختار، اسپورتینگ و سالزبورگ نیز به لیگ اروپا رفتند.

اینفوگرافیک/ بررسی احتمالات قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا 2023/ حریفان سخت در انتظار بایرن مونیخ، لیورپول و PSG

برای مشاهده اینفوگرافیک در سایز اصلی اینجا را کلیک کنید

 

در لیگ قهرمانان امسال، 5 تیم از آلمان حضور داشتند که چهار تیم موفق به صعود به مرحله حذفی شدند و لورکوزن نیز به لیگ اروپا راه یافت.

در پایان دور گروهی، مهدی طارمی با زدن 5 گل در 6 بازی، در کنار بزرگانی چون لواندوفسکی و هالند، به طور مشترک در رده دوم برترین گلزنان لیگ قهرمانان و بالاتر از لیونل مسی قرار گرفت.

قرعه کشی مرحله یک هشتم:

قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، روز دوشنبه هفته آینده (7نوامبر)، ساعت 14:30 به وقت ایران، برگزار می‌شود.

نحوه قرعه کشی:

اسامی تیم های نخست هر گروه در یک سید و اسامی تیم های دوم گروه ها در سید دیگر قرار می گیرد. هر تیم از سید اول باید به قید قرعه با یک تیم از سید دوم بازی کند، با این محدودیت که، در این مرحله، هیچ دو تیم صعودکرده از یک گروه در مرحله گروهی و هیچ دو تیمی از یک کشور، با یکدیگر رو به رو نخواهند شد.

بازی های این مرحله به صورت رفت و برگشت انجام خواهد شد و تیم‌‌های صدرنشین دور گروهی، در بازی‌های برگشت، میزبان خواهند بود.

همچنین سال گذشته بود که یوفا تصمیم گرفت قانون گل زده در خانه حریف را از لیگ قهرمانان حذف کند. یعنی اگر دو تیم در مجموع بازی های رفت و برگشت خود به تساوی برسند، بازی به وقت های اضافه رفته و پس از آن در صورت تساوی مجدد، به ضربات پنالتی خواهد رفت.

تیم های صعود کرده:

از گروه A، تیم های ناپولی و لیورپول & از گروه B، تیم های پورتو و کلوب بروژ & از گروه C، تیم های بایرن مونیخ و اینتر & از گروه D، تیم های تاتنهام و آینتراخت فرانکفورت & از گروه E، تیم های چلسی و آث میلان & از گروه F، تیم های رئال مادرید و لایپزیش & از گروه G، تیم های منچسترسیتی و دورتموند & از گروه H، تیم های بنفیکا و پاریسن ژرمن موفق به صعود شدند.

سهم کشورها: در این مرحله، انگلیس و آلمان، با چهار نماینده، بیشترین نماینده را دارند. (3 تیم انگلیسی به عنوان صدرنشین از گروه های خود صعود کردند و 3 تیم آلمانی به عنوان تیم دوم از گروه های خود صعود کردند. و این یعنی، برای قرعه کشی روز دوشنبه، بایرن مونیخ و لیورپول گزینه های محدودتری نسبت به سایر تیم ها دارد.) ایتالیا سه نماینده و پرتغال دو نماینده دارند که هر دو تیم پرتغالی در گروه های خود، صدرنشین شدند. همچنین فرانسه، بلژیک و به طرز عجیبی اسپانیا، هر کدام یک نماینده دارند.

قرعه های سخت و جذاب: حضور لیورپول، پاریسن ژرمن، آث میلان، اینتر و دورتموند در سید دوم، باعث شده احتمال برخورد تیم های بزرگ به هم افزایش یابد.

محدودترین قرعه ها متعلق به بایرن و لیورپول می باشد. جایی که بایرن مونیخ به یکی از تیم های لیورپول، PSG ، آث میلان یا کلوب بروژ برخورد خواهد کرد. در مرحله گروهی بایرن بیشترین امتیاز را کسب کرد ولی حالا شاید به لحاظ احتمالات قرعه کشی، بدشانس ترین تیم باشد. (نکته جالب اینکه اگر لورکوزن در گروه خود دوم شده بود، برای بایرنی ها دیگر قرعه ساده کلوب بروژ نیز وجود نداشت.) همچنین لیورپول به یکی از تیم های بایرن، رئال مادرید، پورتو یا بنفیکا برخورد خواهد کرد. شاید اگر تا سال گذشته هواداران لیورپول، مشتاق برخورد با رئال برای گرفتن انتقام از این تیم بودند، ولی با نتایج ضعیف امسال تیم خود، فعلا تمایلی به دیدار با این تیم نداشته باشند.

همچنین حضور تیم پرافتخار آث میلان در مرحله حذفی پس از نه سال، یکی دیگر از جذابیت های این مرحله می باشد.

(سال گذشته محدودترین و سخت ترین قرعه محتمل، متعلق به چلسی بود که باید با یکی از تیم های بایرن، رئال، آژاکس یا لیل رو در رو می شد، ولی با خوش شانسی، هم در قرعه کشی اول و هم در قرعه کشی مجدد پس از اشتباه مسئولین، در هر دو بار، به تیم لیل برخورد کرد.)

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها