يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۷۰۹۱
زمان انتشار: ۰۹:۰۸     ۲۲ آبان ۱۴۰۱
کی‌روش خطاب به جوانان: بازیکنانی می‌خواهم که همیشه در سطح بالایی باشند
تیم ملی فوتبال ایران در حالی خود را برای حضور مقتدرانه در جام‌جهانی 2022 قطر آماده می‌کند که به نظر می‌رسد چشم‌انداز کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی فراتر از این جام باشد.

به گزارش پایگاه 598، کی‌روش قبل از ورود به ایران و در زمان مذاکره با مسئولان فدراسیون فوتبال حتی برای تداوم همکاری بعد از جام‌جهانی نیز موافقت خود را اعلام کرده بود، البته به این صورت که با قبول پیشنهاد وی برای دستیاری نکونام در جام‌جهانی، کاپیتان اسبق تیم ملی بعد از این رقابت‌ها سکان هدایت تیم ملی را عهده‌دار شده و کی‌روش در قامت مدیریت فنی در کنار وی باشد. البته اگرچه تا امروز این موضوع محقق نشده است اما مرد پرتغالی با پیشبرد برخی برنامه‌های بلندمدت نشان داد که همچنان به نیمکت تیم ملی بعد از جام‌جهانی نیز چشم دوخته است. 

 او در نخستین گام بعد از پیوستن دوباره به تیم ملی ایران، پس از اینکه کارها روی غلتک افتاد و به قول معروف روال شد، با دعوت از 11 نفر از اعضای تیم ملی جوانان ایران نشان داد که برنامه‌های بلندمدتی را برای تیم ملی ایران در آینده در نظر گرفته است که چه‌بسا سایه‌روشن‌های چشم‌انداز این تصمیم تا جام‌جهانی 2026 و حتی 2030 نیز ادامه داشته باشد. این در حالی است که او می‌توانست به پدیده‌ها و آماده‌های لیگ برتر این فرصت را بدهد تا در کنار ملی‌پوشان داخلی خودنمایی کنند اما ترجیح داد تا اعتمادبه‌نفس ‌پوشیدن پیراهن تیم ملی بزرگسالان را از این سن و سال به جوانان بدهد و جالب اینکه حتی از برخی از آنها در دیدار با نیکاراگوئه نیز بهره گرفت.

کی‌روش حدود دو هفته‌ای را با این نفرات کار کرد و نکته جالب اینکه به دفعات در مقاطع مختلف در جمع این نفرات با آنها به گفت‌وگو پرداخت و سعی کرد تا نقطه نظراتش و خواسته‌هایش را به آنها تفهیم کند. او از هدف بلند مدتش به‌منظور ایجاد‌انگیزه و روحیه در بین جوانانی که به اردو پیوسته بودند برایشان صحبت و از آنها به‌عنوان پشتوانه‌های تیم ملی بزرگسالان یاد کرد که می‌توانند در دو جام‌جهانی بعدی تیم ملی فوتبال ایران را از لحاظ نیروی کارآمد انسانی بیمه کنند. طبق شنیده‌های «فرهیختگان»، کی‌روش در یکی از همین جلسات با مثال زدن نفرات موفقی در تیم ملی از این جوانان خواست تا آنها را در مسیر پیشرفت، الگوی خود قرار بدهند. او به صورت ویژه به علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی اشاره و عنوان کرد این دروازه‌بان بعد از جام‌جهانی 2014 برزیل در تمامی اردوهای تیم ملی بدون وقفه حضور داشته است. کی‌روش همچنین به وحید امیری اشاره و اعلام کرد: «از روزی که این بازیکن را دعوت کردم با پیشرفت روزافزونش مرا هر بار وادار کرد تا باز هم او را به اردوی تیم ملی دعوت کنم و هیچ‌وقت این‌طور نبوده است که امثال امیری و بیرانوند با حضور در اردوها کم‌کاری کنند. اگر امروز آمدند و خوب کار کردند، برای اردوهای بعدی یک چیزی به خودشان اضافه کرده‌اند تا باز هم مجبور شوم هر بار آنها را دوباره دعوت کنم. بنابراین من چنین بازیکنانی را برای تیم ملی می‌خواهم و دوست دارم شما هم همیشه مثل این دسته از بازیکنان در سطح بالایی باشید و در سطح بالایی خود را حفظ کنید تا من را وادار کنید تا به اردوهای بعدی هم دعوت‌تان کنم.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها