يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۷۰۹۹
زمان انتشار: ۰۸:۲۰     ۲۱ آبان ۱۴۰۱
دکتر سید جواد هاشمی فشارکی:
نماز جمعه پرشکوه مهر شهر کرج در روز جمعه 20 آبان ماه ۱۴٠۱ در مصلی مهرشهر پس از ایراد خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه توسط حجه الاسلام والمسلمین حسین ملكی امام جمعه موقت مهرشهر و باحضور نمازگزاران مهرشهری برگزار شد.

به گزارش پایگاه 598، نماز جمعه پرشکوه مهر شهر کرج در روز جمعه 20 آبان ماه ۱۴٠۱ در مصلی مهرشهر پس از ایراد خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه توسط حجه الاسلام والمسلمین حسین ملكی امام جمعه موقت مهرشهر و باحضور نمازگزاران مهرشهری برگزار شد. سخنران پیش از خطبه های این هفته دکتر سید جواد هاشمی فشارکی با موضوع : « شرحی بر جهاد تبیین و بیان حوادث روز » بود.

*  دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در آغاز ضمن گرامیداشت یاد و راه شهدا بخصوص شهید اخیر این منطقه ، شهادت بسیجی سید روح الله عجمیان در حمله داعشیان وطنی درخصوص اهمیت جهاد تبیین بیان داشت : غرب و شرق در تلاش بودند که انقلاب اسلامی پیروز نشود ، ولی تقدیر الهی برتحقق آن بود ، و در طول 44 سال نیز همه همه گونه تهدید و تحریم و فشار را وارد کردند ، موفق نشدند ، با لشکر تحریف و انحراف بدنبال استحاله ملت و سیطره یاس و نامیدی برمردم و بخصوص جوانان می باشد ، جهادتبیینی که سال 1400 در این شرایط حساس اعلام کردند، کشور و ملت را در برابر تهدیدات مهلک مصون می کند و موتور پیشران کشور در برابر امواج دشمنان می باشد .

* ایشان درخصوص روش ایجابی جهاد تبیین بیان داشت : امام المسلمین فرمان فریضه جهاد تبیین ؛ که بر همه فرض عینی و فوری است؛ را در سال گذشته اعلام نموده اند . لذا ما بایستی جهاد تبیین ایجابی داشته باشیم . یعنی به بیان کارهای درست و ارزشمند انقلاب و نظام بپردازیم . به این مفهوم که دستاوردهای عظیم انقلاب در حوزه های مختلف را بیان کنیم . با هدف ایجاد روحیه و امید به اینده در برابر هدف دشمنان که بدنبال سلب روحیه و امید و می باشند .

* وی در خصوص روش پدافندی جهاد تبیین گفت : دومین روش جهاد تبیین پدافندی و واکنشی با هدف خنثی سازی تحریف دشمنان داشته باشیم . دشمن هماکنون دنبال تطهیر رژیم پهلوی ، لزوم زانو زدن در برابر امریکا ؛ تحریف جنگ تحمیلی ، تحریف امام خمینی و تخریب دولت انقلابی ؛ و جنگ شناختی و تاثیر بر باورها در دستور کار دشمنان انقلاب قرار دارد  .

*ایشان درخصوص روش پیش دستانه جهاد تبیین بیان داشت : سوم روش جهاد تبیین پیش دستانه با هدف پیشگیری قبل انتشار ویروس دشمن باشیم .فضا سازی عمومی اقدامات اتی پیش از شروع تخریب دشمنان و قبل ازفعال شدن دشمن داشته باشیم . و صحنه جامعه را اشباه و اقناع سازیم ، پیش از مجال یافتن توپخانه دشمن می باشد . مثلا اگر قرار است، مبارزه با مفاسد اجتماعی یا اصلاحات اقتصادی؛ یا مبارزه با سبک زندگی غربی صورت گیرد،  پیش از ان، فواید ان تشریح شده و ابهامات رفع شده و زمینه شبهه پراکنی فراهم نشود. همچنین مساله سازی در انتخابات سال آتی در دستور کار دشمنان است ؛ که بایستی از هم اکنون تدابیری را فراهم کرد.

* دکتر هاشمی فشارکی در خصوص زمینه های نارضایتی عمومی در دولت روحانی چنین تبیین کرد بعد از بی ثمر شدن تهدیدات سخت ونرم دشمنان خارجی ، اتفاقات خطرناک در بدنه دولت قبل  (دولت دوازدهم ) رخ داد . از مدیریت توقف پیشرفت کشور مثل توقف ساخت مسکن، همچنین ترک فعلهای دولت از وظایفش مانند استنکاف از اجرای قانون توسعه نفت و گاز ، عدم توسعه برق و خدمات ، عدم اجرای اینترنت ملی و شبکه های مجازی ، استنکاف از ابلاغ و یا اجرای  مصوبات قبلی ، عدم اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و نیز سو عملکرد مدیران عالی دولتی شامل تخریب زیرساختهای اقتصاد ارز و تخلیه خزانه از سکه ، ازکار انداختن کارت سوخت و بهراه آوردن قاچاق سوخت و آرد ، بازی با سهام عدالت مردم وکاهش ارزش آن ، کمبود مواد غذایی و دارو ،چاپ میانگین روزانه ۲ هزار میلیارد تومان پول بی‌پشتوانه ، فروش اوراق بدهی دولت یعنی بدهکارکردن دولت بدون پشتوانه مالی ، عدم اهتمام جدی به واکسن که سبب افزایش فوتی ها به روزانه 700 نفر رسید و تخلفات خطرناک مانند اجرای سند 2030 ، وعده برجام های موشکی و کاهش قدرت منطقه ای ایران و در نهایت عصبی کردن مردم با اقداماتی مانند گسیل سرمایه های مردمی به بورس و زمین خوردن آن ، تورم چند برابری ، بی‌توجهی و دوری از مردم  و خوی اشرافیگری و اعلیحضرتی ، لطمه به جایگاه ریاست جمهوری بخصوص خنده در جمعه اشوبهای گرانی بنزینی و ناامید سازی مردم بود .

* ایشان در خصوص بحران بزرگ ملی بیان داشت : دولت قبل که دستاوردی جز توافق نامه برجام پرخسارت نداشت وآن نیز با لگدپرانی امریکاییها بی ثمر شده بود ، دنبال بهانه تراشی داخلی بودند تا با فعال شدن گسل‌های اجتماعی و افزایش تصاعدی شکاف‌های طبقاتی ، بحران شکست اقتصادی، و نیز بحران اجتماعی، سبب پذیرش شرایط دشمن برای با هرمحتوای مذاکراتی با امریکاییها بودند . که عمر آن دولت به اتمام رسید و آوار بحران فاجعه آمیز آن به دولت بعد منتقل شد .

* وی در خصوص اقدامات اصولی دولت سیزدهم در مهار بحران ملی اظهار داشت : بعد از روی کار امدن دولت سیزدهم  که با مشکلات آوار شده ، احتمال ورشکستگی دولت جدید وجود داشت ،  دولت با تلاش وتحرک ، گشایشهای اقتصادی خوبی را نخست در آوار برداری تخریب ها وسپس با توافقات بلندمدت با روسیه و چین و شانگهای و.... برداشت ، بنحویی که دیوار تحریمها درحال فروریختن و بلااثر شده و بعبارتی کشور بی نیاز به توافقی مانند برجام یکطرفه به نفع غربیهاست ، لذا دشمن از موفق شدن دولت انقلابی به وحشت افتاده و طرح به روز شده فتنه های 88 و 96 و 98 را زودتر از موعد اجرایی کرد . بحران خطرناکی که بحمدالله از کشور دفع شد .

* ایشان در خصوص فتنه امنیتی 1401 گفت : دوره‌های «آموزش مربیّان براندازی» توسط سرویس‌های اطلاعاتی بلوک غرب و تل‌آویو در برخی کشورها در طول قریب یک سال گذشته ، ایجاد شبکه های تیمی و آموزش برخی نوجوانان با سرمایه گذاری دشمن در اشوب روی سرمایه های انسانی پرمشکل قرارگرفته و با رمزعملیاتی دستگیری مهسا امینی ، دختر 22 ساله سقزی در۲۲ شهریور ۱۴۰۱ وهمچنین شایعه بیماری رهبر انقلاب که از کمی قبل دامن زده بودند ، خبر سازی ها شروع شد و با مرگ وی به علت بیماری زمینه‌ای در۲۵ شهریور پوشش گسترده رسانه ای در سطح بین‌المللی و مقام‌های رسمی روبه‌رو شد. سپس موجی کم‌سابقه از واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی به اشکال مختلف منتشر شد؛ از خشم و انتقادهای شدید علیه حکومت «جمهوری اسلامی» گرفته تا بنیان های اعتقاد اسلامی و نهادهای مسول با هدف  فشار برای عقب نشینی نظام از آرمانهای مقدس خویش و نهایتا تغییر رژیم دنبال شده است . ودر مجموع می توان گفت اکثریت ملت دغدغه آرمانهای انقلاب و مدیریت انقلابی و ضرورت رفع مشکلات ، بخشی از مردم دغدغه صرفا مشکلات ، غربگدایان  دغدغه کسب قدرت به هر قیمت ، آشوب گران قصد براندازی و دشمنان قصد تجزیه ایران قوی را دارند !

* وی در خصوص بدل سازی انقلاب اسلامی 57 از سوی دشمن  بیان داشت : دشمن در سال 1388 بدنبال بدل سازی انقلاب اسلامی ( انتی تز انقلاب ) از قم بودند . واینک بدنبال ادبیات سازی انقلاب سازی هستند ، در حالیکه هدف انقلاب اسلامی و فتنه گران ، شعار ، راهبرد و روش وجمعیت حامی بسیار متفاوت و غیر قابل مقایسه می باشد . کشته سازی های آنان عمدتا از افراد مشکل دار بوده ، ولی شهدای این سو افراد خوش نام و خیر می باشد . روش اغتشاشگران داخلی خشونت و ناامنی و داعشی صفت بود ، در حالیکه در دوران انقلاب اسلامی 57 روش بسیار انسانی و محبوب بود .  بجز برخی جوانان معترض ، سرتیم ها و اغتشاش گران در میدان افراد سو سابقه دار بوده و از هر ابزاری استفاده می کنند و پشتیبانان این جریان امریکاییها و اسراییل و عربستان می باشد. ولی انقلاب اسلامی بدون وابستگی به هر قدرت خارجی ومتکی نیروی ایمان بوده است . روش آشوبگران ، عصاره تجارب و امتداد جنایات ساواک ، منافقین دهه شصت ، صدام ، صهیونیستها و داعش هست و نشان از خوی وخشی و اموزش غربیها دارد . انقلاب اسلامی 57 بسیار ممتازو بی بدیل بوده و بدل سازی دشمن به ثمر نخواهد نشست .

* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در خصوص  پایان فتنه در انتها گفت : "فرماندهان آشوب" با اظهار نظرات مغرضانه ، حکم فرمان آتش حمله داشته و درخفا نیز در حال پشتیبانی سیاسی با هدف تدوام بخشی هستند . و صحنه اغتشاش از پشت میز به نفع مطامع خود مدیریت می‌کنند.و قلم بدستانی در حال ذهنیت سازی و جابجا کردن ظالم و مظلوم هستند . و راهبردشان کش دادن و حیات رو به احتضارشان به هر قیمت و خسته کردن نیروهای حافظ امنیت و مردم می باشد . و نهایتا بدنبال مهندسی افکار عمومی برای ضد مردمی جلوه دادن دولت انقلابی و نا توان بودن و ناراضی کردن و اقبال عمومی به غربگرایان است .فتنه خشوب بزودی بساطش جمع میشود ، ولی آوار اجتماعی آن در اذهان باقی خواهد ماند ، و در چنین شرایطی «جهاد تبیین» جهادِ عظیمِ این روزگار ، تکلیف عمومی مومنان انقلابی است و وظیفه ما جهاد تبیین و سرباز این جهاد عظیم بودن در روشنگری و آگاه سازی و دفع اثار مخرب آن می باشد .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها