يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۷۴۵۲
زمان انتشار: ۱۱:۰۸     ۲۹ آبان ۱۴۰۱
کارشناس فوتبال ایران در آستانه شروع جام جهانی گفت: اگر من سرمربی تیم ملی بودم، مقابل انگلیس با پنج مدافع بازی می‌کردم و شجاع خلیل‌زاده را در دفاع راست می‌گذاشتم.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از مهر، تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار خود در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، از ساعت ۱۶:۳۰ روز دوشنبه آینده به مصاف انگلیس می‌رود. در آستانه این بازی، هنوز مشخص نیست که کارلوس کی روش تیم ایران را با چه نفرات و با چه سیستمی روانه میدان می‌کند.

هومن افاضلی مربی پیشین تیم ملی و کارشناس فوتبال پیش بینی کرد که سیستم ایران مقابل انگلیس حضور با دو هافبک دفاعی و مهاجم راس تدارک دیده شده است و ایران با آرایش ۱-۳-۲-۴ به میدان می‌رود.

افاضلی گفت: اگر کی روش تصمیم بگیرد سردار آزمون در ترکیب نباشد آرایش ۱-۲-۳-۴ هم می‌تواند به تیم کمک کند. آنچه در دو بازی اول تدارکاتی (مقابل سنگال و اروگوئه) دیدیم سیستم ۱-۳-۲-۴ بود.

این کارشناس فوتبال خاطرنشان کرد: اگر من باشم، مقابل انگلیس با پنج مدافع بازی می‌کنم یعنی سیستم ۱-۴-۵ را انتخاب می‌کنم.

افاضلی در پاسخ به این سئوال که در این صورت انتخابش برای مدافعان تیم ملی بخصوص دفاع چپ کدام نفرات است؟ گفت: این به پلن بازی بستگی دارد یعنی اینکه می‌خواهیم ابتدای بازی هجومی باشیم یا فشار حریف را بگیریم. استفاده از ابوالفضل جلالی برای این بازی بعید است چون تجربه بین المللی کمی دارد و با سیستم کی روش هم آشنا نیست. امتیاز او در برنامه‌های هجومی است.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم کی روش سمت بازیکنانی می‌رود که محتاطانه بازی می‌کنند و نسبت به پستی که دارند در کار دفاعی وفادارتر هستند. چون در آن قسمت از زمین (سمت راست هجومی انگلیس) رحیم استرلینگ بازی می‌کند باید یک مدافع سرعتی داشته باشیم. به نظرم میلاد محمدی شانس بیشتری دارد.

وحید امیری هم هست. احسان حاج صفی تجربه زیادی دارد ولی شاید تجربه او در فاز دفاعی خیلی مناسب نباشد.

این کارشناس فوتبال در خصوص احتمال استفاده همزمان از مهدی طارمی و سردار آزمون مقابل انگلیس و سپس برنامه‌هایی که کی روش برای برد مقابل ولز و آمریکا دارد، اظهار کرد: مسئله اول آرایش تیم است.

مسئله بعدی شرایط آزمون است و اینکه آیا می‌رسد بازی کند یا نه. حضور سردار می‌تواند وزنه بزرگ برای تیم ملی باشد. اینکه باید بازی دوم و سوم را ببریم؛ موافقم. ولز و آمریکا در واقع آلمان و پرتغال نیستند. البته باید در نظر داشته باشیم این تیم ملی ما انسجام سال ۲۰۱۸ را ندارد برای اینکه این یک پروژه دو ماهه برای کی روش است.

افاضلی تاکید کرد: آن تیم یک پروژه هشت ساله بود. این بچه‌ها در آن شرایط ذهنی نیستند. این سئوالی است که بعد از بازی با انگلیس می‌توان به آن جواب داد. بازی با انگلیس خیلی مهم است و به شما نشان می‌دهد کجا ایستاده‌اید.

وی درباره مدافعان مرکزی ایران مقابل انگلیس گفت: با وجود هری کین در تیم انگلیس، فکر می‌کنم مرتضی پورعلی گنجی به خاطر میانگین قدی در ترکیب ایران بازی می‌کند. کسی که در خط دفاعی می‌تواند کین را پوشش بدهد، مرتضی است. بین شجاع خلیل زاده و محمدحسین کنعانی زادگان هم فکر می‌کنم شانس کنعانی بیشتر باشد.

کارشناس فوتبال درباره پست دفاع راست و انتخاب احتمالی کی روش گفت: رامین رضاییان سال‌ها با کی روش بازی کرده و می‌داند چطور بازی کند. صادق محرمی هم در لیگ قهرمانان اروپا بازی می‌کند و شرایط خوبی دارد.

صادق سرعتی تر از رامین است و سخت‌تر جا می‌ماند ولی رامین یک امتیاز دارد و این است که وقتی به او می‌گویند، در دفاع می‌ماند. با این حال اگر من باشم شجاع خلیل زاده را دفاع راست می‌گذارم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها