يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۸۲۳۸
زمان انتشار: ۰۹:۳۲     ۱۴ آذر ۱۴۰۱
"تحلیل حوادث پاییز ۱۴۰۱ و فاجعه تروریستی شاهچراغ ":
مراسم چهلم شهدای شاهچراغ توسط هیات شهدای گردان مقداد درحسینیه  شهدای گردان مقداد در 13 آذر ۱۴۰۱ برگزار شد.

به گزارش پایگاه 598، مراسم چهلم شهدای شاهچراغ توسط هیات شهدای گردان مقداد درحسینیه  شهدای گردان مقداد در 13 آذر ۱۴۰۱ برگزار شد ، سخنران این مراسم دکتر سید جواد هاشمی فشارکی با موضوع "تحلیل حوادث پاییز 1401 و فاجعه تروریستی شاهچراغ " بود.

 *دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در آغاز ضمن تسلیت ایام درخصوص حوادث اخیر بیان داشت: درود بر ارواح مطهر شهدای چهل چراغ مقداد تا شهدای شاهچراغ ، شهدای والامقامی که تصاویرشان زینت بخش این محفل است . به برکت خون شهدای دفاع مقدس و اقتدار کشور در فراسوی مرزها، باید تامل کرد که چرا از مدافع حرم بودن نظام در 1400 کیلومتر در بیرون مرزها به داخل حرم در میانه کشورکشیده شد!  حمله مسلحانه ای با کلاش در حرم شاه‌چراغ شیراز در عصر ۴ آبان ۱۴۰۱ که منجر به شهادت ۱5 نفر  و مجروحیت ۲۰ نفر شد و قلب ملت را جریحه دار کرد و غصه ای مضاعف شد تا همچنان اشک و غم، مهمان چشمان و قلوب ایرانیان عزادار شود. اگرچه از نظامی این عمل ارزش نظامی مهمی ندارد ولی بررسی ابعاد و علل وقوع این رویداد قابل تامل هست.

* ایشان در خصوص  انکار عامل تروریست داعشی  اظهار داشت: علیرغم اینکه داعش مسولیت ترور و کشتار در حرم شاهچراغ را بعهده گرفت ، و فیلم بیعت فرد ترویست داعشی را هم نشان داد ، ولی برخی جریانات سیاسی با خون های به ناحق ریخته شده شهدای شاهچراغ کاسبی کرده و نظام اسلامی را متهم کردند که کار خودشونه و بدنبال آن نیز اتهام بهانه ای برای سرکوب اشوبها توسط نظام را زدند و حتی داشتند مشابه سازی با فاجعه سینما رکس ابادان در رژیم شاهی را درست میکردند!

* وی در خصوص محکومیتها و عدم محکومیتها نهیب زد و گفت : علیرغم اینکه علمای اسلام ، مردم و حتی تعدادی از مقامات جهان این فاجعه را محکوم کردند ، ولی غربگدایان به تاسی از اینکه مقامات غربی محکوم نکرد ، اینان نیز خفقان گرفتند و هیچ محکومیت و حتی ابراز تاسفی را ابراز نداشتند!

* ایشان در خصوص احتمالات مفروض برای حادثه تروریستی شیراز گفت: اگر تقارن فاجعه تروریستی شاهچراغ با چهلم مرگ مهسا امینی را بکناری نهیم ،احتمالات مختلفی را می توان بعنوان فرض درنظر گرفت و مورد تحلیل قرار داد . اینکه این فاجعه بصورت اتفاقی توسط یک گروه ترویستی باشد ، که بسیار بعید است . اینکه حوادث مواضع غلط برخی نا اهلان و اشوبهای پس از آن در طول چهل روز قبل که رقم خورد، سبب تشویق عملیات تروریستی شده است ، که بعبارتی مسولیتش بعهده مخلنان امنیت کشور بوده و یا اینکه کل حوادث اخیردر یک سناریو با سکانسهای متفاوت از همه روشها و همه ابشن های برنامه ریزی شده باشد.

* دکتر هاشمی فشارکی در خصوص آشوبهای چهل روزه زمینه ساز فاجعه حرم شاهچراغ بیان داشت: آنچه مسلم است، ناامنی های بوجود آمده طی چهل روز قبل ، زمینه ساز شکل گیری یک فاجعه بزرگ در حرم شاهچراغ شده و سبب فاجعه انسانی و تشدید ناامنی شده است که با هیچ معیار انسانی سازگار نیست.

* ایشان در خصوص پیامدهای حوادث اخیر گفت: با یک بررسی اجمالی میتوان گفت امنیت کشور و معیشت مردن تضعیف شد ؛ هتک حرمت حرم مطهر یک امامزاده واجب التعظیم صورت گرفت، ترویج بی حیایی، بذر شک و تردید در افکار عمومی با اتهام کار خودشونه و مشابه سازی با سینما رکس ابادان، بی تفاوتی برخی ها از شخصیت ها ، بروز نوعی ناهنجاریها مثل جری شدنها با توهین های بی سابقه وخنج بر مظام اسلامی، خسارت معنوی و مادی به کشور و امثالهم بوده است

* وی در خصوص هدف حوادث اخیر اظهار داشت: حادثه فاجعه تروریستی شاهچراغ یک  اقدام منفرد نبوده و حوادث پاییز یک سناریوی منفک نیست؛ بلکه استمرار دشمنی های قبل، در قالب یک سناریوی خطرناک در بستر امنیتی گسترده و پیاده سازی مدل تقویت شده سوریه می باشد.

* ایشان در خصوص انتقام امریکایی ها از مردم ایران بیان داشت: بعد شکست طرح خاورمیانه جدید امریکایی ها با  سلطه برکشورهای منطقه؛ در راستای نظم نوین جهانی با رهبریت امریکا که با شکست مواجه شد و با ایجاد بسیج مردمی در تعدادی کشورهای مقاومت با محوریت ایران شکل گرفته است، دیگر بازیگر منطقه امریکا نبوده و براراده ایران قوی استوار است. و از آنجا که برای آمریکایی‌ها خوشایند نیسست؛ دنبال برهم زدن اتحاد ملی بوده اند، لذا انتقام اصلی از اقتدار ایران باید در اجتماع اتفاق می افتاد و بر همین اساس در حرم شاهچراغ شکل می گیرد.

* وی در خصوص هدف امریکاییها در حوادث اخیر اظهار داشت: در طول انقلاب امنیت در جمهوری اسلامی مردم پایه بوده و مردم مظهر اقتدار نظام جمهوری اسلامی است و طرح امریکاییها بر این اساس است که امنیت مردم پایه ایران را خدشه دار کنند. و نظام درگیر مشکلات داخلی شود. آمریکایی‌ها دنبال کُند یا متوقف کردن روند کنش گری فعال ایران در منطقه و جهان می باشند.

* ایشان در خصوص هدف حوادث اخیر گفت: از انجا که با اقتدار نیروهای امنیتی و بسیج مردمی پروژه کف خیابانی کردن اعتراضات مردمی به بن بست رسیده است، یک سوءاستفاده کثیف از حوادث خیابانی را در حرم شاهچراغ رقم زده و منتسب کردن ان به خود نظام و ادعای سرکوب، و با ترویج تروریسم و انتساب خشونت به اسلام و انقلاب و چسباندن به جمهوری اسلامی در دنیا ؛ ایران اسلامی را  "اسلام خشونت ورز" القا نمایند ، تا زمینه برای پذیرش ترقیب اسلام لاییک و "اسلام رحمانی" فراهم شده و اقبال عمومی داخل کشور را به سمت خاتمی و روحانی ببرند. ودر خارج کشور نیز موج اسلام خواهی را با اسلام هراسی ، به سمت اسلام بی خطر امریکایی ببرند!

* دکتر هاشمی فشارکی در خصوص نظم نوین جهانی با محوریت ایران گفت: رهبر معظم انقلاب هدف بیانیه گام دوم انقلاب را تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی ظهور اعلام فرموده اند و در اردیبهشت سال جاری به "نظم نوین جهانی" اشاره کردند و آن را بسیار جدی شمردند و از مسئولین و نخبگان کشور خواسته اند که جایگاه جمهوری اسلامی ایران را در این نظم نوین ترسیم و دنبال کنند. نظم نوین جهانی براساس قدرت ایران و متحدانش شکل گرفته ودر حال گسترش می باشد. انزوای بیشتر ایالات متحده آمریکا در حال تحقق می باشد، و انتقال قدرت به آسیا در حال صعود بوده وگسترش راهبرد مقاومت و توسعه میدان‌های آن نظم نوینی را نوید می بخشد، که بایستی بسرعت از آشوب ها و مششکلات داخلی بدان معطوف شویم.

* وی در خصوص تجارب و عبرتهای حوادث اخیر چنین تبیین کرد: حوادث اخیر مبین آنست که همواره بایستی از آمادگی لازم برخودار بوده و سرعت عمل داشته باشیم و مغز مدیریت تصمیم گیری در حوادث با مشارکت همه نهادهای مسول در امداد و در نشر خبررسانی و... همانند زمان جنگ تحمیلی داشته باشیم و امنیت هر بخش را به معتمئان و بسیج همان صف وا نهیم و خودشان آنرا تامین کنند.

* ایشان در خصوص نظم نوین جهانی با محوریت ایران گفت: مولفه های دوره گذار از این شرایط صبر ملی ، بصیرت دینی و سیاسی ، عمل به جهاد تبیین، حرکت بر مدار بیانات رهبر انقلاب بعنوان قطب نمای انقلاب و سکاندار کشتی انقلاب در گام دوم انقلاب به سوی زمینه سازی ظهور می باشد.

* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان توصیه کرد : هیات شهدای گردان مقداد برنامه های بسیار غنی ای دارد، از قبیل یادواره شهدا، زیارت گردانی به مشهد، برپایی موکب در اربعین، همین جلساتی دوهفته یکبار و تهیه مستند گردان در دفاع مقدس، که بسیار ارزنده وماجور است ولی رسالت شما همرزمان شهدا و جاماندگان از قافله شهدا بسیار سنگین تر از سائرین است. این آشوبها اندکی بعد فروکش میکند ولی غبار بمباران عملیات روانی دشمنان بر برخی مغزهای نوجوانان دبیرستانی و دانشگاهی ( همانند اثار بمباران شیمیایی در ریه ) باقی خواهد ماند ، که بایستی بصورت نظامند در این مراکز حضور یافته و دفع اثار سموم اهتمام ورزید ، لذا ان شالله با جهاد تبیین برای نشر فرهنگ ایثار و مقاومت و جهاد تبیین پیشتاز باشید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها