أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۵۱۸۲۴۸
زمان انتشار: ۰۹:۵۶     ۱۴ آذر ۱۴۰۱
صفری گفت: ما باید بین ارکان انقلاب اسلامی که ولایت فقیه از مهمترین آن است و عملکرد مسئولان تفکیک قائل شویم.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از سراج24؛ حجت الاسلام محمد صفری ملک میان، نایب رئیس اول کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سراج24 پیرامون لزوم حمایت از جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی در رخدادهای اخیر،‌ اظهار داشت: انقلابی که در سال 57 توسط مردم شکل گرفت، انقلابی بود که به تحلیل غالب متفکرین بزرگ غربی ریشه در مذهب داشت. مذهب هم در فطرت انسانها قرار دارد. لذا انقلاب اسلامی برای این شکل گرفت که فطرت انسانها را احیا کند. 

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: چرا می گوییم باید از انقلاب اسلامی دفاع کنیم و این امر از اوجب واجبات است؟ چراکه طبق فرمایش امام(ره) این انقلاب عدل اسلام است و برای این انقلاب اگر امام زمان(ع) هم جان بدهد، ‌جای دارد. مانند داستان کربلا سیدالشهداء؛ امام حسین (ع) برای حفظ اسلام و امام حسن (ع) هم برای حفظ اسلام صلح کرد. لذا هیچ شک و تردیدی برای حقانیت انقلاب اسلامی نداریم. هر عقل سلیمی با هر پشتوانه فکری این امر را تایید می کند. 

وی افزود: اما اینکه در طول تاریخ بعد از منشاء انقلاب اسلامی برخی جرات و شجاعت این را ندارند که صریح و شفاف و مستقیم از جمهوری اسلامی داشته باشند به جهت شرایطی است که در جامعه به اقتضای زمان و مکان بوجود می آید. شرایط وقتی تغییر می کند عمدتا حس عافیت طلبی و ترسیدن باعث می شود عده ای نتوانند خود را همراه کنند. لذا بر همگان واجب است که در هر شرایط و در هر لباسی هستیم از انقلاب اسلامی حمایت کنیم. ما برای این انقلاب هزینه ها کردیم. 

صفری تاکید کرد: ما باید بین ارکان انقلاب اسلامی که ولایت فقیه از مهمترین آن است و عملکرد مسئولان تفکیک قائل شویم. عملکرد مسئولان پس از گذشت 43 سال از انقلاب اسلامی را می توانیم مورد نقد قرار دهیم و این نقدها حقایق جامعه امروز ما هستند و هیچ منافاتی آرمان های جمهوری اسلامی ندارند. لذا اگر بتوانیم تفکیک قائل شویم دیگر نقدها و حملات ما به سمت اصل انقلاب نمی رود. این نقدها باید به سمت عملکرد مسئولانی که در این 43 سال پس از انقلاب با وجود اختیاراتی که داشتند نتوانستند مشکلات مردم را آنچنان که در شان آنهاست برطرف کنند، روانه شوند. 

وی در پایان اضافه کرد: گفتگو همیشه منطق اسلام، امامان و فرهیختگان بوده و دولت های ما باید ساز و کارها را آماده کنند تا فضای گفتگوی منطقی را مانند اول انقلاب بتوانیم در ابزارهای مختلف مثل جراید، صداو سیما، دانشگاه ها، حوزه ها و رسانه ها نهادینه کنیم که این موضوع از مطالباتی است که رهبر انقلاب از دولتمردان ما دارد که زمینه را برای گفتگوهای صریح و شفاف در بین جامعه فراهم کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها