يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۸۳۳۶
زمان انتشار: ۱۳:۰۵     ۱۵ آذر ۱۴۰۱
عربستان، قیمت رسمی نفت سبک خود برای فروش در آسیا در ماه ژانویه را به کمترین رقم 10 ماه گذشته کاهش داد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از رویترز، عربستان، بزرگ ترین صادرکننده نفت جهان، قیمت رسمی نفت فروشی خود برای ماه ژانویه در آسیا را به کمترین رقم 10 ماه گذشته کاهش داد.

به نوشته رویترز، این اقدام به دلیل نگرانی در مورد نوسان در تقاضا و همچنین افزایش نفت خام روسیه در آسیا پس از 5 دسامبر یعنی زمان اجرای تحریم‌های نفتی روسیه است.
 شرکت آرامکوی عربستان اعلام کرد، قیمت نفت خام سبک عرب این کشور برای فروش در ماه ژانویه در آسیا را 2 دلار و 20 سنت در هر بشکه نسبت به ماه دسامبر کاهش داده و این رقم 3 دلار و 25 سنت بیشتر از شاخص عمان دبی است. 
قیمت نفت غرب آسیا برای فروش در آسیا بر اساس شاخص عمان دبی سنجیده می شود. همچنین این تغییرات قیمتی همراستا با پیش بینی بازار برای کاهش 2 دلاری در هر بشکه نفت صورت گرفته است.
شرکت آرامکو همچنین قیمت نفت سبک خود برای فروش در شمال غرب اروپا در ماه ژانویه را یک دلار و 80 سنت در هر بشکه نسبت به دسامبر کاهش داد که  نسبت به نفت برنت نیز  10 سنت ارزان تر تعیین شده است.
عربستان قیمت نفت خود برای فروش در آمریکا را تغییر نداده است.
قیمت رسمی نفت فروشی عربستان‌ معمولا پنجم هر ماه منتشر می‌شود و روند قیمت گذاری نفت خام ایران، کویت و عراق را تعیین می‌کند و بر قیمت 9 میلیون بشکه نفت که روزانه به سوی آسیا روانه می‌شود،‌ تأثیر می‌گذارد.
شرکت نفت عربستان، آرامکو، قیمت نفت این کشور بر اساس پیشنهاد‌های مشتریان و پس از محاسبه تغییر ارزش نفت خود و بر اساس سوددهی و قیمت محصولات نفتی در ماه گذشته تعیین می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها