کد خبر: ۵۱۸۵۹۵
زمان انتشار: ۰۹:۲۸     ۲۰ آذر ۱۴۰۱
جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛
تیم فوتبال فرانسه در دیدار جذاب و نفس‌گیر با برتری ۲ بر یک مقابل انگلیس، به جمع چهار تیم پایانی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کرد.

به گزارش پایگاه 598، بدون شک این دیدار یکی از جذاب‌ترین، حساس‌ترین و هیجان‌انگیزترین بازی در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی بود، جایی که دو تیم انگلیس و فرانسه در ورزشگاه استادیوم البیت با قضاوت «ویلتون سامپایو» و کمک‌های «برونو بوچیلا»، «برونو پیرس» روبروی یکدیگر قرار گرفتند.

انگلیس برای رسیدن به مرحله یک چهارم جام حذفی شروعی طوفانی در این تورنمنت داشت، آنها در بازی اول تیم ملی فوتبال ایران را با نتیجه عجیب و پر گل ۶ بر ۲ شکست دادند، در گام دوم مقابل آمریکا به تساوی بدون گل رسیدند و در آخرین بازی دور گروهی ولز را با سه گل در هم کوبیدند، سنگال رقیب بعدی سه شیرها در مرحله یک هشتم نهایی بود که نتوانست خطری برای شاگردان ساوت گیت باشد و با سه گل شکست خورد.

شیرها شکار شبانه خروس‌ها؛ کین کابوس آرزوهای انگلیس

فرانسه جام را با گلباران استرالیا شروع کرد،آنها با نتیجه چهار بر یک در این بازی به برتری رسیدند، در بازی دوم ۲ بر یک دانمارک را شکست دادند تا صعودشان را زودتر از تیمهای دیگر به مرحله حذفی حتمی کنند و در گام سوم با تیم دومشان یک بر صفر به تونس باختند، شاگردان دیدیه دشان در مرحله یک هشتم لهستان را سه بر یک شکست دادند و با روحیه خوب به انگلیس رسیدند.

شیرها شکار شبانه خروس‌ها؛ کین کابوس آرزوهای انگلیس

دقیقه ۱۰: حرکت تئو هرناندز از جناح راست و سانتر او با ضربه سر ژیرو همراه شد اما توپ به راحتی در اختیار پیکفورد قرار گرفت.

دقیقه ۱۷: فرانسه زود به گل رسید، امپاپه از سمت چپ حرکت کرد و با یک حرکت عرضی توپ را در اختیار دمبله سپرد تا این بازیکن گریزمن را ببیند و در نهایت او با پاس رو به عقب توپ را به شوآمنی سپرد و در حالی که هیچ کس انتظارش را نمی‌کشید وی با شوتی محکم توپ را به گوشه دروازه انگلیس فرستاد تا هیچ کاری از دست جردن پیکفورد بر نیاید و گل اول بازی شکل بگیرد.

شیرها شکار شبانه خروس‌ها؛ کین کابوس آرزوهای انگلیس

دقیقه ۲۱: حرکت بازیکنان انگلیس از جناح راست هری کین را در موقعیت خطرناک قرار داد اما هوگو لوریس دروازه فرانسه را بسته نگه داشت.

دقیقه ۲۲: کرنر بازیکنان انگلیس در داخل شش قدم فرود آمد و در حالی که نزدیک بود موقعیت خطرناکی برای کین شکل بگیرد آدرین ربیو توپ را به بهترین شکل ممکن دفع کرد.

شیرها شکار شبانه خروس‌ها؛ کین کابوس آرزوهای انگلیس

دقیقه ۲۴: هری کین بر اثر برخورد با مدافع فرانسه در محوطه جریمه حریف سرنگون شد و در حالی که تمام بازیکنان سه شیرها اعتقاد به خطای پنالتی داشتند داور از کنار آن گذاشت.

دقیقه ۴۷: کرنر ارسالی بازیکنان فرانسه پس از دفع مدافعان فرانسه در پشت محوطه جریمه به بلینگام رسید اما ضربه زیبای این بازیکن با سوپر واکنش لوریس به کرنر رفت.

شیرها شکار شبانه خروس‌ها؛ کین کابوس آرزوهای انگلیس

دقیقه ۴۸: بازهم کرنر انگلیسی‌ها با خطر جدی روی دروازه فرانسه همراه شد و خروج اشتباه لوریس نزدیک بود کار دست خروس‌ها بدهد اما توپ با خوش شانسی و به طور عجیبی به دروازه‌بان فرانسه رسید.

دقیقه ۵۲: این بار داور چاره‌ای جز اعلام پنالتی به سود انگلیس نداشت، نفوذ ساکا و ورود این بازیکن به محوطه جریمه فرانسه با خطای شوامنی همراه شد و ویلتون سامپایو در سوتش دمید، هری کین پشت توپ ایستاد و با فریب لوریس توپ را به تور چسباند.

شیرها شکار شبانه خروس‌ها؛ کین کابوس آرزوهای انگلیس

دقیقه ۵۵: شوت ربیو از پشت محوطه جریمه انگلیس را پیکفورد به سختی مهار کرد.
دقیقه ۶۱: هرکین در پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و با چرخشی عالی ضربه خوبی به توپ زد اما لوریس اجازه نداد او به گل برسد.

شیرها شکار شبانه خروس‌ها؛ کین کابوس آرزوهای انگلیس

دقیقه ۷۱: سانتر دقیق گریزمن از جناح چپ به بیرو رسید و مهاجم فرصت طلب فرانسه با ضربه سر دقیق دومین گل خروس‌ها را وارد دروازه پیکفورد کرد.

 

بیشتر بخوانید:

برنامه کامل جام جهانی 2022 قطر؛ از مرحله گروهی تا فینال+جدول

 

دقیقه ۸۲: ارسال بلند بازیکنان انگلیس از سمت چپ قبل از رسیدن توپ به مونت با درگیری وی و هرناندز همراه شد داور دستور به ادامه بازی داد اما پس از بازبینی پنالتی گرفت، هری کین پشت توپ ایستاد اما ضربه‌اش با اختلاف به خارج رفت تا بهترین شانس سه شیرها برای تساوی به هدر برود.

شیرها شکار شبانه خروس‌ها؛ کین کابوس آرزوهای انگلیس

مدافع عنوان قهرمانی در دیدار جذاب و نفسگیر در نهایت توانست با برتری ۲ بر یک به جمع چهار تیم پایانی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کند، خروس‌ها برای رسیدن به فینال باید به مصاف مراکشی بروند که چند ساعت قبل‌تر پرتغال را از پیش رو برداست.

ترکیب فرانسه:

هوگو لوریس، ژول کنده، رافائل واران، اوپامکانو، تئو هرناندز، اورلین شوآمنی، آنتوان گریزمن، آدرین ربیو، عثمان دمبله ( کینگزلی کومان)، اولیویه ژیرو و کیلیان امباپه

شیرها شکار شبانه خروس‌ها؛ کین کابوس آرزوهای انگلیس

ترکیب انگلیس:

ردن پیکفورد، کایل واکر، جان استونز، هری مگوایر، لوک شاو، دکلان رایس، جود بلینگام، جردن هندرسون (میسون مونت)، بوکایو ساکا ( رحیم استرلینگ)، هری کین و فیل فودن ( مارکوس رشفورد)

شیرها شکار شبانه خروس‌ها؛ کین کابوس آرزوهای انگلیس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها