کد خبر: ۵۱۸۶۲۶
زمان انتشار: ۱۲:۱۲     ۲۰ آذر ۱۴۰۱
جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛
تیم ملی فوتبال مراکش ۳۶ سال پس از اینکه به اولین تیم آفریقایی راه پیدا کرده به دور دوم جام جهانی تبدیل شدند؛ این بار اولین تیم از این قاره نام گرفتند که به نیمه‌نهایی این رویداد بزرگ راه پیدا می‌کنند.

به گزارش پایگاه 598، تیم ملی فوتبال مراکش در سومین بازی مرحله‌ یک‌چهارم نهایی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف پرتغال رفت و با تک گل یوسف‌النصیری به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد تا حریف یکی از ۲ تیم انگلیس و یا فرانسه شود.

مراکش در جام جهانی ۱۹۸۶ با شکست پرتغال در دور گروهی به اولین تیم آفریقایی تبدیل شد که از گروهش در جام جهانی صعود می‌کند و راهی دور دوم می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

برنامه کامل جام جهانی 2022 قطر؛ از مرحله گروهی تا فینال+جدول

 

آنها ۳۶ سال پس از این ماجرا، بازهم در جدال با پرتغال تاریخ‌سازی کردند و با یک گل از سد همان حریف ۱۹۸۶ یعنی پرتغال گذشتند تا به نخستین نماینده از قاره‌ سیاه تبدیل شوند که به نیمه‌نهایی جام جهانی صعود می‌کنند.

پیش از این تیم‌های کامرون(۱۹۹۰)، سنگال(۲۰۰۲) و غنا(۲۰۱۰) به یک‌چهارم نهایی راه یافته بودند اما در این مرحله به ترتیب مقابل انگلیس، ترکیه و اروگوئه با شکست مواجه شده بودند اما حالا شیرهای اطلس نشان دادند متخصص تاریخ‌سازی و ثبت اولین‌ها هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها