کد خبر: ۵۱۸۷۹۵
زمان انتشار: ۱۵:۴۰     ۲۲ آذر ۱۴۰۱
هواداران کرواسی در سال‌های اخیر موفقیت‌های زیادی برای جشن گرفتن داشته‌اند و با کلاه به خصوص خود در ورزشگاه‌ها حضور دارند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از The Sporting News، کرواسی، کشوری از قاره اروپا که به فینال جام جهانی ۲۰۱۸ رسیده بود، به پیشرفت خود ادامه داده و در مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی قطر است.

کرواسی دارای تعدادی از بهترین بازیکنان جهان و همین‌طور سرسخت‌ترین هواداران در دنیا است و به این خاطر به خود می‌بالد.

در کنار رنگ‌های سفید و قرمز، هواداران این تیم کلاه واترپلو را در سال‌های اخیر از جمله در جام جهانی ۲۰۲۲ به سر کرده‌اند.

چرا هواداران کرواسی کلاه واترپلو می‌پوشند؟

دلیل اصلی برای این حرکت نامتعارف هواداران کرواسی که کلاه واترپلو می‌پوشند، به یورو ۲۰۱۶ باز می‌گردد. ودران کورلوکا، مدافع تیم ملی کرواسی در بازی افتتاحیه مقابل ترکیه بانداژی را روی سرش بسته بود که قادر به جلوگیری از خون‌ریزی این بازیکن از ناحیه سر نبود.

در بازی بعدی کرواسی مقابل جمهوری چک، ندریم ردزاج، فیزیوتراپیست تیم ملی کرواسی پیشنهاد کرد که این بازیکن برای جلوگیری از خون‌ریزی کلاه واترپلو بپوشد.

کلاه مدنظر به لطف بوریس نرانچ، پزشک تیم که از سوی پائولو اوبرادویچ، قهرمان واترپلو المپیک هدیه گرفته بود، در دسترس بود.

چرا هواداران کرواسی کلاه واترپولو می‌پوشند؟پائولو اوبرادویچ، قهرمان واترپلو کرواسی

راهکار مدنظر پزشکان تیم کارساز شد و کورلوکا توانست به مدت ۹۰ دقیقه در بازی با جمهوری چک به میدان برود. از آن زمان هواداران کرواسی این کلاه را پذیرفتند.

تومیسلاو روزیچ، هوادار کرواسی در سال ۲۰۱۸ به فیفا گفت: «کلاه واترپلو نمادی برای قدرت و هم‌چنین عزم برای هرگز تسلیم نشدن است.»

روزیچ یکی از هواداران کرواسی است که چهار سال قبل کلاه واترپول را در جام جهانی روسیه پوشیده بود و اکنون در موزه فیفا قرار دارد.

چرا هواداران کرواسی کلاه واترپولو می‌پوشند؟

تاریخچه واترپلو در کرواسی

واترپلو از رشته‌های محبوب در کرواسی است و این کشور دارای موفقیت‌های چشمگیری در این ورزش است. تیم ملی مردان کرواسی در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ طلا گرفت، چهار سال بعد مدال نقره گرفت و هم‌چنین پس از شکست مجارستان در فینال ۲۰۲۲ قهرمان اروپا شد.

کروات‌ها به رکورد خود در واترپلو افتخار می‌کنند و این به هواداران فوتبال آن‌ها فقط یک دلیل دیگر می‌دهد تا هنگام تماشای بازی‌های کشورشان در قطر کلاه واترپلو بپوشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها