کد خبر: ۵۱۸۸۱۸
زمان انتشار: ۰۹:۵۵     ۲۳ آذر ۱۴۰۱
جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛
تیم ملی فرانسه در ۶ جدال برابر تیم‌های آفریقایی به سه برد و سه باخت دست یافته و آخرین بازی‌اش را واگذار کرده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایرنا، تیم‌های ملی فوتبال فرانسه و مراکش از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه‌ی فردا(چهارشنبه) در ورزشگاه البیت به مصاف هم می‌روند تا تکلیف دومین فینالیست جام جهانی ۲۰۲۲ مشخص شود.

شاگردان دیدیه دشان برای تکرار عنوان قهرمانی می‌بایست از سد شگفتی‌ساز این دوره بگذرند اما عملکرد خروس‌ها در طول تاریخ مقابل تیم‌های آفریقایی باعث شده تا تردیدها در این باره بیش از پیش شود.

قهرمان جام‌های جهانی ۱۹۹۸ و ۲۰۱۸ در ۶ دیدار برگزار شده برابر نمایندگان قاره‌ی سیاه سه برد و سه باخت را تجربه کرده است. آنها در جام جهانی ۱۹۹۸ از سد آفریقای جنوبی گذشتند و هشت سال بعد این اتفاق برابر توگو تکرار شد. پیروزی مقابل نیجریه در دور یک‌هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ را نیز به پیروزی‌های فرانسه اضافه کنید.

در سوی مقابل باید از سه باخت دردناک سه‌رنگ‌ها صحبت کنیم. این تیم در جام جهانی ۲۰۰۲ با یک گل به سنگال باخت. هشت سال بعد نوبت به شکست دردناک ۲ بر یک برابر آفریقای جنوبی از راه رسید. نهایتا هم باید از باخت یک بر صفر مقابل تونس در جام جهانی ۲۰۲۲ یاد کنیم.

دیدیه دشان و شاگردانش برای اولین بار در یک جام باید ۲ بازی را با تیم‌های آفریقایی به انجام برسانند. آنها برابر تیمی صف‌آرایی می‌کنند که پنج برد، پنج باخت و ۶ تساوی را مقابل تیم‌های اروپایی کسب کرده است. به جز کانادا تمام بردهای شیرهای اطلس در تاریخ جام جهانی مقابل تیم‌های قاره‌ی سبز بوده است.

پس از پایان بازی پیش رو هر ۲ تیم تعداد برد یا باخت‌شان در جدال با نمایندگان قاره‌ی مقابل بیشتر می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها