يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۹۴۹۸
زمان انتشار: ۱۴:۵۵     ۰۷ دی ۱۴۰۱
تولید کننده فولاد گفت: کاهش تولید فولاد در سایر کشورها سبب شده تا صنایع فولاد ایران، پیشنهادات گسترده‌ای برای صادرات این محصول استراتژیک به مقصد کشورهای غربی از جمله کشورهای اتحادیه اروپا داشته باشد.

به گزارش پایگاه 598، محمد سعیدی تولید کننده فولاد با اشاره به روند تولید فولاد در کشور اظهار داشت: ایران طی سال‌های اخیر در میان ۱۰ کشور برتر تولیدکننده فولاد قرار داشته است، اما در ماه نوامبر صنعت فولاد کشور با تولید ۲.۹ میلیون تن به رده هفتم تولید فولاد صعود کرده‌ایم.

این تولید کننده فولاد بیان کرد: تولید فولاد ایران در ماه نوامبر سال جاری از کشورهایی نظیر ترکیه، آلمان و برزیل پیشی گرفت و به جایگاه هفتم تولید کننده فولاد در دنیا رسید.

*تامین پایدار انرژی رمز افزایش تولید فولاد کشور

سعیدی بیان کرد: تامین انرژی لازم برای صنایع از جمله صنعت فولاد از مهمترین فاکتورهای رشد تولید است که این مهم به ویژه در فصل تابستان با وجود تجربه تلخ سال‌های گذشته در سال جاری به خوبی انجام شد و زمینه رشد تولید فولاد کشور نسبت به سال ۱۴۰۰ را رقم زد.

وی افزود: در ماه نوامبر علی رغم اینکه تولید فولاد در دنیا به دلیل بحران‌های انرژی نسبت به سال گذشته ۳.۷ درصد کاهش داشت، در ایران شاهد رشد ۸.۵ درصدی تولید فولاد نسبت به سال قبل بودیم که بیشترین رشد در میان ۱۰ تولید کننده برتر فولاد دنیا بود.

*کاهش ۱۰.۱ درصدی تولید فولاد در کشورهای اتحادیه اروپا

این تولیدکننده فولاد تاکید کرد: کشورهای اتحادیه اروپا به دلیل بحران انرژی ناشی از کمبود گاز طبیعی با ۱۰.۱ درصد کاهش تولید فولاد مواجه شدند و از سوی دیگر، در سایر کشورهای اروپایی شاهد کاهش ۱۱.۲ درصدی تولید فولاد بودیم.

سعیدی تاکید کرد: کاهش تولید فولاد در آلمان طی ماه نوامبر نسبت به سال گذشته با کاهش ۷.۹ درصدی مواجه شده است.

وی تاکید کرد: کاهش تولید فولاد منوط به اروپا نبوده و در آمریکا هم شاهد کاهش ۵.۵ درصدی تولید فولاد نسبت به سال گذشته هستیم.

*بازار اروپا پذیرای فولاد ایران شد

این تولیدکننده فولاد گفت: کاهش تولید فولاد در سایر کشورها سبب شده تا صنایع فولاد ایران، پیشنهادات گسترده‌ای برای صادرات این محصول استراتژیک به مقصد کشورهای غربی از جمله کشورهای اتحادیه اروپا داشته باشد.

سعیدی عنوان کرد: عمده پیشنهادات صادرات فولاد کشور، مرتبط با صنایع پایین دستی حوزه فولاد در کشورهای اتحادیه اروپا هستند که از فولاد به عنوان ماده اولیه استفاده می‌کنند.

تولید فولاد ایران در مردادماه سال جاری نسبت به سال گذشته به رکورد تاریخی رشد ۶۵ درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته رسید.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها