کد خبر: ۵۱۹۵۳
زمان انتشار: ۰۹:۰۴     ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
عضو جبهه پایداری با یادآوری اهمیت دور دوم انتخابات مجلس تصریح کرد: دوره دوم همانند دوره قبل بسیار مهم است. چرا که از تهران تنها 5 نفر به مجلسورود پیدا کرده‌اند.

فارس، حجت‌الاسلام حمید رسایی عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی با حضور در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه امیر کبیر به سؤالات متعدد آنان پاسخ داد.

رسایی با بیان اینکه انتخابات پیش رو مهمترین انتخابات تاریخ انقلاب است اظهار داشت: شاید گفته شود این جمله تکراری است در حالی که این موضوع پز و شعار سیاسی نیست بلکه یک واقعیت سیاسی است.

عضو جبهه پایداری بر همین اساس افزود: چون انقلاب ما مهم است و هرسال به ظرفیت و میزان تاثیر گذاری آن افزوده می‌شود لذا اتفاقات سال‌های بعد نسبتبه ادوار گذشته مهم‌تر است از این رو راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات امسال قاعدتااز سال‌های قبل مهمتر خواهد بود.

وی با مقایسه مجلس سوم و مجلس نهم ادامه داد: در مجلس سوم شعار مرگبر آمریکا تا لب مرزهای کشور می‌رفت در حالی که این شعار امسال در بحرین، لیبی،تونس، یمن، و سایر کشورهای اسلامی تبلور یافته بود.

رسایی با اشاره به سقوط دیکتاتورهای منطقه خاطرنشان کرد: بنابراین هر چه سن انقلاب بیشتر شود. اتفاقات آن روز مهم‌تر خواهد بود از این رو انتخاباتمجلس دهم از مجلس نهم اهمیت بیشتری دارد.

عضو جبهه پایداری با یادآوری اهمیت دور دوم انتخابات مجلس تصریح کرد: دوره دوم همانند دوره قبل بسیار مهم است. چرا که از تهران تنها 5 نفر به مجلسورود پیدا کرده‌اند.

وی به فتنه 88 اشاره و تصریح کرد: اگر آن فتنه در هر کشور دیگری رخمی‌داد آن نظام سرنگون می‌شد اما به دلایل مشخصی از جمله وجود ولایت فقیه سقوط ایننظام منتفی است.

رسایی با اشاره به فرمایشی از مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت ولایت فقیه خاطرنشان کرد: آقا فرمودند ولایت فقیه همچون میخی در فرش نظام است که اجازه نمی‌دهند این فرش از زیر پای مردم کشیده شود.

عضو جبهه پایداری افزود: فتنه 88 بسیار بزرگ بود و برخی از افرادبه دلیل لجبازی، تسویه حساب و خود بزرگ بینی با آن همراه شدند. در حالی که درایتمقام معظم رهبری و پشتیبانی مردم آن فتنه را خنثی کرد هر چند تبعات این فتنه خودرا در مجلس نهم نشان داد.

وی ادامه داد: برخی افراد که سابقه حضور در نظام را داشتند به صورت چراغ خاموش دست به تحریم انتخابات زدند اما این مسئله را علنی نکردند؛ از طرفیکسانی که در فتنه عملکرد خوبی نداشتند و در واقع ساکتین و مردودین فتنه بودند درراس اصولگرایان قرار گرفتند البته برخی از افراد این مسئله را انکار می‌کنند.

رسایی با تاکید بر اینکه اصطلاح ساکتین فتنه را مقام معظم رهبری درادبیات سیاسی کشور رایج کردند خاطرنشان کرد: برخی فکر کردند هر اصطلاحی در جامعه می‌گیرد، از این رو اصطلاح ساکتین انحراف را در کشور رواج دادند اما به دلیل اینکه سازندگان این اصطلاح در جایگاه منصفانه‌ نبوده و این امر واقعیت نداشت؛ این اصطلاح نگرفت.

عضو جبهه پایداری با اشاره به رقابت بین خانواده اصولگرایی متذکرشد: باید این رقابت را به فال نیک گرفت و بنده این موضوع را بدیهی می‌دانم.

وی بر همین اساس ادامه داد: روزی جریان اصلاح طلب و اصولگرا کنار یکدیگر و در مقابل جریان دیگری قرار داشتند تا وقتی قضیه منتظری پیش آمد و مسیرآنها از یکدیگر جدا شد که این امر کاملا طبیعی بود.

رسایی با بیان اینکه جدا سازی این جریان‌ها به جایی رسید که واژه اصلاح طلب و اصولگرا در جامعه ایجاد شد گفت: ظرفیت انقلاب با توجه به اینکه عد‌ه‌ای از درون نظام بیرون رفتند و با ضد انقلاب همنوا شدند تغییر کرد و صف‌بندی تازه‌ای در بین اصولگرایان شکل گرفت و این امر قدرت انتخاب مردم را افزایش داد.

عضو جبهه پایداری ادامه داد: مردم بین انتخاب نمایندگانی که نظام را قبول دارند و قبول ندارند به دوستداران نظام گرایش پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم باید بتوانند آزادانه در میان اصولگرایان دست به انتخاب بزنند تصریح کرد: در انتخابات مجلس نهم شکل گرفت.

رسایی گفت: شاید ادعا شود موضع گیری برخی از آقایان در فتنه 88اشتباه بود در حالی که ما درباره آدم های معمولی جامعه صحبت نمی کنیم بلکه درباره کسانی سخن می‌گوییم که به قول خودشان خواص هستند.

عضو جبهه پایداری افزود: نقد ما در مسئله ساکتین فتنه چهره‌های اصولگرایی هستند که از پشت پرده‌ها و انگیزه‌ها خبرداشتند اما به خاطر لجاجت با احمدی نژاد وارد این شده و در دامن کسانی افتاده که بیشتر از احمدی نژاد نمره منفی داشتند.

عضو جبهه پایداری با بیان اینکه غفوری فرد گفته بود که خودش وخانواده‌اش به موسوی رای داده‌اند اما بعد از انتخابات به اشتباه خود اعتراف کرد، یادآور شد: اما برخی افراد بعد از انتخابات با آنکه دیدند هدف فتنه گران مقام معظم رهبری است باز هم سکوت کردند و گفتند اگر سکوت نکنیم معنای آن حمایت از احمدی نژاد است.

وی اضافه کرد: به تعبیر آیت الله مصباح برخی از آنها محاسبه کردند و از این رو به جمع بندی دو پهلو رسیدند.

رسایی خاطرنشان کرد: قطعا ما فتنه‌های سخت تری پیش رو داریم چرا که غیر ممکن است این نظام بدون فتنه باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه فتنه‌های بیرون از نظام زیاد بوده و جنگ تحمیلی‌، کودتا‌ها، محاصره اقتصادی و قضیه منافقین از جمله آنها است تصریح کرد: وضعیت فتنه‌های بیرونی مشخص است اما بحث اصلی فتنه‌های درونی است که تشخیص آنها مشکل است.

وی با اشاره به اولین فتنه درونی نظام به ماجرای منتظری اشاره و اضافه کرد: کسانی که به نفع منتظری شعار می دادند مدعی شدند که منتظری مشکل دارد و این موضوع مردم را سردرگم کرد.

رسایی با یادآوری اینکه خواص مردود شده در آن قضیه خیلی کم بودند و یکی از آنها طاهری اصفهانی بود اضافه کرد: آقای رحیمیان در زمان فتنه تعریف می‌کردکه ما در قضیه نامه منتظری به بیت وی رفتیم که پسر منتظری اجازه ملاقات به مانداده و در عین حال چند فحش به امام داد؛ از بیت که بیرون آمدیم آقای طاهری اصفهانی گفت ما زنده باشیم و فحش به امام را بشنویم. اما همین فرد در فتنه دوره اصلاحات نزد منتظری رفت و گفت من باید پای شما را ببوسم.

عضو جبهه پایداری با اشاره به فتنه‌های 10 ساله که در درون نظام اتفاق می‌افتد متذکر شد: بنده قبل از سال 88 تحلیل کردم که حتما فتنه‌ای در پیش خواهیم داشت چرا که برخی افراد حوصله انقلابی گری ندارند و باید صحنه‌ای پیش بیاید تا انقلاب پوست بیندازد.

وی تاکید کرد: ما در دوره‌ه ای فتنه‌ای از جنس 88 و بلکه سخت‌تر پیشرو خواهیم داشت که از این رو به نمایندگانی بصیر نیاز داریم؛ کسی که در فتنه‌های گذشته مردود شده نمی‌تواند قابل اطمینان باشد مخصوصا فتنه‌ای که مردم عادی هم آنرا تشخیص دادند. بنابراین طبق فرمایش آیت الله مصباح چه تضمینی وجود دارد که آنهادوباره مردود نشود.

رسایی در ادامه با اشاره به تغییرات گفتمانی احمدی نژاد خاطرنشان کرد: ما در برابر این موارد و انحرافات می‌ایستیم اما برخی افراد 4 سال قبل هم که دولت نهم در مسیر انقلاب و آرمانهای انقلاب بود باز هم در مقابل احمدی نژاد قرار داشتند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به پروژه " دیدید ماگفتیم" خاطرنشان کرد: امروز عملکرد رئیس دولت باعث شده این افراد چنین ادعایی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه فتنه 88 تنها یک راس داشت متذکرشد: فتنه‌گران به ریشه احتیاج داشتند که به آن تکیه کنند اما این فرد تا 3 سال قبل به آنها چراغ سبز و اجازه نداده بود.

رسایی ادامه داد: امروز کسانی در دفاع از ولایت حرف می‌زنند که وقتی آقا گفت "این عمار" آنها سکوت کردند.

عضو جبهه پایداری با یادآوری اینکه برخی از همین افراد در زمان خانه نشینی احمدی نژاد به دنبال سؤال از رئیس جمهور بودند و می‌گفتند که وی احترام مقام معظم رهبری را شکسته است گفت: آنها در دوران فتنه خودشان ازساکتین بودند.

رسایی بیان داشت: در زمان معاون اولی مشایی و حکم رهبری دراین زمینه ما نزد احمدی نژاد رفتیم و گفتیم اگر حکم رهبری را اجرا نکنی ما درمجلس علم مخالفت با شما را بلند خواهیم کرد.

نماینده مردم تهران ادامه داد: ما به نمایندگانی احتیاج داریم که از استقلال مالی، بصیرت و وابستگی به ولایت برخوردار باشند به ویژه نمایندگان تهران چرا که آنها در محاسبات مجلس موثرهستند.

وی گفت: سایر قوا شکل هرمی دارد و مثلا رئیس جمهور قدرت امر و نهی به وزراء را دارد در حالی که قدرت در مجلس متراکم و سیار است.

رسایی خاطرنشان کرد: ما در مجلس هشتم دو گروه حدود 12 نفره داشتیم که تقریبا متعادل بودند و وقتی که در یکشنبه سیاه وقف اموال دانشگاه تصویب شد ماچهارشنبه آن را لغو کردیم هر چند عوامل بیرونی همچون تجمع دانشجویان در این مسئله بی تاثیر نبود.

 

عضو جبهه پایداری تصریح کرد: امیدواریم هیئت رئیسه مجلس نیز که درمناسبات نقش بسزایی دارد در مجلس نهم تغییر اساسی کند.

وی درباره نظر حسینیان پیرامون نظر مجلس اظهار داشت: ایشان بایدخودش درباره سخنانش توضیح دهد اما می دانم که حسینیان منتقد عملکرد ریاست فعلی مجلس است؛ تعریف حسینیان در مجلس از لاریجانی این بود که مواضع ضد غربی لاریجانی خوب است که البته نظر ما هم همین است و مقام معظم رهبری نیز در این مسئله از مجلس راضی بوده است. بنابراین مواضع داخلی لاریجانی محل انتقاد ما است.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به موضع گیری لاریجانی درفتنه 88 گفت که وی قبل از انتخابات فراکسیون اصولگرایان را از کار انداخته بود؛ مابه نوع رابطه لاریجانی با اصلاح طلبان انتقاد داریم چرا که فراکسیون اصلاح طلبان برای ریاست لاریجانی بسیار تلاش کرد.

وی نقد ناپذیری لاریجانی را یکدیگر از انتقادات به وی برشمرد و خاطرنشان کرد: زمانی که پس از ماجرای یکشنبه سیاه دانشجویان مقابل مجلس تجمع داشتند لاریجانی درباره آنها نطق بدی داشت و بازداشت سعید ذاکری و میثم نیلی نیز به دلیل شکایت لاریجانی از آنها بود از این رو معتقدیم نقد پذیری آنها بسیار ضعیف است.

رسایی با تاکید بر اینکه جبهه پایداری بر عدم ریاست لاریجانی بر مجلس نهم تقریبا اجماع نظر دارد گفت: ما توقعاتی نیز از آقای حداد داریم و معتقدیم هیئت رییسه مجلس باید بر اساس لیاقت افراد واگذار شود.

عضو جبهه پایداری بر همین اساس اظهار داشت: ما گزینه حداد را ازگزینه لاریجانی مناسب‌تر می‌دانیم چرا که معتقدیم حضور دو برادر در دو قوه زیبنده نیست. البته شاید کسی بگوید آقای آملی لاریجانی چند ماه بعد از رئیس مجلس به این سمت رسید. در حالی که ریاست وی پروسه یکساله داشت.

وی با اشاره به برخی گمانه زنی‌های درباره لیست‌های انتخاباتی ادامه داد: رسانه‌ها خودشان لیست‌ها را کم و زیاد می‌کنند اما تلاش جبهه پابداری این بود که کاندیداهای متناسب با کمیسون‌ها در لیست خود قرار دهد.

رسایی در ادامه در پاسخ به این سؤال که موضع شما در قبال احمدی نژاد و جریان انحرافی چیست، گفت: ما در مجلس هشتم و در زمان ریاست جمهوری نهم باجان و دل به احمدی نژاد کمک کردیم و از این موضوع پشیمان نیستم چرا که معتقدیم کارمان آن زمان درست بود البته برخی رسانه‌ها تلاش دارند که نشان دهند ما فقط ازدولت حمایت می‌کردیم. در حالی که خود بنده در مجلس به برخی وزرای دولت دهم رای نداده و مخالف وزارت کردان بودند.

عضو جبهه پایداری یادآور شد:وقتی مشایی به دفتر احمدی نژاد آمدارتباط و ملاقات ما با رییس جمهور در دفتر قطع شد.

وی ادامه داد: روزنامه جمهوری اسلامی و آقای نواب گفته‌اند که آیت‌الله مصباح باید به دلیل حمایت از احمدی نژاد پاسخگو باشد؛ بنده قتی این مسئله را از آیت الله مصباح جویا شدم ایشان گفت: عقل و دین حکم می‌کرد وقتی که شعار، جهت گیری و سابقه فردی خوب است از او حمایت کنیم.

رسایی با اشاره به افرادی که در زمان انتخابات 88 رنگ لنز خود رابا لباس خلبانی هماهنگ می‌کردند و شعار هوای تازه می‌دادند ویا از شیرین عبادی استفاده می کردند و در واقع از شعارهای اسلامی اکراه داشتند، امروز مدعی شده‌اند،گفت: معتقدیم احمدی‌نژاد هم بیماری خواص را گرفته است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه وقتی متوجه برخی از اعوجاج و تضاد شعاری احمدی‌نژاد شدیم، قد علم کردیم، خاطرنشان کرد: البته احمدی‌نژاد هنوز رئیس جمهور قانونی کشور است و بحث ما در واقع این است که باید در برابر اشتباهات مکرر وی ایستاد نه این که مثل برخی برای سرنگونی او برنامه ریخت.

وی در ادامه درباره نسبت احمدی‌نژاد با جریان انحرافی متذکر شد: احمدی‌نژاد به تفکر مشایی اعتماد دارد و این امر به مرز اعتقاد رسیده است که ما آن را قبول نداریم؛ ما از احمدی‌نژاد جدا نشدیم بلکه او از ما جدا شد و ما همان مسیر سوم تیر را ادامه می‌دهیم درحالی که احمدی‌نژاد کنار مشایی مانده است.

رسایی با بیان اینکه ما در زمان خانه‌نشینی احمدی‌نژاد 3 ساعت با وی صحبت کردیم،یادآور شد: احمدی‌نژاد سال 84 به بنده گفت که من آمده‌ام که تیرها به رهبری نخورد لذا در ایام خانه‌نشینی از وی پرسیدم آیا تیرها به شما می‌خورد یا به آقا؟

وی بر همین زمینه ادامه داد: بنده در دیداری که در زمان خانه‌نشینی با احمدی‌نژادداشتم یک سی‌دی به وی داده و گفتم تمام شبکه‌های ضد انقلاب شما را با این کارتشویق می‌کنند، درحالی که اگر شما فرد متشرعی هستید برای این کار چه حجتی دارید؟احمدی‌نژاد گفت من از آقا وقت گرفتم و با ایشان صحبت کردم.

رسایی ادامه داد: برخی از دوستان می‌گویند جبهه پایداری معتقد است که احمدی‌نژاد هنوز هم رجایی است؛ اما آیا ما باید احمدی‌نژاد را با این همه خدمات او را بیرون بیاندازیم و یا او را حفظ کنیم؟

وی تاکید کرد: جبهه پایداری برای جلوگیری از سردرگمی بدنه گفتمان سوم تیر تشکیل شدو تا قبل از آن این عَلَم به دست احمدی‌نژاد بود.

رسایی عنوان کرد:‌اگر مجلس بخواهد خطاهای دولت را برطرف کند، باید خودش کم‌خطاباشد، درحالی که مجلس متاسفانه خودش اشکالات زیادی دارد از طرح نظارت که 16 ماه معطل بود تا فوریت طرح سؤال از رئیس جمهور رأی آورد اما کلیت آن رای نیاورد و نمایندگان گفتند که حواسمان نبود و این کار در واقع فحش به خودمان بود.

عضو جبهه پایداری ادامه داد: احمدی‌نژاد نیز دقیقا این نقاط مجلس را یادآوری کرد و فشار دادن یک دکمه را در ارتباط با معادل بودن یک دوره نمایندگی مجلس با مدرک تحصیلی عنوان کرد.

رسایی در ادامه با اشاره به ملاقات آیت‌الله مصباح با مقام معظم رهبری در 19 دی و شایعاتی که درباره آن منتشر می کنند، گفت: آیت‌الله مصباح پس از آن دیدار گفتندکه مقام معظم رهبری تکلیف را در صحبت عمومی معلوم کردند، چرا که آقا فرموده بودندکه انتخابات باید رقابتی باشد.

عضو جبهه پایداری خاطرنشان کرد: استراتژی اول مقام معظم رهبری مشارکت مردم و موضوع بعدی ورود نمایندگان آرمان گرا به مجلس است، چرا که ایشان از کم بودن چنین نمایندگانی ابراز نگرانی کرده بودند.

رسایی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه شما چه کسانی را برای ریاست مجلس مناسب می‌دانید، گفت که به غیر از آقای حداد و لاریجانی گزینه‌های دیگری نیز شانیت و توانایی را دارند و در این زمینه می‌توان به آقای میرکاظمی، آقا تهرانی و زارعی اشاره کرد که البته حجت‌الاسلام آقا تهرانی تمایلی نداشته است و تاکنون در این باره بحث نشده است ولی اولویت اول ما آقای حداد عادل است و دیگر گزینه ها مطرح نیستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها