کد خبر: ۵۱۹۷۵۶
زمان انتشار: ۱۴:۲۸     ۱۴ دی ۱۴۰۱
این تحریف تاریخ است؛
اظهارات مسجدجامعی پیرامون تلاش مرحوم هاشمی برای اینکه نوک حمله معترضان به سوی ارکان نظام نرود در حالی است که خوانش پرونده آن مرحوم در فتنه سال 88 نشان می‌دهد که هاشمی نه تنها برای دفاع از نظام سکوت کرد که حتی در طرح دیدار با خانواده‌های دستگیرشدگان امنیتی هم عملا در سمت مقابل نظام قرار گرفت.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مشرق: جماران گزارش داد: احمد مسجدجامعی، از فعالان اصلاح‌طلب اخیراً در اظهاراتی پیرامون مرحوم هاشمی رفسنجانی؛ صحبت‌هایی را با تصور حضور آن مرحوم در شرایط فعلی مطرح کرده و گفته است:

"اگر آقای هاشمی بود، ضعف عملکرد دستگاههای اجرایی را شفاف می‌کرد تا آنها پاسخ‌گوی گفتار و کردار خود باشند و نوک حمله معترضان به سوی باورهای آیینی و ارکان نظام نرود...اگر آقای هاشمی بود، با گروههای کف خیابان و خانواده‌های آسیب‌دیده از وقایع اخیر ملاقات و گفت‌وگو می‌کرد و ضمن دلجویی از آنها نظراتشان را می‌شنید و انعکاس می‌داد. اگر آقای هاشمی بود، از ظرفیت مجمع تشخیص مصلحت نظام، که در این قضایا، گرفتار بی‌عملی شد، به شیوه‌ای موثر بهره می‌برد."

*اظهارات مسجدجامعی پیرامون تلاش مرحوم هاشمی برای اینکه نوک حمله معترضان به سوی ارکان نظام نرود در حالی است که خوانش پرونده آن مرحوم در فتنه سال 88 نشان می‌دهد که هاشمی نه تنها برای دفاع از نظام سکوت کرد که حتی در طرح دیدار با خانواده‌های دستگیرشدگان امنیتی هم عملا در سمت مقابل نظام قرار گرفت.

ماجرای نامه بدون سلام هاشمی خطاب به رهبر نظام اسلامی هم گزینه‌ای است که مسجدجامعی نخواسته آنرا بازخوانی کند!

ادعای مسجدجامعی مبنی بر بی‌عملی مسجمع تشخیص مصلحت نیز به معنای انتقاد او از مواضع اصولی آیت‌ا... آملی لاریجانی در سمت ریاست مجمع تشخیص است. مواضعی که در دیدار با دانشجویان صراحتا به دفاع از عقلانیت و قانون حجاب پرداخت و ایجاد آشوب و تخریب را قویا محکوم کرد.

مع‌الوصف آقای مسجدجامعی ترجیح داده یاد کسی را گرامی بدارد که برای حضور در انتخابات سال 84 با تعدادی دختر دیدار تبلیغاتی کرد و برای دغدغه‌های غلط برخی از آنان نیز در مقابل دوربین اشک ریخت!

مسئله تلاش هاشمی برای پاسخگوکردن دستگاه‌های اجرایی نیز مسئله‌ای است که ما قضاوت درباره آنرا بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم لکن محققانِ تاریخ هنوز سوالات زیادی درباره دستگیری منتقدان اقتصادی رئیس‌جمهور وقت در دولت سازندگی توسط وزارت اطلاعات دارند.

سؤالاتی که البته ما نشنیدیم که مرحوم هاشمی پاسخی اقناعی به آنها داشته باشد.

آقای مسجدجامعی که میان اصلاح‌طلبان به عنوان چهره‌ای فرهنگی و اهل کتاب و تاریخ شناخته می‌شود؛ باید بداند که "تحریف تاریخ" یکی از بزرگترین خطراتی است که یک ملت و یک کشور را تهدید می‌کند...

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها