أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۱۹۷۹۵
زمان انتشار: ۱۰:۳۹     ۱۵ دی ۱۴۰۱
تنها یک اشاره برای جانشینی کی روش در تیم ملی؛
بعد از احتمال حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی قطر، مسئولان فدراسیون فوتبال دنبال انتخاب جانشین او هستند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایران ورزشی، بعد از سال‌ها مربیگری در بوندس‌لیگا و حضور در تیم‌هایی نظیر وردربرمن، اینگولشتات و هرتابرلین، الکساندر نوری حالا روزهای دور از فوتبال را سپری می‌کند. او آخرین تجربه خود در بوندس‌لیگا را روی نیمکت هرتابرلین گذراند و بعدها به لیگ دو یونان رفت تا در عجیب‌ترین شرایط ممکن هدایت کاوالا را برعهده بگیرد. نوری بعد از کاوالا پیشنهاد استقلال را رد کرد و روی نیمکت این تیم ننشست. او که همیشه در گفت و گو با ما تأکید کرده که آرزوی مربیگری در تیم ملی ایران را دارد، می‌تواند یکی از گزینه‌های فدراسیون فوتبال باشد. البته با این تفاوت که رزومه او نسبت به سال‌های قبل افت کرده است.

انقلاب بی‌فایده در یونان

الکساندر نوری بعد از پایان همکاری با هرتابرلین، عجیب‌ترین تصمیم ممکن را گرفت و به لیگ دو یونان رفت تا هدایت تیم قعرنشین جدول را برعهده بگیرد. کاوالا قبل از حضور نوری تمام بازی‌های خود را باخته و ۴۰ گل دریافت کرده بود. نوری اما انقلابی در کاوالا به پا کرد و این تیم را از قعر جدول نجات داد. با این حال طرفین برای قطع همکاری به توافق رسیدند تا انقلاب الکس در یونان بی‌فایده باشد.

گزینه نهایی و وسوسه کننده تاج برای جانشینی کی‌روش/ فدراسیون فوتبال قید ریسک بزرگ را زد!

یک سال در خانه

 نوری بعد از پایان کار با کاوالا، بیش از یک سال است که هدایت تیمی را برعهده ندارد. او در این مدت یک پیشنهاد سوئیسی را رد کرد و البته با استقلال هم به توافق نرسید تا روی نیمکت این تیم بنشیند.
البته نوری یک دوره کوتاه در سال ۲۰۲۱ و در اردوی امریکا در سوئیس هم با گرگ برهالتر همکاری کرد اما در نهایت همراه این تیم به جام جهانی نرفت.

رد پیشنهاد تراکتور و استقلال

در این سال‌های اخیر تیم‌های ایرانی بسیاری به الکس نوری پیشنهاد همکاری داده‌اند. از جمله تراکتور که نوری با زنوزی مذاکره مستقیم داشت و همچنین استقلال که تا امضای قرارداد با او هم پیش رفت اما در نهایت توافق رسمی حاصل نشد.

نوری البته از رد پیشنهاد استقلال چندان هم رضایت ندارد. دوستان او معتقدند اگر الکس به استقلال می‌آمد و نتیجه می‌گرفت، قطعاً می‌توانست همین روزها هدایت تیم ملی ایران را برعهده بگیرد.

ارتباط با کلینزمن

یورگن کلینزمن وقتی هدایت هرتابرلین را برعهده گرفت، در اولین اقدام الکساندر نوری را به عنوان دستیار اول خود انتخاب کرد. تمام کارهای تمرینی به نوری سپرده شد و کلینزمن تنها حکم ناظر را داشت.
از آن زمان تا امروز، ارتباط نوری با کلینزمن حفظ شده و احتمالاً اگر مهاجم سابق تیم ملی آلمان هدایت تیمی جدید را برعهده بگیرد، نوری را هم همراه خود خواهد داشت.

البته این روزها کلینزمن از مستطیل سبز دور شده و بیشتر کارشناس تلویزیونی است تا یک سرمربی.

آرزوی هدایت تیم ملی ایران

بعد از احتمال حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی قطر، مسئولان فدراسیون فوتبال دنبال انتخاب جانشین او هستند. نام گزینه‌های مختلفی مطرح شده. از قلعه‌نویی تا مجیدی و برانکو. الکساندر نوری که همیشه تأکید کرده آرزوی سرمربیگری در تیم ملی ایران را دارد، می‌تواند یکی از گزینه‌های فدراسیون فوتبال باشد.

بخصوص که به حضور در این شغل علاقه‌مند است و البته قراردادی هم با تیمی ندارد که بخواهد آن را فسخ کند و تعهد مالی به وجود بیاورد. او روی بازیکنان ایرانی شناخت دارد و رابطه مطلوبش با وحید هاشمیان هم می‌تواند کمک حال نوری باشد.

الکساندر نوری که همیشه تأکید کرده آرزوی سرمربیگری در تیم ملی ایران را دارد، می‌تواند یکی از گزینه‌های فدراسیون فوتبال باشد. بخصوص که به حضور در این شغل علاقه‌مند است و البته قراردادی هم با تیمی ندارد که بخواهد آن را فسخ کند و تعهد مالی به وجود بیاورد. او روی بازیکنان ایرانی شناخت دارد و رابطه مطلوبش با وحید هاشمیان هم می‌تواند کمک حال نوری باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها