أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۰۸۴۱
زمان انتشار: ۱۳:۴۲     ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
معاون استاندار قم:
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: استان قم در حوزه گردشکری زیارت نیازمند راه اندازی تشکل های قوی مردم نهادی با ساختار و سازوکار مربوط به پایبندی به اصل کنترل و کاهش آسیب ها و انسجام خانواده دارد.

قم نیازمند تشکل های مردم نهاد قوی در حوزه زیارت استبه گزارش پایگاه 598، به نقل از قم‌نا، ابوالقاسم مقیمی در جلسه با اعضای تشکل های جوان مردم نهاد استان قم(هم‌نا)، با انتقاد از نحوه تعامل و برخورد با تشکل های مردم نهاد، بیان داشت: جامعه کنونی به اندازه کافی کارمند و شرکت دارد واز این نظر اشباع شده و کشور ما امروز نیازمند حلقه واسط بین حکومت و مردم دارد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با بیان اینکه تشکل های مردم نهاد از آنجایی که جزیی از حاکمیت هستند باید پایبند به برخی لوازم باشند، ادامه داد: جامعه کنونی دچار خلا و چالش هایی است که دستگاه های حکومتی قادر به پر کردن آن ها نیست و از این رو نیازمند حلقه های واسط بین مردم و حاکمیت است.

مقیمی گفت: شناخت درست و جامع از نیازهای جامعه، مهمترین امری است که تشکل ها باید به آنها توجه کنند، مزیت اعضای تشکل ها این است که بخاطر میدان داری و تجربه مدیریتی و اجرایی خروجی بهتری داشته و عملکردشان درخشان تر است به شرطی که با شناخت صحیح از نیازهای جامعه وارد عمل شده باشد.

وی انگیزه های خیرخواهانه و دردمندی نسبت به مسائل و مشکلات مردم را جزو مقدس ترین بخش های تشکل ها یاد کرد و افزود: نگاه اقتصادی و کاسب کارانه برخی از افراد به تشکل ها بزرگترین اشتباهی است که می تواند دامن این سمن ها را بگیرد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم سرمایه اجتماعی را مهمترین ویژگی تشکل های مردم نهاد دانست و گفت: اعتماد مهمترین مولفه سرمایه اجتماعی است و در این خصوص لازم است تا اعضای تشکل های مردمی اصل آموزش، تجربه اندوزی، تخصص گرایی،تربیت نسل بعدی تشکل داران و تدوین افق روشن برای تشکل را مورد توجه جدی قرار بدهند.

قم نیازمند تشکل های مردم نهاد قوی در حوزه زیارت است

مقیمی در ادامه بیان داشت: استان قم به جهت نزدیکی به تهران، قرارگیری در مرکز کشور و محور مواصلاتی بودن بیش از نصفی از استانهای کشور و تردد سالانه 54 میلیون خودرو در محورهای مواصلاتی، به محیط ایدئالی برای اجرای طرح های کلان ملی تبدیل شده که نیازمند توجهات ویژه تری است.

وی ابراز داشت: استان قم در حوزه گردشکری زیارت نیازمند راه اندازی تشکل های مردم نهادی با ساختار و سازوکار مربوط به پایبندی به اصل کنترل و کاهش آسیب ها و انسجام خانواده دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها