أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۰۸۶۷
زمان انتشار: ۱۰:۰۰     ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
(تاکنون)
استاندار آذربایجان غربی از افزایش آمار مصدومان زلزله 5.9 ریشتری شامگاه شنبه در شمال آذربایجان غربی به 3 کشته و ۸۱۶ زخمی خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، محمد صادق معتمدیان در گفت و گویی بیان کرد: در زلزله ۵/۹ ریشتری که ساعات قبل در خوی به وقوع پیوست ۴۴۰ نفر مصدوم و ۳ نفر فوت شدند.

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر از توزیع ۳۹۵ دستگاه چادر در ۱۲ روستای حادثه دیده و برپایی ۱۷ اردوگاه اسکان اضطراری در شهر خوی و روستاهای متاثر از زلزله ۵/۹ ریشتری خبر داد و اظهار داشت: تا ساعت ۴و نیم صبح یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ تیم‌های امدادی هلال احمر موفق به ارزیابی ۲۵ روستای حادثه دیده شده‌اند.

وی افزود: تا این ساعت ۶۷ تیم امدادی از شعب هلال احمر آذربایجان‌غربی و تیم‌های واکنش سریع استان‌های همجوار مشغول امدادرسانی و ارزیابی مناطق زلزله زده هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: تا ساعت ۴ و نیم صبح ۳۹۵ دستگاه چادر، ۱۰۰ دستگاه بخاری برقی توزیع و ۱۷ اردوگاه اسکان اضطراری به ظرفیت  یک هزار و ۲۰ دستگاه برپا شده است.

گفتنی است، هم اکنون رئیس جمعیت هلال احمر با همراهی دبیر کل این جمعیت و رئیس سازمان امداد و نجات در منطقه زلزله زده حضور دارند.

امیر سرتیپ حاجیلو فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بعد از بررسی‌های اولیه میزان خسارت در مناطق زلزله‌زده تعداد ۲دستگاه تریلی، ۲دستگاه بیل مکانیکی، ۲دستگاه لودر به پادگان خوی اعزام شدند.

وی افزود: تعداد ۵ دستگاه کمپرسی ده تن برای بارگیری اقلام کمکی ارسال شده از تهران نظیر چادر و مواد خوراکی در فرودگاه ارومیه مستقر شده و به مناطق زلزله‌زده ارسال شد.

ارشد نظامی ارتش در شمالغرب تصریح کرد: هم اکنون تعداد ۹ دستگاه از آمبولانس‌های ارتش بطور مداوم درحال انتقال مصدومان زلزله‌زده به شهرهای اطراف هستند.

شامگاه شنبه زلزله ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در مقیاس ریشتر خوی را لرزاند. این زمین لرزه در ارومیه و تبریز نیز احساس شد و به ۷۰ روستا آسیب وارد کرد.

مقاوم سازی واحدهای مسکونی خوی‌ در دستور کار قرار دارد

احمد وحیدی بامداد یکشنبه در حاشیه سفر مناطق زلزله زده خوی، اظهار کرد: دولت عزم جدی برای ارائه خدمات به زلزله زدگان و مقام سازی واحدهای مسکونی این منطقه دارد.

وی با درخواست از رسانه‌ها برای ارائه توصیه‌های لازم به زلزله زدگان، افزود: رسانه‌ها باید در حفظ آرامش مردم و جلوگیری از وارد شدن استرس به آنان برای تسریع در خدمات‌رسانی تلاش کنند.

وحیدی در رابطه با ارائه تسهیلات حمایتی به زلزله زدگان، گفت: بسته‌های تسهیلاتی شهری و روستایی در این راستا در حال بررسی است تا حمایت لازم زلزله زدگان به عمل آید.

وی همچنین به تعیین تکلیف دانشجویان مراکز آموزشی این شهرستان نیز تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه فصل امتحانات است و بسیاری از دانشجویان این شهرستان غیربومی هستند، باید نسبت به تعیین تکلیف آنان سریعاً اقدام کرد.

وزیر کشور همچنین اضافه کرد: طبق گزارش‌های ارائه شده، به واحدهای مسکونی نوسازی که مقاوم‌سازی شده بودند، آسیبی نرسیده است؛ البته تعداد اندکی از واحدهای نوساز غیر استاندارد نیز آسیب جدی دیده‌اند که باید با ناظرین آنان برخورد جدی به عمل آید.

جریان گاز در شهرستان خوی پایدار است

علیرضا شیخی مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی که دقایقی بعد از وقوع زلزله عازم شهرستان خوی شد اظهار داشت: اولین اقدام مردم در جاهایی که آسیب دیده‌اند قطع گاز از شیر اصلی و همچنین تماس با شماره تلفن ۱۹۴ است.

وی ادامه داد: زلزله به تاسیسات گاز آسیب نزده و جریان گاز در خوی پایدار است.

شیخی خاطرنشان کرد: هفت علمک خانگی در شهر خوی، دچار آسیب شدند که با اقدام فوری نیروهای امداد شرکت گاز تعمیر شدند.

اقلام امدادی از ۱۳ استان کشور در راه خوی

حامد سجادی معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در حال حاضر ۵ هزار و ۵۰۰ تخته چادر اسکان اضطراری، ۱۱ هزار و ۵۰۰ تخته پتو، ۶هزار و ۸۰۰ تخته موکت ۶ متری، ۲ هزار و ۵۰۰ هیتر و چراغ والور و ۵ هزار و ۵۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته در حال ارسال به منطقه زلزله زده است.

سجادی افزود: این اقلام از استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، ایلام، تهران، زنجان، قزوین، قم، گلستان، گیلان، مرکزی، مازندران و همدان ارسال شده است که در ۲ فروند هواپیما و تعدادی تریلی و کامیونت در حال ارسال به منطقه است.

وی تاکید کرد: این اقلام به جز موجودی انبارهای هلال احمر آذربایجان‌غربی است.

برق مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی وصل شد/ مردم تک خاموشی‌ها را از طریق سامانه 121 اطلاع دهند

با تلاش ۴۰ اکیپ عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی در کوتاهترین زمان پس از وقوع اولین زمین لرزه شهرستان خوی آسیب‌های ایجاد شده در منطقه رفع عیب شده و در مدار قرار گرفتند و هم اکنون هیچ خاموشی در منطقه نداریم.

مشکلات اساسی برق منطقه رفع شده است و هم اکنون رسیدگی به تک خاموشی‌ها در دستور کار قرار گرفته و تیم‌های عملیاتی برای رفع مشکلات مربوط به این بخش در منطقه حضور دارند.

افزایش آمار مصدومان زلزله دیشب خوی به ۸۱۶ نفر/ ۶۰ نفر در مراکز درمانی بستری هستند

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی با اشاره به آخرین آمار مصدومان زلزله دیشب خوی اظهار داشت: این حادثه ۸۱۶ مصدوم و ۳ فوتی داشته است.

وی ادامه داد: ۶۰ نفر از مصدومان زلزله در بیمارستان‌های این شهرستان بستری شده و ۶۴ نفر نیز به مراکز درمانی شهرستان سلماس اعزام شده‌اند.

استاندار آذربایجان‌غربی تصریح کرد: زلزله دیشب خوی سبب آسیب رسیدن ۲۰ تا ۵۰ درصدی به واحدهای مسکونی در ۷۰ روستا شده است.

وزیر کشور: نیروهای امدادی و جهادی به 70 روستای شهرستان خوی اعزام شدند

احمد وحیدی وزیر کشور گفت: نیروهای امدادی و جهادی برای ارزیابی و تامین نیاز زلزله‌زدگان شهرستان خوی به 70 روستا اعزام شده‌اند.

وی همچنین از رفع مشکل اتصال آب، برق و گاز در منطقه خبر داده و خاطرنشان کرد: تمامی دست اندرکاران و مدیران دستگاههای متولی بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه در منطقه حضور یافته و استاندار آذربایجان غربی نیز پیگیری های لازم را برای تامین سوخت و مایحتاج مردم انجام داده اند.

وزیر کشور از اعلام آماده باش به استان های همجوار آذربایجان غربی نیز خبر داده و افزود: مسئولان کشوری هلال احمر، مدیریت بحران و بنیاد مسکن و تیم های ارزیابی در منطقه حضور یافته و با تمام توان در خدمت مردم زلزله زده خواهند بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها