کد خبر: ۵۲۰۹۶
زمان انتشار: ۱۴:۲۴     ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱

دبیر اجرایی همایش ملی مبانی و روش تفسیری علامه طباطبایی گفت: این همایش با حضور اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی و با سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی در قم برگزار خواهد شد.

 به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام امیررضا اشرفی پیش از ظهر امروز در نشست خبری همایش ملی مبانی و روش تفسیر علامه طباطبایی اظهار کرد: برنامه‌ریزی به منظور برگزاری این همایش از دو سال قبل صورت گرفته و هدف از آن، شناسایی و تبیین مبانی و روش تفسیری علامه طباطبایی و نیز بررسی رویکردهای مختلف قرآن‌پژوهان در باب مبانی و روش تفسیری علامه است.
 
وی افزود: در سال‌های اخیر در رابطه با پشتوانه‌های تفسیر به روش قرآن به قرآن شبهاتی وارد شده و به نظر می‌رسد با تبیین صحیح روش تفسیری علامه طباطبایی بتوان پاسخ بسیاری از این سئوالات را داد که این امر نیز به عنوان یکی دیگر از اهداف این همایش در نظر گرفته شده است.
 
دبیر اجرایی همایش ملی مبانی و روش تفسیر علامه طباطبایی با بیان اینکه این همایش در روز پنجشنبه، 14 اردیبهشت‌ماه سال جاری در دو نوبت صبح و عصر در تالار موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد گفت: در این برنامه آیت‌الله مصباح یزدی و حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی، مدیر گروه تفسیر و علوم قرآن موسسه امام خمینی(ره) در نوبت صبح سخنرانی خواهند کرد و علاوه بر آن، پیام تصویری آیت‌الله جوادی آملی نیز به نمایش در می‌آید.
 
وی ادامه داد: سه تن از نویسندگان مقالات برتر، مقاله خود را در نوبت صبح ارائه خواهند کرد ضمن اینکه آیت‌الله استادی نیز در نوبت عصر به سخنرانی خواهد پرداخت.
 
اشرفی با بیان اینکه سه مقاله نیز در نوبت عصر ارائه خواهند شد ابراز کرد: حجج اسلام محمود رجبی علی اکبر بابایی و احمد قدسی نیز میزگرد علمی این همایش را برگزار خواهند کرد.
 
دبیر اجرایی همایش ملی مبانی و روش تفسیری علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: طی یک سال و نیم گذشته تاکنون بیش از 100 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که تعداد 45 مقاله به مرحله ارزیابی فنی و 12 مقاله نیز به تایید نهایی هیئت داوران رسیده است.
 
وی از استقبال گسترده حوزویان و دانشگاهیان از همایش ملی مبانی و روش تفسیری علامه طباطبایی خبر داد و عنوان داشت: هفت مقاله برتر در مجله علمی پژوهشی «قرآن‌شناخت» موسسه امام خمینی(ره) به چاپ خواهند رسید ضمن اینکه چهار مقاله نیز در مجله «معرفت» و یک مقاله نیز در نشریه «پژوهش» منتشر خواهد شد.
 
وی با اشاره به پیش نشست‌های این همایش گفت: یکی از این پیش نشست‌ها با عنوان «استقلال قرآن در بیان و نقش آن در تفسیر المیزان» در اسفندماه سال گذشته و با حضور حجج اسلام مهدی رستم‌نژاد عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیة و اسعدی برگزار شده است.
 
اشرفی با بیان اینکه نشست بعدی نیز با عنوان «قلمرو قرآن و نقش آن در تفسیر علامه طباطبایی» برگزار شده است، افزود: در این نشست، حضور حجج اسلام محمد علی رضایی اصفهانی عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیة، حمید آریان و مصطفی کریمی از اعضای هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در تالار جامعة المصطفی حضور داشتند.
 
دبیر علمی همایش ملی مبانی و روش تفسیر علامه طباطبایی ابراز کرد: مجموع گفت‌وگوهای صورت گرفته با اساتید و صاحب‌نظران حاضر در این همایش در کتاب گفت‌وگوها به چاپ خواهند رسید ضمن اینکه سه مصاحبه تخصصی با آیت‌الله مصباح یزدی، یک مصاحبه تخصصی با حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رجبی و نیز یک پرسش و پاسخ مکتوب با آیت‌الله جعفر سبحانی نیز صورت گرفته که همگی آنها در این کتاب در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
 
وی افزود: علاوه بر این کتاب، مباحث مطرح شده در پیش نشست‌های علمی و نیز سخنرانی‌های همایش نیز در دو کتاب مستقل چاپ و منتشر خواهد شد.
 
اشرفی با اشاره به ارسال مقالاتی توسط طلاب خارجی جامعة المصطفی به این همایش ابراز کرد: چنانچه افرادی باشند که علاقه‌مند به ارائه مقاله در این زمینه باشند می‌توانند مقالات خود را به تحریریه نشریه «قرآن شناخت» ارسال کنند تا در نوبت چاپ قرار گیرد.
 
دبیر اجرایی همایش ملی مبانی و روش تفسیری علامه طباطبایی برگزارکننده اصلی این همایش را موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اعلام کرد و بیان داشت: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، جامعة المصطفی العالمیة، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و رادیو معارف نیز از همکاران برگزاری این همایش هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها