أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۲۱۰۱۲
زمان انتشار: ۱۰:۳۵     ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
حاشیه نگاری از پایان جشنواره چهل و یکم تئاتر فجر؛
چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شامگاه سه شنبه در حالی پرونده خود را بست که هنرمندان نمایشی استان‌ها این بار از تنور داغ جشنواره دست پر برگشتند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایرنا، این دوره از جشنواره شاهد حضور گروه های بسیاری از استان های کشور بود که به یمن احیای جشنواره های منطقه ای این بار شوری مضاعف به جشنواره تئاتر فجر بخشیده بودند و تالار وحدت در شبی زمستانی و بارانی، حرارتی دو چندان داشت.

علاقه مندان تئاتر که بخش وسیعی از آنها را خانواده ها و آشنایان گروه های نمایشی استانی حاضر در این دوره از جشنواره شامل می شدند، در کنار دیگر هنرمندان و مشتاقان صحنه های تئاتر از ساعتی پیشتر از مهیا شدن تالار وحدت برای میزبانی از این جمع کثیر در مقابل درب تالار جمع شده بودند تا با تهیه بلیت شاهد دوره ای تازه تر و این بار متفاوت تر از گذشته این رویداد بین المللی باشند.

تماشاگران اعم از ایرانی و خارجی تعدادشان آنقدر زیاد بود که برای تعداد بسیاری از آنها جایی برای نشستن نبود و ایستاده مراسم را شاهد بودند.

دست پُر هنرمندان استانی از تنور داغ جشنواره

مجری آیین پایانی این دوره از جشنواره با اجرایی متفاوت بر شور و نشاط سالن افزود و با زبان ها و گویش های متنوع اقوام و مناطق مختلف ایران زمین با میهمانان جشنواره باب سخن را گشود. آذری، مازنی، گیلکی، ترکمن، کردی، بختیاری، عربی، جنوبی، سیستانی و … که همزمانی آن با پخش موسیقی نواحی کشور، همراهی تماشاگران و گروه های نمایشی حاضر در سالن همراه بود..

در ابتدا فیلمی از اجراهای این دوره از جشنواره و همچنین تمرین ها و اجراهای شهرستانی پیش از آغاز این رویداد، نشست های تخصصی و دیگر بخش های جنبی پخش شد.

صندلی های سالن همایش تالار وحدت پر بود از علاقمندان عرصه تئاتر که ردیف های یک دست پر سالن از گروه های نمایشی خارجی جلوه خاصی به آیین پایانی داده بود.

آیین اختتامیه همزمان از شبکه چهار سیما پخش می شد.

مجری برنامه برای میهمانان خارجی به زبان های انگلیسی و عربی خوش آمد گفت و با تشویق حضار مواجه شد…

یکی دیگر از جلوه های آیین اهدای جوایز جشنواره چهل و یکم تئاتر فجر حضور استانداران و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مناطق بود که به یمن احیای مجدد جشنواره مناطق مورد تشویق جانانه حضار قرار گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی البته کمی دیرتر به جمع میهمانان پیوست و با تقدیر از دست اندرکاران جشنواره و داوران ایرانی و خارجی و هنرمندان حاضر افزود: امسال بعد از چند سال جشنواره تئاتر منطقه ای برگزار شد آنچه شاهد بودیم، اعجاب و شگفتی را به دنبال داشت.

دست پُر هنرمندان استانی از تنور داغ جشنواره

از محمد الهی کارگردان تئاتر تقدیر شد و این هنرمند پیشکسوت به زبان نقد و البته سپاس مندانه از اتفاق های تازه در عرصه تئاتر گفت: عشق من تئاتر است و این شعار نیست.

او این را هم گفت که امیدوارم مسئولان به اندازه ای که کار می کنند و عملی که دارند حرف بزنند و دلسوز کار باشند.

یکی از حواشی این دوره از جشنواره تقدیر از یک استعداد جوان به نام محمدرضا مرتضوی بود. کارگردان جوانی که با کلاه قرمزی به جشنواره آمد.

وی پشت تریبون رفت و گفت: در طول این سالها که کار می کردم هیچ جایزه ای را برای پدر و مادرم تقدیم نکردم و آن را برای امروز گذاشته بودم.

دست پُر هنرمندان استانی از تنور داغ جشنواره

گروه نمایشی «امل» از عراق هم که تعداد چشمگیری از جوایز جشنواره را در بخش های مختلف درو کرده بود فرصت را غنیمت دید و با مسئولان عرصه فرهنگ و هنر ایران عکس یادگاری گرفتند.

برندگان، مسابقه اهدای جوایز گذاشته بودند؛ یکی برای همسر یکی برای مادر یکی برای فرزند و دیگری …

سلفی میهمانان خارجی هم خالی از لطف نبود خانواده هایی پر جمعیت از کشورهای مختلف از ارمنستان تا کمی آن طرف تر روسیه و خیلی دورتر آفریقا.

جشنواره تئاتر فجر رفت تا یک سال دیگر که با دفتری تازه تر از نمایش های جذاب از پایتخت گرفته تا استان های مختلف کشور را میزبانی کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها