أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۲۱۰۷۳
زمان انتشار: ۱۴:۰۰     ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
وزیر خارجه فرانسه در گفتگویی با یک رسانه سعودی ادعاهایی درباره ایران مطرح کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از الشرق الاوسط، کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه، در اولین سفر خود به کشورهای منطقه مدعی شد که منطقه شاهد «بی ثباتی مزمن و رو به افزایش» است و تحکیم روابط فرانسه با عربستان و امارات می‌تواند راهی در برابر این وضعیت باشد.

وی در ادامه ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرد.

درباره برجام هم مدعی شد: مذاکرات درباره احیای توافق هسته‌ای با ایران به بن‌بست رسیده و مسئولیت کامل این وضعیت متوجه ایران است که فرصت پذیرش متن پیشنهادی اتحادیه اروپا را که «بهترین پیشنهاد ممکن بود» از دست داد. ایران به تشدید فعالیت‌های هسته‌ای خود «که موجب نگرانی شدید است» و جلوگیری از اقدامات آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای ادامه می‌دهد.

وی ادعا کرد: به همراه شرکای خود در پی یافتن راه حل دیپلماتیک برای این مسئله هستیم و از ایران می‌خواهیم که به تعهداتش عمل کند و با جدیت برای منع ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم. با همکاری شرکای خود بر روند انتقال پهپاد از ایران که خلاف قطع‌نامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است تمرکز کرده‌ایم.

وی همچنین مدعی همدستی ایران با روسیه در جنگ اوکراین شد و موضع گیری مداخله جویانه در امور ایران کرد.

دیدار وزیر خارجه فرانسه با بن سلمان

وزیر خارجه فرانسه در سفر رسمی به ریاض با ولیعهد عربستان دیدار کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان اعلام کرد که در دیدار «کاترین کولونا» وزیر خارجه فرانسه با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان، روابط عربستان و فرانسه و راه‌های گسترش آن و نیز تحولات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بررسی شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها