أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۱۳۲۰
زمان انتشار: ۱۴:۲۰     ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
پنج فیلم «هوک»، «آه سرد»، «جنگل پرتقال»، «عطر آلود» و «چرا گریه نمی‌کنی؟» در چهارمین روز جشنواره فیلم فجر در قم اکران می‌شود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم فجر در قم، چهارمین روز جشنواره فجر در قم با اکران پنج فیلم در سه سینمای ونوس، تربیت و بازار شهر همراه خواهد شد.

*جنگل پرتقال
چراغ روز چهارم جشنواره با اکران «جنگل پرتقال» ساخته آرمان خوانساریان در سانس 18 پردیس سینمایی بازار شهر روشن می‌شود.
در کارنامه سینمایی خوانساریان که از فیلمسازان جوان و دهه هفتادی سینمای ایران است، ساخت فیلم‌های کوتاه «سایه فیل» و «سبز کله غازی» دیده می‌شود و علاوه بر جوایز متعدد خارجی، جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم کوتاه تهران را در ویترین افتخاراتش دارد.
خوانساریان در حالی که سه سال قبل «ابر بارانش گرفته» را برای مجید برزگر نوشت و او کارگردانی کرد، حالا خودش آستین‌ها را بالا زده و با «جنگل پرتقال» برای نخستین‌بار جشنواره فجر را به عنوان کارگردان تجربه می‌کند.
رسول صدرعاملی فیلمساز کهنه‌کار سینمای ایران که دو سال قبل فیلم اول محمد کارت را با نام «شنای پروانه» تهیه‌کنندگی کرد، حالا امسال هم تمام قد از ساخت نخستین فیلم بلند آرمان خوانساریان حمایت کرده و اعتبار و سرمایه‌اش را پای تهیه‌کنندگی این فیلم گذاشته است.
«جنگل پرتقال» قصه یکی از دانش آموختگان دهه شصتی دانشگاه تنکابن را روایت می‌کند که پس از ۱۵ سال به محل تحصیل خود بازگشته و علاوه بر مواجه‌شدن به گذشته خود با دانشجویان نسل جدید نیز برخورد می‌کند.
در این فیلم که با حمایت باشگاه فیلم‌اولی‌های بنیاد سینمایی فارابی تولید شده است، میر سعید مولویان، سارا بهرامی و رضا بهبودی نقش‌آفرینی می‌کنند.
*چرا گریه نمی‌کنی؟
دومین فیلمی که در روز چهارم جشنواره در سانس 20 به روی پرده باکیفیت پردیس سینمایی بازار شهر می‌رود، دومین ساخته بلند سینمایی علیرضا معتمدی با عنوان «چرا گریه نمی‌کنی؟» است.
معتمدی که پنج سال قبل اولین فیلم بلندش با نام «رضا» در جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمد و از فیلم‌های پرفروش گروه «هنر و تجربه» بود، حالا دومین فیلمش را با نام «چرا گریه نمی‌کنی؟» راهی چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر کرده است.
او به مانند «رضا» در دومین ساخته بلند سینمایی‌اش نیز خودش نقش اول فیلم را با نام «علیرضا» بازی کرده و روایتگر داستان مردی است که توانایی گریه کردن را از دست داده است.
در دومین فیلم معتمدی بازیگران سرشناسی از جمله فرشته حسینی، باران کوثری، هانیه توسلی، علی مصفا، مانی حقیقی، لیندا کیانی، نهال دشتی و امیرحسین فتحی بازی کرده‌اند.
*هوک
فیلم دیگری که طبق جدول اکران چهارمین روز جشنواره فجر در سانس 18 به روی پرده سینما ونوس می‌رود و در سانس 20 در سینما تربیت اکران می‌شود، «هوک» جدیدترین اثر حسین ریگی فیلمساز سیستانی سینمای ایران است.
ریگی که دو سال قبل اولین روایت بومی سینما از سیستان و بلوچستان را در «لیپار» قاب گرفت، حالا در دومین فیلم بلندش هم به زادگاهش وفادار مانده و «هوک» را به قلم مهدی تراب‌بیگی و با حمایت بنیاد فارابی در همان جغرافیا ساخته است.
«هوک» که درامی ورزشی است، داستان دو برادر بلوچ را روایت می‌کند که آرزوی حضور در تیم ملی بوکس را دارند.
امیر جعفری، رویا تیموریان، امیرمهدی ژوله، علیرضا جعفری، علی اوسیوند، مهتاب ثروتی، محسن آشتیانی‌پور، سبحان رخشانی، آرزو تاج‌نیا و سعید رضایی‌کیا در «هوک» نقش‌آفرینی می‌کنند.
*آه سرد
«آه سرد» یکی از دیگر فیلم‌های چهارمین روز جشنواره فجر در قم است که در سانس 20 برای تماشاگران سینما ونوس اکران می‌شود.
«آه سرد» نخستین فیلم بلند داستانی ناهید عزیزی صدیق یکی از دو بانوی فیلمساز جشنواره امسال است که دانش‌آموخته کارگردانی سینما و ادبیات نمایشی است.
او در اولین تجربه فیلمسازی بلند خود یک فیلم جاده‌ای در هوای سرد و برفی با موضوع قتل‌های خانوادگی و ناموسی ساخته است.
ماجرای فیلم «آه سرد» از این قرار است که «بها» و «بهرام» در جاده‌ای همراه و همسفر شده‌اند بی‌آنکه حرفی برای گفتن داشته باشند. بها در فکر انتقام است تا به رنج‌هایش پایان دهد.
علی باقری و ایمان صدیق دو بازیگر اصلی این فیلم هستند. از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به محمد اشکان‌فر، سالار دریامج، امیر شمس و امیر آرام اشاره کرد.
*عطر آلود
آخرین فیلمی که در روز چهارم جشنواره فیلم فجر در قم در سانس 18 به روی پرده سینما تربیت می‌رود، «عطرآلود» ساخته هادی مقدم‌دوست است. این فیلم در نخستین روز جشنواره در پردیس سینمایی بازار شهر اکران شده بود.
«عطرآلود» به عنوان سومین فیلم بلند داستانی مقدم‌دوست، ملودرامی عاشقانه با ترکیبی از رنج، ترس و وجدان است که چالش‌های یک زوج خوشبخت را در مسیر استحکام زندگی‌شان تصویر می‌کند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «فهم و درک فرصت کوتاه زندگی، علی را که استعداد خوبی در عطرسازی دارد و در آستانه پدر شدن است، با چالش‌های جدیدی مواجه می‌کند. او در همین فرصت کوتاه باید تمام کارهای باقی‌مانده‌اش را به سرانجام برساند.»
مصطفی زمانی، هدی زین‌العابدین، کوروش تهامی، همایون ارشادی، حسام محمودی، سودابه بیضایی و شهروز ابراهیمی در «عطرآلود» نقش‌آفرینی می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها