أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۲۱۷۸۲
زمان انتشار: ۰۹:۴۷     ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
دولت آمریکا به علت نبود قوانین مناسب، مقرارت جدید و سخت‌گیرانه‌ای را علیه پناهجویان در مرزهای جنوبی این کشور اجرا می‌کند.

به گزارش پایگاه 598، خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات دولتی آمریکا اعلام کرد دولت بایدن با هدف جلوگیری از هجوم مهاجران به مرزهای جنوبی (مرز با مکزیک)،محدودیت‌های جدید و سخت‌گیرانه‌ای علیه مهاجران اعمال می‌کند.

به گفته این مقامات، در غیاب اقدام مناسب قانونگذاران با پدیده مهاجران غیرقانونی، این تنهاترین گزینه برخورد با اوضاع آشفته در مرزهای جنوبی است.

قوانین جدید تصریح می‌کند که مهاجران و پناهجویانی که از طریق مرزهای جنوبی وارد خاک آمریکا می‌شوند، دیگر مهاجر قانونی نخواهند بود و به گونه‌ای دیگر با آنها برخورد می‌شود.

در عوض پناهجویان ابتدا باید فرآیندهای ثبت‌نام و پرکردن فرم‌های اداره «گمرگ و گشت مرزی» را طی کنند.

بنا بر گزارش رسانه‌های آمریکا، ماهانه نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر تلاش دارند از طریق مرزهای جنوبی وارد خاک آمریکا شوند و این قوانین جدید نگرانی‌های آنها را بیشتر خواهد کرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای نخستین بار از لفظ «بحران» برای توصیف وضعیت مرزهای جنوبی این کشور در مواجهه با موج پناهجویان، استفاده کرد.

بایدن و دموکرات‌ها از مخالفان جدی برنامه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه پیشین بودند، اما اکنون از «بجران پناهجویان و لزوم برخورد جدی با آن» حرف می‌زنند؛ دونالد ترامپ برای برخورد با بحران پناهجویان در مرزهای جنوبی برنامه احداث دیوار در مناطق مرزی را عملی کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها