يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۱۹۰۶
زمان انتشار: ۱۱:۳۳     ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
۱۶ زمین‌لرزه با بزرگی بیش از چهار؛
ایران در بهمن ماه ۱۴۰۱ بر اساس آمار شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران بیش از ۷۰۰ بار لرزید که ۱۶ زمین‌لرزه با بزرگی بیش از چهار بوده است.

ایران در بهمن ماه بیش از ۷۰۰ بار لرزید!

به گزارش پایگاه 598، امروز (شنبه) مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری در بهمن‌ماه گذشته تعداد ۷۰۶ زمین‌لرزه را ثبت کردند.

این زمین‌لرزه‌ها در نواحی مختلف ایران و نواحی مرزی رخ‌داده و توسط شبکه‌های لرزه‌نگاری ثبت و تعیین محل شده‌اند.

در بهمن‌ماه گذشته تعداد ۱۶ زمین‌لرزه با بزرگی بیش از ۴.۰ در داخل کشور توسط مرکز لرزه‌نگاری کشوری به ثبت رسیده است که بزرگ‌ترین آنها در روز شنبه ۸ بهمن‌ماه ساعت ۲۱:۴۴ در نزدیکی خوی در آذربایجان‌غربی با بزرگی ۵.۹ در مقیاس امواج زمین رخ داده‌است.

ایران در بهمن ماه بیش از ۷۰۰ بار لرزید!

آمار زمین‌لرزه‌های کشور در بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و میانگین ماهانه ۱۰ سال اخیر

از لحاظ آماری ۶۱۴ زمین‌لرزه با بزرگی کوچک‌تر ۳، تعداد ۷۶ زمین‌لرزه با بزرگی بین ۳و۴، تعداد ۱۵ زمین‌لرزه با بزرگی بین ۴ و ۵ و تعداد یک زمین‌لرزه با بزرگی بین ۵ و۶ بوده‌است. استان آذربایجان‌غربی با ۳۲۴ زمین‌لرزه ثبت شده دستگاهی بالاترین آمار زمین‌لرزه ثبت شده در بهمن‌ماه ۱۴۰۱ را به خود اختصاص داده‌است و پس از آن استان‌های خراسان‌رضوی و خراسان‌جنوبی به ترتیب با ۶۵ و ۴۵ زمین‌لرزه قرار دارند.

مرکز لرزه‌نگاری کشوری در بهمن‌ماه امسال هفت زمین‌لرزه در استان تهران ثبت کرده‌است که بزرگ ترین آنها با بزرگی ۳.۳ در مقیاس امواج درونی زمین در شهر دماوند بوده‌است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها