يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۲۰۰۷
زمان انتشار: ۱۲:۰۹     ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد برای استان‌های جنوبی کشور از بارش برف، باران و وزش باد شدید در ۱۰ استان طی امروز تا چهارشنبه خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های بوشهر، فارس، کرمان، یزد، جنوب اصفهان، شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، مناطق جنوبی چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی ابرناکی، بارش باران، گاهی وزش باد و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

در ارتفاعات بارش برف، در مناطق مستعد رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید و تگرگ و در جزایر شمال خلیج فارس رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

سه‌شنبه بارش در جنوب اصفهان، شمال فارس، جنوب یزد، کرمان، خراسان جنوبی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان ادامه دارد. روز چهارشنبه در مناطقی از کرمان و سیستان و بلوچستان بارش و وزش باد روی می‌دهد و سامانه بارشی بعدازظهر از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

پنجشنبه در اکثر مناطق کشور آسمان صاف است و روز جمعه در استان‌های آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی و غرب کردستان ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

در ساعات اولیه سه روز آینده در شهرهای تهران و کرج افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود. طی ۲ روز آینده در جنوب و جنوب شرق کشور کاهش موقتی دما روی می‌دهد و تا روز جمعه روند افزایش دما در نوار شمالی ادامه دارد.

توصیف سامانه: افزایش وزش باد و ارتفاع موج

زمان شروع: بعدازظهر دوشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۰۸

زمان پایان: بعدازظهر چهارشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۱۰

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع امواج در ساحل تا ۱ متر و در فراساحل ۱.۵ متر

منطقه اثر: نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال غرق‌شدن شناگران، احتمال پاره‌شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های صیادی، احتمال خسارت به شناورهای سبک، تفریحی، نیمه‌سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، و احتمال آسیب به تأسیسات دریایی در ساحل و فراساحل.

توصیه: اجتناب از عملیات تفریحی، به‌ویژه غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه‌سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع‌آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در ساحل و دور از ساحل.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها