کد خبر: ۵۲۲۷۳
زمان انتشار: ۱۰:۵۳     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
دیده‌بان حقوق بشر:
تازه ترین گزارش منتشر شده از سوی سازمان دیده‌بان حقوق بشر از ادامه شکنجه و سرکوب مخالفین از سوی رژیم آل‌خلیفه خبر دارد.

به گزارش فارس به نقل از شبکه بی‌بی‌سی، سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که پلیس بحرین همچنان به شکنجه و ضرب و شتم دستگیر شدگان ادامه می‌دهد.

این گزارش شش ماه پس از آن منتشر می‌شود که یک گروه تحقیق مستقل به حاکم بحرین توصیه کرده بود تا اصلاحاتی در کشور انجام دهد.

حکومت بحرین هم اصرار دارد که اصلاحات عنوان شده در گزارش هیئت مستقل را در کشور پیاده کرده است.

با این حال بیش از 40 نفر در اعتراضات سال گذشته کشته و بیش از 1600 نفر دیگر دستگیر شدند.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی سازمان دیده‌بان حقوق بشر، نیروهای پلیس بحرین پیش از انتقال دستگیرشدگان به مقر پلیس، آن‌ها را به محل‌های خلوت انتقال داده و تا دو ساعت به ضرب و شتم آن‌ها می‌پردازند.

برخی از دستیگرشدگان عنوان می‌کنند که نیروهای پلیس برای گرفتن اطلاعات آن‌ها را به تجاوز جنسی تهدید کرده‌اند.

بازرسان دیده‌بان حقوق بشر با 14 زندانی جوان مصاحبه کرده‌اند که هفت نفر از آن‌ها کودک بوده‌اند. از این میان فقط در ماه آوریل حداقل 5 نفر از آن‌ها مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.

این گزارش می‌نویسد با اینکه وضعیت داخل پاسگاه‌های پلیس بهبود یافته، اما ضرب و شتم و شکنجه‌ای که قبلا در پاسگاه انجام می‌شد، حالا به خیابان‌ها منتقل شده است. "ندیم حوری" معاون رئیس سازمان دیده‌بان حقوق بشر در امور کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا در این‌باره می‌گوید: بحرین مسئله ضرب و شتم و وحشیگری از سوی نیروهای پلیس را جابجا کرده و آن را از پاسگاه‌های پلیس به محل دستیگری افراد منتقل کرده است.

روز شنبه گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه یک کودک 13 ساله به دلیل شرکت در تجمعات اعتراضی بازداشت شده است. وکیل این کودک عنوان می‌کند که وی در محل بازداشت از سوی پلیس مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفته است.

گزارش سازمان دیده‌بان حقوق بشر در حالی منتشر شده که چند هفته پیش هم گزارشی از سوی سازمان عفو بین‌الملل منتشر شده بود و در آن تصریح شده بود که اصلاحات انجام شده در بحرین تنها ظاهرسازی بوده است.

در ماه نوامبر بود که کمیته تحقیق مستقل بحرین از موارد متعدد شکنجه و نقض حقوق بشر در بحرین گزارش داده بود. خاندان آل خلیفه از همان زمان وعده اصلاحات اساسی در کشور داده، با این حال سرکوب و شکنجه انقلابیون همچنان ادامه دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها