يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۲۷۷۷
زمان انتشار: ۱۰:۵۶     ۲۸ اسفند ۱۴۰۱
زیرگیری معترضان به اقدامات کابینه نتانیاهو با خودرو توسط طرفداران این کابینه، هشدار وزیر جنگ سابق رژیم اسرائیل در مورد جنگ داخلی و انتقاد از اقدامات وزیر امنیت داخلی از تازه ترین تحولات اراضی اشغالی فلسطین است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، در تظاهرات روز گذشته (شنبه) در اراضی اشغالی فلسطین که علیه تغییرات کابینه نتانیاهو در دستگاه قضایی از هفته‌ها پیش شروع شده، یکی از طرفداران نتانیاهو و حامی «کودتای قضایی»، با خودرو یک مخالف و معترض را در هرتسلیا زیر گرفت و او را راهی بیمارستان کرد.

در شهرک «گفعتایم»، یک نفر دیگر از حامیان نتانیاهو با خودرو به یک معترض حمله و او را مصدوم کرد. دیروز سراسر فلسطین اشغالی شاهد تظاهرات علیه اقدامات و تصمیمات کابینه نتانیاهو به ویژه تلاش برای تغییر قوانین قضایی بود و مخالفان که تعداد آن 170 هزار نفر تخمین زده شده، برای یازدهمین هفته به خیابان‌ها ‌آمدند.

بنی گانتس، وزیر جنگ سابق رژیم اسرائیل در واکنش به این اقدام و زیرگیری‌ها، گفت که شنیدن اینکه خودرویی یک تظاهرات کننده را زیر گرفته، مایه تأسف بوده و نشان می‌دهد که جنگ داخلی در راه است.

برای اولین بار در شهرک های صهیونیست نشین اطراف غزه نیز تظاهرات ضد نتانیاهو برگزار شد و در این تظاهرات بنا به گزارش هاآرتص، 1000 نفر شرکت داشته‌اند.

از سوی دیگر، یک مقام برجسته در پلیس رژیم اسرائیل در انتقاد از اقدامات وزیر امنیت داخلی این رژیم گفت که ایتامار بن گویر پلیس را از طریق رسانه‌ها مدیریت می‌کند و ما او را وزیر شهرت می‌نامیم.

از سوی دیگر، امروز یکشنبه شرم الشیخ مصر میزبان نشست امنیتی بین این کشور، اردن، آمریکا و تشکیلات خودگردان فلسطین خواهد بود تا درباره مسائل فلسطین و کاهش تنش در کرانه باختری گفت‌ؤگو شود. نشست پیشین در العقبه اردن بود که صهیونیست‌ها به 24 ساعت نکشید که زیر توافق‌های حاصل شده در این نشست زدند.

دانا بن شمعون، روزنامه نگار و تحلیل گر صهیونیست نوشت که تشکیلات خودگردان لیستی از موارد نقض این توافق آماده کرده است تا در این نشست به طرف های شرکت کننده و بعد از آن به رسانه ها اعلام کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها